הבלוג שלנו

איך לקדם דף עסק בלינקדאין

'Gilad Sasson'
13 באוגוסט 2012
זמן קריאה: 2 דקות

ברשת החברתית לינקדאין רשומים כ-2 מיליון עסקים וחברות. אחת המשמעויות של נתון סטטיסטי זה היא שיש להשקיע זמן ומשאבים בקידום דף העסק בלינקדאין כדי להגשים את המטרות שלשמן הועלה הדף בין שהן קידום האתר במנועי חיפוש, נוכחות ברשת, יצירת קשרים עסקיים וכו'.

הרשת החברתית לינקדאין מספקת למשתמשיה הפרטיים והעסקיים מגוון כלים שבאמצעותם יוכלו להפגין נוכחות ברשת ולקדם את דף החברה באופן שגם יתרום לקידומה בתוצאות החיפוש במילות המפתח הרצויות. למשל אפשר ליצור כתובת URL מותאמת אישית שתכלול את שם החברה ואת מילות המפתח שרוצים בקידומן.

Company Specialties

שדה זה של תחומי המומחיות של החברה הוא אחד החלקים החשובים באתר מבחינת SEO, שכן הוא מאפשר לציין עד 20 תחומי מומחיות, למעשה מילות המפתח שתרצו להיות ממוקמים בהן.

לינקדאין ממליצים למלא את השדות בסדר חשיבות יורד, אולם בדיקות שנעשו מוכיחות כי אין בהכרח קשר בין מיקומי הפרופיל העסקי לבין סדר הופעת תחומי המומחיות.

Products & Services

כאן יש לכתוב כותרת ופיסקה תיאורית על כל שירות או מוצר שהחברה מציעה ולהשתמש במילות מפתח חשובות.

אפשר ליצור מספר גרסאות שיתאימו לקהלי יעד שונים (למשל להתאים למיקומים הגאוגרפיים). רצוי גם להוסיף תמונות או סרטוני יוטיוב כדי להזמין את המשתמשים לבקר בדף.

המלצות על מוצרים ושירותים יוסיפו אמינות לפרופיל המשתמש. מומלץ לפנות ללקוחות, שותפים או מכרים בעלי חשבון בלינקדאין כדי לקבל המלצות על השירותים המתוארים. על-ידי לחיצה על הלשונית  request recommendation ייפתח חלון משלוח מייל עם מסר אוטומטי שאפשר לערוך ולנסח מחדש.

פעילות בלינקדאין

כדי שפרופיל החברה יקבל הרבה צפיות כדי להקפיד על פעילות שוטפת באתר:

עדכונים

בלינקדאין אפשר להוסיף עדכונים דמויי סטטוסים ולכלול בהם קישורים, וכן להגדיר את הנמענים של העדכונים (כולם או אנשי קשר בלבד) ולאפשר שיתוף העדכון אוטומטית גם בטוויטר.

 באמצעות העדכונים אפשר לקשר לפוסטים או לדפים באתר או בבלוג העסקי של החברה, וכן לפתוח דיונים לנושאים הקשורים לתחום הפעילות של האתר או לידיעות חדשותיות. חשוב להגיב לתגובות לדיונים וגם להגיב לדיונים רלוונטיים שנפתחו על ידי משתמשים אחרים באתר.

קבוצות

מעורבות בקבוצות של לינקדאין היא דרך טובה להפגין סמכותיות ומקצועיות בתחום הידע. יחד עם זאת, קשה להקדיש זמן להרבה קבוצות. לכן מומלץ:

  • להתחייב לפעילות שוטפת במספר קטן של קבוצות בתחומים המקצועיים העיקריים.
  • לעקוב אחרי קבוצות של אנשי מקצוע מאותו התחום כדי להתעדכן בדיונים בתחום.
  • להזמין עמיתים לעבודה להשתתף בקבוצות.

שאלות ותשובות

המשאלים (polls) בלינקדאין הם דרך נוספת לתקשר עם משתמשים ברשת החברתית ולהפגין ידע בתחום המקצועי. אפשר לפתוח משאלים כדי לקבל חוות דעת נוספות ולהגיב על שאלות שנשאלות באתר.

קידום מחוץ ללינקדאין

הוספת כפתור לאתר

כדאי להוסיף כפתור (פלגאין) שמקשר בין דף הפרופיל ברשת החברתית לבין האתר. מידע על הטמעת הכפתורים של לינקדאין אפשר למצוא ב-  Linkedin Developers.