הבלוג שלנו

כלי להשוואה בין אתרים

'Gilad Sasson'
14 בינואר 2012
זמן קריאה: 4 דקות

האם אתר האינטרנט של המתחרים משיג אותך בתוצאות החיפוש של מונחי המפתח המובילים? יכול להיות שהאתר המתחרה יותר ידידותי למנועי חיפוש מהאתר שלך? ואם כן, איפה בדיוק טעית?

נקודה מציגה כלי המשווה בין אתרים מבחינת SEO שיספק תשובה מיידית על שאלות אלו.

 כלי ההשוואה של נקודה מתאר את ההבדלים בין האתר שלך לבין עד שני אתרים מתחרים על סמך מספר פרמטרים המשפיעים על דירוג האתר במנועי חיפוש.

 Status
פרמטר הסטטוס בודק את הדבר הבסיסי ביותר שיש לבדוק לפני שמתחילים בקידום האתר: האם האתר באוויר בכלל? האם הוא נגיש לציבור הגולשים ולמנועי החיפוש? אם התשובה היא OK, כנראה שכן. אם לא, יש לבדוק מה הבעיה, מה מקורה וכיצד אפשר לפתור אותה.

Load Time
אתרי אינטרנט שזמן ההעלאה שלהם קצר ידידותיים יותר למשתמש מאתרים כבדים ואיטיים, שעוברות דקות ספורות מרגע הכניסה עליהם עד טעינתם המלאה. זמן ההעלאה והטעינה של האתר הוא אחד מהפרמטרים המשפיעים על דירוג האתר במנועי חיפוש, המעדיפים אתרי אינטרנט עם זמן העלאה קצר ככל האפשר. פרמטר זה מפרט את מספר השניות וחלקיקי השניה שלוקח לאתר לעלות.

PR
ראשי תיבות של Page Rank, דירוג האתר, הוא ציון בין 0 ל- 10 שמנוע החיפוש גוגל נותן לאתרי אינטרנט. הדירוג נקבע לפי כמה קריטריונים עלומים כמו מספר האתרים המקשרים אליו, חשיבותו בתחומו ועוד. ציון זה מצביע על החשיבות שמייחס גוגל לאתרי האינטרנט.

 Domain Age
גיל המתחם (הדומיין). ככל שהדומיין ותיק יותר, סביר שהפך להיות מוכר ומוערך יותר על ידי מנועי החיפוש, ועל כן מדורג גבוה יותר. פרמטר זה מאפשר ללמוד על ותק האתרים המתחרים בהשוואה לאתר שלך.

Google Backlinks
מספר הקישורים הנכנסים לפי ספירת גוגל. אתר שכמות הקישורים אליו גדולה יותר, יזכה לדירוג (PR) טוב יותר ולמיקומים גבוהים יותר. (אם כי איכות הקישורים חשובה לא פחות מכמותם).

 Alexa Rating
מדד התנועה (טראפיק) לאתר לפי אלקסה, אתר המודד את מספר הכניסות לאתרי האינטרנט השונים ומעניק להם ציון בהתאם. ערך נמוך במדד אלקסה מעיד על כמות כניסות/פופולאריות גדולה יותר של האתר.

Meta Tags
מידע מפורט על אודות תגיות העל שבאתרים הנבדקים: הכותרת החיצונית ותיאור האתר כפי שמופיעים בתוצאות החיפוש, מילות המפתח המשויכות אליו, וכן התג robots המנחה את מנועי החיפוש אלו דפים באתר ניתן לסרוק. פרמטר זה יכול ללמדכם על חלקם של תגיות העל בדירוג האתר: האם הכותרת והתיאור כוללים את מילות המפתח החיוניות? האם התג רובוטס מורה על חסימת חלק מהעמודים בפני מנועי חיפוש?

Headings
קידוד הכותרות וכותרות המשנה המופיעות באתר ובאתרים המתחרים לפי סדר היררכי המתחיל בכותרות המסומנות ב- H1 ומסתיים בכותרות מסוג H6. הכותרות הן חלק חשוב בקידום אתר במנוע חיפוש בעזרת תוכן, ולהכללתן של מילות המפתח בכותרות המסומנות באמצעות התגיות H1-H6 ישנה גם השפעה על הדירוג במנועי החיפוש. פריסת כל הכותרות המופיעות באתר יכולות גם הן להצביע על היעדרן של מילות מפתח מהכותרות (או לחילופין, על חזרתיות יתר שלהן).

Keyword Density
מציג את מילות המפתח השכיחות ביותר בכל אתר, מספר הפעמים בהן הן מופיעות באתר ואת חלקן היחסי בכל התוכן של האתר. באמצעות פרמטר זה תוכלו לגלות מה הם מונחי המפתח המובילים שבאתר, האם אלו מונחי המפתח אליהם כיוונתם, ולשנות את תוכן האתר בהתאם.

Headers
שלא כמו headings המתייחס לנוסח הכותרות הטקסטואליות, header (תקורה) מתייחס לשורת קוד המבטאת את נתוני התקשורת הנוגעים ל- URL הנבדק. משמעותו מבחינת SEO הוא בחשיפת העמודים המחזירים דפי שגיאה, ואת השגיאות הספציפיות המוחזרות.

IP
כתובת השרת אליה משויך האתר. באמצעות פרמטר זה אפשר לבדוק אלו אתרים נוספים מאוחסנים על אותה כתובת, ומה טיבם, או במלים אחרות, האם השכנים (למשל אתרי ספאם למיניהם) משפיעים לרעה על דימוי האתר בעיני מנועי החיפוש ועל דירוגו בתוצאות החיפוש, והאם יש לשקול העברתו לשרת חדש, בשכונה מהוגנת יותר.

Spider Simulator
הדמיה של סריקת האתר כפי שהיא נראית על ידי רובוטי הסריקה של מנועי החיפוש, הדמיה זו מאפשרת לראות האם האתר נסרק בשלמותו או שמא ישנם דפים שנעלמים מעיניו, ויש להתחיל לבנות קישורים אליהם בהתאם.

Sitemap
פרמטר הבודק את קיומה של מפת אתר מסוג xml המסייעת בסריקת האתר, על כל דפיו הפנימיים על ידי מנועי החיפוש השונים.

Facebook Likes / Tweets
פרמטרים אלו מדברים על נוכחות האתר במדיה החברתית, על ידי ציון מספר ביטויי האהדה שהתקבלו בפייסבוק (likes) או מספר האזכורים (tweets) שנרשמו בטוויטר. בהתאם לתוצאות אפשר לשקול שינוי והתאמה של אסטרטגיית השיווק ברשתות החברתיות הפופולאריות.

Whois
מידע על אודות הבעלים הרשומים של שם המתחם, תאריך הרכישה והתפוגה וכן פרטי התקשרות.