הבלוג שלנו

עלייה במכירות הטאבלטים וירידה במכירות מחשבי PC

'Gilad Sasson'
31 ביולי 2013
זמן קריאה: דקה אחת

שוק הטאבלטים ממשיך לצמוח ומכירות המחשבים הנייחים הולכות ודועכות, ולפי הערכות כבר ברבעון השני של 2014 מכירות הטאבלטים יעברו את מכירות מחשבי ה-PC.

ברבעון השני של 2013 נמכרו ברחבי העולם 51.7 מיליון טאבלטים, עלייה של 43% מ-36.1 מיליון שנמכרו באותו רבעון בשנה הקודמת. מכירות ה-PC הסתכמו ב-75.5–76 מיליון, וזהו הרבעון החמישי שבו נמדדת ירידה במכירות.

שוק הטאבלטים גדל בעיקר בזכות מכשירי האנדרואיד והם אחראיים ל-67% מהצריכה העולמית של מחשבי הלוח (בהשוואה ל-51.4% ברבעון המקביל בשנה שעברה). לעומת זאת, האייפד של אפל הגיע למיצוי ומספר הטאבלטים מבוססי iOS שנמכרו השנה קטן בהשוואה לשנה שעברה.

בשוק המחשבים קבוצת Acer חוותה את הירידה הגדולה ביותר במכירות – 6.35 מיליון ברבעון השני של 2013 לעומת 9.74 מיליון בשנה הקודמת – וחברת לנובו הסינית את הירידה הזניחה ביותר – 0.6% בלבד.

מקור: All Things D

השורה התחתונה היא ששוק מחשבי ה-PC מתדרדר בקצב קבוע של כ-11% ירידה בשנה, ושוק הטאבלטים צומח צמיחה חדה. לפי החישוב של TechCrunch, מספיק ששוק ה-PC ירד בעוד 11% ברבעון השני של השנה הבאה ושוק הטאבלטים יאט את הצמיחה ויגיע לגידול של כ-30%, והמכירות של הטאבלטים והמחשבים כמעט וישתוו. אבל אם הגידול במכירות הטאבלטים ימשיך לצמוח, כפי שמעריכים IDC, נקודת השוויון תגיע מוקדם יותר.