הבלוג שלנו

חדשות שיווק בפייסבוק: עיצוב חדש לדפי מותגים, דו"ח חדש קובר את השיווק האורגני

'Gilad Sasson'
12 במרץ 2014
זמן קריאה: 2 דקות

פייסבוק יתחילו השבוע בשינוי עיצוב הדפים העסקיים ברשת החברתית ויוסיפו כלי המאפשר למנהלי דפים להשוות בין ביצועיהם לאלה של דפים מתחרים. במקביל, דו"ח חדש מצביע על ירידה מתמדת בתפוצה האורגנית של פוסטים בדפי פייסבוק ומנבא את מותו של השיווק האורגני בפייסבוק.

פייסבוק הודיעו על שינוי עיצוב דפי המותגים: החל מהשבוע הקרוב, יופיעו הפוסטים בדפים בטור אחד במקום בשניים. כלומר, הפוסטים יוצגו בעמודת התוכן המרכזית, כפי שהם מוצגים בניוזפיד של משתמשי פייסבוק ובטיימליין של דפי פרופיל אישיים. הטור השמאלי (או הימני, לדפים בעברית) יציג מידע על המותג כמו שעות הפעילות, כתובת וטלפונים וקישור לאתר, וכן גלריית תמונות וסרטוני וידאו.

פייסבוק לא התייחסו בהודעתם לנושא הלשוניות, ומהתגובות לפוסט נראה שרוב המשתמשים מוטרדים מהשאלה אם ואיך הן יוצגו אחרי שינוי העיצוב. עוד שינו פייסבוק את עיצוב מערכת ניהול הדפים והוסיפו כפתורי ניווט בראש העמוד, שמהם אפשר להגיע ישירות לעדכונים על פעילות בדף, נתוני כניסה (insights) והגדרות; סיכום המציג את ביצועי הדף, הודעות והתראות וכן עדכונים על מודעות הפרסום בפייסבוק.

בנוסף, מנהלי דפים יוכלו להשוות את תוצאות פעילות השיווק בפייסבוק עם דפי מותגים דומים בכלי חדש Pages to Watch, שדרכו יהיה אפשר ליצור רשימות של דפי מותגים בפייסבוק, לעקוב אחריהם ולהשוות את המדדים מול הדפים שלהם.          

סופו של השיווק האורגני בפייסבוק?

בחברת social@Ogilvy הפיקו דו"ח שמזהיר מפני מותו של השיווק האורגני בפייסבוק וחוזה מצב שבו דפי מותג בפייסבוק יידרשו לשלם כדי להשתתף במשחק. החברה ניתחה את פעילות השיווק בפייסבוק של יותר מ-100 מותגים ומצאה ירידה של כ-49% משיא התפוצה באוקטובר 2013. התפוצה האורגנית של דפים עם חצי מיליון לייקים ויותר הגיעה ל-2% בפברואר האחרון.

תמונה: https://social.ogilvy.com

הדו"ח נסקר ב-Marketing Land, ושם לא מגיעים בהכרח לאותה מסקנה; הם מסכימים אמנם עם העובדה שהתפוצה הכללית של פוסטים בדפי פייסבוק נמצאת בירידה, אבל ירידה בתפוצה אינה שוות ערך להשמדה הסופית של התפוצה האורגנית. פייסבוק אמנם מעודדים מותגים ובעלי דפים לפרסם פוסטים בתשלום, אבל תפוצה אורגנית אפסית אינה משרתת את האינטרסים של הרשת החברתית. פייסבוק רוצים מותגים פעילים ברשת החברתית, ולמותגים לא תהיה סיבה לתפעל את דפי הפייסבוק אם אין להם דרך להגיע למשתמשים חוץ מבאמצעות פרסום.

בנוסף, הדו"ח התעלם ממשתנים נוספים שייתכן ותרמו לירידה בתפוצה כמו פעילות אינסטגרם, טרנדים, עדכונים מחברים, הזמנות לאירועים וכדומה, ולא התייחס לסוגי פוסטים שהתפוצה שלהם דווקא עלתה בזמן האחרון כמו מודעות פרסום, חדשות וקישורים, וכן לעלייה במספר הדפים החדשים.

בכל אופן, אנשי שיווק ברשתות חברתיות יכולים ללמוד מהדו"ח לא להתמסר לפלטפורמה אחת. התפוצה בפייסבוק הולכת ופוחתת, ומותגים שטיפחו קהילה מחוץ לפייסבוק או פעלו במגוון רשתות חברתיות במקביל ימשיכו להרוויח.