הבלוג שלנו

הנחיות גוגל לקישורים נכנסים ולבקשות לבדיקה מחדש

'Gilad Sasson'
26 ביוני 2013
זמן קריאה: דקה אחת

כחודש אחרי עדכון פינגווין 2 ריכזו גוגל את כל נהליהם והמלצותיהם בנוגע לקישורים נכנסים ולבקשות לבדיקה מחדש של אתרים שנענשו או שנפגעו.

בקשה לבדיקה מחדש

גוגל ממליצים למנהלי אתרים להגיש בקשה לבדיקה מחדש לאתרים שהוסרו ידנית מתוצאות החיפוש, לרוב כדי למנוע הפצת ספאם בתוצאות החיפוש או בגלל הפרה של הנחיות גוגל למנהלי אתרים, ולא לאתרים שנפגעו מעדכון האלגוריתם של גוגל. אפשר להגיש בקשה לבדיקה מחדש גם כשהסיבה להיעלמות מתוצאות החיפוש או לירידה בדירוגים אינה ידועה.

התגובה לבקשה לבדיקה מחדש כוללת שני חלקים: אישור אוטומטי דרך גוגל וובמסטר טולס, והודעה על תוצאות הבדיקה, שתבשר על הסרת העונש או שתצביע על עוד הפרה של הנחיות האיכות של גוגל. בדרך כלל הבקשות האלו ייענו בתוך מספר ימים, אבל מכיוון שכמות הבקשות יכול להשתנות, גוגל אינם מתחייבים על זמן התגובה.

פרופיל קישורים נכנסים

מנהלי אתרים שרוצים לבדוק את פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר מופנים אל קישורים לאתר שלך בחלק התנועה בכלי ניהול האתרים של גוגל. בעזרת הקישורים שנמצאו בכלי יש לאתר דפוסי בניית קישורים בעייתיים כמו תגובות ספאם בבלוגים, פוסטים אוטומטיים בפורומים, קישורים טקסטואליים קנויים וכל מה שמוגדר קישורים לא טבעיים. אם אותרו קישורים כאלה, גוגל ממליצים לדאוג להסיר אותם או לצרף אליהם תג nofollow (באמצעות פנייה למנהלי האתרים שבהם מופיעים הקישורים), ורק אחר כך לפנות לכלי Disavow links שבגוגל וובמסטר טולס.

לפוסט המלא ב-Google Webmaster Central Blog