הבלוג שלנו

מכתבי אזהרת סרק של גוגל

'Gilad Sasson'
22 ביולי 2012
זמן קריאה: דקה אחת

אם קיבלתם בשבוע האחרון מכתב התראה מגוגל, תתעלמו ממנו; זוהי הדרך של גוגל להראות שקיפות.

בשבוע האחרון שלחו גוגל סבב נוסף של מכתבי התראה למנהלי אתרים. המכתבים שנשלחו לראשונה בסוף מרץ, כחודש לפני עדכון פינגווין, הופנו לאתרים שנחשדו בבניית קישורים לא טבעיים, והמליצו למנהלי האתרים להתאים את האתר להנחיות גוגל למנהלי האתרים ולהגיש את האתר לבדיקה מחודשת.

אף כי לא צוין במפורש מה העונש הצפוי למי שיתעלם מן המכתב, אלו שקיבלו אותו בחודש מרץ נבהלו בצדק. אלו שקיבלו את המכתב בשבוע האחרון יכולים להירגע ולראות עצמם פטורים ממלהסיר קישורים נכנסים ומלהגיש את האתר מחדש. ביום שבו דווח על משלוח מכתבי האזהרה פרסם מאט קאטס פוסט הבהרה בגוגל פלוס ומסר בו כי שלא כמו בעבר, כשהמסרים האלו היו נשלחים כשגוגל נקטו פעולות נגד האתר בשלמותו, מכתבי האזהרה מהשבוע אחרון נשלחו בתגובה לחשד בקישורים נכנסים יחידים לאתר.

משמעות המכתב היא שייתכן שהתגלתה פעילות ספאמרית באתר, וייתכן שהכוונה תמימה יותר. למשל, אתרים טהורי כוונה שקישורי ספאם מפנים אליהם יכולים היו לקבל את המסר כחלק מהמהלך של גוגל לכיוון שקיפות, אבל הם לא צריכים לדאוג בנדון, והם מוזמנים ליידע את גוגל על כל חשד במתקפה יזומה של ספאמרים. ובכל מקרה, אתרים שננקטו פעולות נגדם ירגישו ירידה בכמות התנועה הנכנסת מגוגל.