הבלוג שלנו

גוגל מכריזה: מכירה ורכישה של קישורים אסורות גם לבעלי אתרים גדולים

'Gilad Sasson'
11 בפברואר 2018
זמן קריאה: 2 דקות

כל מי שמבין בקידום אורגני (SEO) יודע שחלק נכבד מהצלחת הקידום של האתר, תלוי במספר הקישורים הנכנסים לאתר ובאיכותם. הרעיון הוא להשיג קישורים מאתרים גדולים בתחום הרלוונטי לאתר שלנו ולדאוג שהם יצאו מטקסט העוגן הרלוונטי ביותר עבורנו.
אם למשל יש לנו מסעדה, נרצה לקבל קישור ממדור האוכל של YNET או מבלוג מוביל של מבקר מסעדות. ככל שציון האיכות של האתר המקשר גבוה יותר, כך אנחנו סופגים יותר Link juice וציון האיכות של האתר שלנו הולך ועולה.

עסקים רבים אינם מצליחים להשיג קישורים בצורה אורגנית, בעיקר מאתרים גדולים ומוכרים ולכן הם מחליטים לבקש מאתרים שונים למכור להם לינקים בתמורה לתשלום. כך מספר הקישורים אל האתר עולה, הוא נתפס כמעניין ורלוונטי לתחומו וציון האיכות שלו עולה. מהצד השני זו גם דרך מצוינת עבור בעלי אתרים להרוויח כסף ממכירת קישורים מבוקשים.

אתרים שירכשו או ימכרו לינקים ייענשו

עם זאת, מסתבר שגוגל לא רואה את רכישת הקישורים ומכירתם בעין יפה. ג'ון מולר, אנליסט של חברת גוגל, הודיע בציוץ בטוויטר שלו ב-28 בדצמבר 2017, שגוגל לא מוכנה לקבל רכישה או מכירה של לינקים אל או מאתרים אחרים. הוא מסביר שגוגל מכירה את המניפולציה הזו וכי כל בעל אתר שיעבור על הכללים ייענש.

הוא מתייחס לנושא זה בעקבות האשמות שעלו מצד אייגריס סילקניס, בעל אתר, לפני כחודשיים נגד פלטפורמת בניית האתרים הפופולרית WIX, שצייץ בטוויטר כי WIX מקפידה לבקש ממנו (ולטענתו הוא לא היחיד) למכור לה קישור מטקסט עוגן איכותי באתר שלו אל האתר שלה. הוא הוסיף וציין שאיננו מבין מדוע היא אינה נענשת.

ג'ון מולר: גוגל תעניש אתרים שימכרו או ירכשו קישורים
(צילום מסך מתוך: https://www.seroundtable.com/google-big-sites-paid-links-25202.html)

 

התשובה של מולר לא סיפקה את סילקינס, אז הוא חידד ושאל האם קישורים כאלה מותרים רק לאתרים בסדר גודל של WIX. מולר השיב לו כי גוגל אינה מתכוונת לסלוח גם לאתרים הגדולים שירכשו או ימכרו קישורים.

ג'ון מולר: גוגל תעניש אתרים שימכרו או ירכשו קישורים
(צילום מסך מתוך: https://www.seroundtable.com/google-big-sites-paid-links-25202.html)

כאמור, גוגל מענישה אתרים שאינם פועלים על פי הכללים שלה ועונש כזה יכול לפגוע בצורה משמעותית באתר. אנחנו כמובן לא עד כדי כך נאיביים ואנחנו מודעים לעובדה שבעלי אתרים רבים ממשיכים לרכוש ולמכור קישורים, אבל אם אתם שואלים אותנו, כדאי לחשוב פעמיים לפני שמוציאים כסף ומסתכנים בקבלת עונש מיותר, ובמקום זה להשקיע זמן ביצירת קישורים אורגניים ואיכותיים, לצד תוכן מצוין שיתרמו לאתר הרבה יותר בטווח הארוך.