הבלוג שלנו

ערוצי שיווק בדרך לקנייה אונליין לפי גוגל אנליטיקס

'Gilad Sasson'
6 במאי 2013
זמן קריאה: דקה אחת

By Gilad Sasson

The Customer Journey to Online Purchase הוא כלי של גוגל שמיועד לקידום חנויות אינטרנט. הכלי סוקר את השלבים ואת ערוצי השיווק שעובר הלקוח עד לרגע הקנייה בחנות המקוונת. הכלי מבוסס על מידע שנאסף מכמה עשרות אלפי חשבונות גוגל אנליטיקס שמותקן בהם קוד מעקב אחר פעילות מסחר אלקטרוני.

ערוצי השיווק בתהליך הקנייה

גוגל מבדילים בין ערוצי שיווק שמסייעים בהשלמת ההמרה (assisting), מייצרים מודעות, שיקול וכוונה,  לבין אלו שמתפקדים כנקודת המפגש האחרונה של הקונה עם המותג לפני המכירה (last interaction).

הכלי מאפשר לבדוק את החלוקה איך ערוצי השיווק השונים (אימיייל, ביקורים ישירים באתר, תוצאות חיפוש ממומנות, תוצאות חיפוש אורגניות, מודעות מדיה עשירה, הפניות ומדיה חברתית) מתפקדים בשלבים הקודמים למכירה לפי תעשיות ושווקים שונים.

גוגל ממליצים לעקוב אחרי דוחות ה-Multi-channel funnels (משפכים מרובי-ערוצים) שבאנליטיקס כדי ללמוד על ההשפעה שיש לערוצי שיווק שונים על החלטות קנייה והמרות אחרות, ואחרי AdWords Search Funnels כדי לחקור את הביצועים של קבוצות מילות מפתח שונות.

השלבים עד לקנייה

באמצעות הכלי אפשר לראות את אורך המסע של הלקוח עד לקנייה וגם ללמוד על הקשר בין מספר הימים או השלבים שבדרך לקנייה לבין הרווח הסופי (total revenue) וערך ממוצע להזמנה (AOV – average order value), באופן כללי או לפי תעשייה או אזור.

Benchmarks Dashboard

לוח הבקרה האחרון מאפשר להשוות בין כל המדדים, לפי תעשייה ולפי אזור, ומספק קנה מידה לגבי אורך המסע שצפוי לעבור הלקוח וערוצי השיווק באינטרנט שיעבור בהם עד לקנייה.

<