הבלוג שלנו

גוגל השיקו אנליטיקס לאפליקציות מובייל

'Gilad Sasson'
3 ביולי 2012
זמן קריאה: 2 דקות

השבוע הכריזה גוגל שגוגל אנליטיקס, הכלי שכל מנהל אתר ומקדם אתרים מכירים, עבר התאמה יעודית לשוק האפליקציות במובייל. עד כה גוגל הציעו את אותו כלי אנליטי לניתוח שימוש באפליקציות, ומעתה האפשרות החדשה מאגדת את כל נתוני האנליטיקס הנדרשים למפתחי אפליקציות. לפי גוגל, האופן בו מועבר המידע הותאם לעולם האפליקציות במטרה לסייע למפתחי ומשווקי אפליקציות למדוד את הישגי האפליקציה שפיתחו ואת האפקטיביות שלה. בסופו של דבר מתקבלים נתונים שעוזרים לפתח אפליקציה טובה ויעילה יותר.

מתוך Marketingland.com

גוגל אנליטיקס למובייל נמצא כרגע בגרסת בטה וכדי לקבל גישה יש להגיש בקשה דרך האתר של גוגל (Mobile App Analytics whitelist request). הגרסה הרשמית תהיה זמינה לכלל משתמשי גוגל אנליטיקס עד סוף הקיץ.

גוגל אנליטיקס לאפליקציות – דו"חות ונתונים

על פי גוגל, האנליטיקס מיועדת ללוות את המסע שעובר המשתמש מהגילוי הראשוני של האפליקציה, דרך ההורדה ועד השימוש.

גוגל אנליטיקס למובייל יכלול את הדוחות הבאים:

משתמשים חדשים ופעילים: דו"ח זה מציג את מספר המשתמשים החדשים והאקטיביים שמשתמשים באפליקציה מידי יום.

מקורות התנועה לחנות של גוגל: הדו"ח מציג את מקורות התנועה שזורמת לחנות של גוגל (Chrome web store) כך שתדעו היכן שווה לפרסם את האפליקציה שלכם.

גרסאות של האפליקציה: מציג את המשתמשים הפעילים בגרסאות השונות כך שתוכלו לדעת אלו גרסאות נמצאות עדיין בשימוש ואלו נזנחו לחלוטין.

סקירת מכשירים: סוקר את המכשירים ואת מערכות ההפעלה שהשתמשו באפליקציה. בעזרת דו"ח זה תוכלו לדעת אלו מכשירים לתעדף בבקרת איכות בפיתוחים עתידיים.

מתוך Marketingland.com

התנהגות משתמשים: מראה את רמת המחויבות של המשתמשים לאפליקציות. הדו"ח מפרט מהי התדירות השימוש באפליקציה ורמת המעורבות בכל קבוצת נאמנות.

זרימת האורחים: בדומה לדו"ח זרימת האורחים באנליטיקס הרגיל, גם כאן מוצגים לנו נתיבי הגלישה של המשתמשים באפליקציה.  לדו"ח האנליטיקס לאפליקציות נוספו מספר צבעים המסמלים אינטרקציות שונות הייחודיות לעולם האפליקציות.

קריסת אפליקציה: דו"ח זה מציג מגמות ומתעד מקרים של קריסת האפליקציה. דו"ח זה יעזור למפתחים לאתר בעיות במכשירים או במערכות הפעלה ספציפיות.

רכישות בתוך האפליקציות: מראה את מספר הרכישות וההכנסות מהרכישות של מוצרים בתוך האפליקציה.

לסיכום, מטרתה של גוגל בפיתוח כלי האנליטיקס החדש היא לאפשר למפתחים ולמשווקים לחזות במחזור חיים שלם של אפליקציה. המשמעות הנוספת של צעד זה, היא שגוגל מכירה באופן רשמי בחשיבותו של שוק האפליקציות הולך וגדל עדי כדי כך שהיא משיקה עבורו כלי ייעודי.