הבלוג שלנו

גוגל אנליטיקס מאפשרים לעקוב אחר חשיפות של מודעות וידאו ומדיה עשירה

'Gilad Sasson'
23 ביוני 2013
זמן קריאה: 2 דקות

גוגל אנליטיקס השיקו דוחות מעקב סטטיסטי למודעות מדיה עשירה (display ads) ולמודעות וידאו. הדוחות החדשים מאפשרים למפרסמים בגוגל לעקוב אחרי החשיפות של המודעות ולראות איך המודעות שלא הוקלקו משפיעות על נתיב ההמרה. כלים למעקב סטטיסטי בדרך כלל מפרידים בין צפיות לבין קליקים, הפרדה שגורמת למפרסמים רבים לפספס מידע חשוב על ההשפעה שיש לפרסום במדיה עשירה.

בזכות המיזוג של גוגל אנליטיקס עם רשת המדיה של גוגל  (Google Display Network או GDN), יוכלו המפרסמים לדעת אם משתמשים צפו במודעות וידאו ביוטיוב לפני שביקרו באתר והשלימו המרה. כרגע הגישה לדוחות מוגבלת לרשימה מצומצמת של משתמשים, אבל אפשר להגיש בקשת הצטרפות לרשימה.

מפרסמים בגוגל שישתמשו בדוחות החדשים יקבלו גישה לעוד שני מדדי המרה בדוחות ה-multi-channel funnel: המרות בסיוע חשיפות (Impression Assisted Conversions), שמציג את נתיבי ההמרה שהתחילו בחשיפה של מודעות מדיה עשירה, והמרות בסיוע מדיה עשירה (Rich Media Assisted Conversions), המראה את כל ההמרות שכללו בדרך אינטראקציה של משתמשים עם סרטונים ביוטיוב או עם מודעות וידאו, כלומר הפעלה, עצירה או הפעלה מחדש של הסרטון, שינוי גודל התצוגה וכדומה.

תמונה: Google Analytics Blog

גוגל אנליטיקס הוסיפו גם בורר סוג אינטראקציה (Interaction Type selector) שמאפשר לסנן את הדוחות לפי הופעות (משתמשים שצפו במודעה אבל לא הקליקו עליה), ישירה (משתמשים שביקרו באתר, השלימו המרה או יעד מיד אחרי צפייה במודעה), ומדיה עשירה (משתמשים שהשלימו המרה אחרי אינטראקציה עם המודעות או הסרטונים ביוטיוב.

נוספו גם שני רכיבי תצוגה לדוח נתיבי המרות עליונים שמבחינים בין הופעות לא אינטראקטיביות לבין צפיות אינטראקטיביות במודעות פרסום במדיה עשירה או ביוטיוב. סמל העין מייצג חשיפה, משתמש שצפה במודעת מדיה עשירה במהלך נתיב ההמרה אבל לא לחץ על המודעה. וסמל הסרט מייצג משתמש שכן תקשר עם המודעה או הסרטון.

תמונה: Google Analytics Blog

באמצעות הדוחות החדשים המפרסמים בגוגל מקבלים גישה לשלושה מימדי פילוח מתקדמים: Above the Fold, שמשתמש בכלי המדידה של גוגל Active View (הזמין רק בארצות הברית) למדוד את ניתנות הצפייה (viewability) של מודעות או סרטונים, אחוז הסרטון שנצפה, המיידע את המפרסמים לגבי החלק שנצפה בסרטון, ו-True View שמטרתו לבדוק אם המשתמש צפה ביותר מ-30 שניות מהסרטון או צפה בו במלואו.