הבלוג שלנו

איך לבנות קישורים איכותיים בכמויות?

'Gilad Sasson'
23 ביולי 2012
זמן קריאה: 2 דקות

בניית קישורים תמיד נחשבה לאחת השיטות הטובות ביותר לקידום אורגני בגוגל, אולם מאז עדכון פינגווין מנהלי אתרים ואנשי שיווק באינטרנט נאלצו לעדכן את אסטרטגיית בניית הקישורים שלהם.

בעקבות עדכון האלגוריתם של גוגל המכונה פינגווין סוננו מתוצאות החיפוש אתרים שמשתמשים בשיטות קידום לא אתיות, ובעיקר בונים לינקים נכנסים בכמות מוגזמת ובצורה לא אמינה. גוגל פינגווין לא הפך את בניית הקישורים ללא רלוונטית; הוא כן הוסיף אתגרים לא פשוטים לעבודתם של בוני הקישורים והם נדרשים עכשיו לבנות קישורים טבעיים, להשתמש בקישורי עוגן מגוונים וגם לשפר את תוכן האתר. כמובן שהאתגר גדול יותר עבור מקדמי אתרים העובדים עם לקוחות גדולים בשווקים תחרותיים ונדרשים לבנות קישורים בכמויות גדולות.

מתוך האתר: thesitsgirls.com

 האתר Organic SEO consultant פנה אל 17 מומחי SEO בכירים ושאל אותם איך הם בונים בימים אלה קישורים איכותיים בכמויות גדולות. להלן תמצית תשובותיהם.

תוכן לפני קישורים

פרסמו תוכן איכותי וראוי לקישור (linkable או linkworthy) היא ההמלצה שמרבית המרואיינים לכתבה חזרו עליה. הדרך הטובה ביותר לבנות קישורים לפי זרקו זיקוביץ' (Zarko Zikovic), מייסד האתר Practical SEO, היא ליצור תוכן מצוין בכל דרך: פוסטים, אפליקציות, עיצוב, אינפוגרפיקות, סרטוני וידאו ועוד. ג'ון קופר (Jon Cooper) מ-Point Blank SEO מציע ליצור תוכן מצוין בשביל אתרים של אחרים: "כולם אוהבים לדבר על שיווק תוכן. מה אם תעזרו לשפר את התוכן של בלוגר אחר? בין שתציעו להוסיף וידאו, תמונה או אפילו פיסקה או שתיים, היכולת לשווק תוכן של אחרים תוביל לקישורים רציניים." וויין ברקר (Wayne Barker) מ-Hallam Internet מציע שלא להסתפק בכתיבת תוכן טוב, אלא גם לצרף אליו תוכנית שיווקית; ללמוד היטב את הנישה, לאתר את התכנים שחסרים לה וליצור אותם.

פוסטים אורחים

 רבים מהמראויינים גם ציינו את פרסומם של פוסטים אורחים (guest posting) כשיטת בניית קישורים מועדפת. אן סמרטי (Ann Smarty), הבעלים של MyBlogGuest, קהילת בלוגרים לצורכי אירוח פוסטים, מספרת כי מבחינתה הדבר היחיד שהשתנה מאז עדכוני האלגוריתם האחרונים של גוגל הוא הורדת הדגש על קישורי עוגן עשירים במילות מפתח. ג'ייסון אסידר (Jason Acidre) מ-Affilorama מספר על הצלחה בפרסום פוסטים אורחים שהם או סיקורים חדשותיים מיד שניה, כלומר שכתוב או יצירה מחדש של ידיעה חדשותית שפורסמה באתר נישה מוביל בתוספת זווית ראייה אחרת או עמדה אישית, או ראיונות עם מובילים בתעשייה. לתכנים חדשותיים יש היענות גבוהה מכיוון שבלוגרים רבים עסוקים מדי בשביל לסקר כל ידיעה. פרסום ראיונות עם כותבים, בלוגרים או דמויות ידועות בתחום הוא נושא מבוקש לפוסטים אורחים וגם מושך הרבה קישורים ועוזר בביסוס האתר כמקור סמכותי בקהילה.

לא כל מומחי ה-SEO שרואיינו לכתבה מביעים התנגדות לעדכון פינגווין של גוגל וחלקם אף מציינים אותו לטובה. רובם מסכימים כי בנייה של מעט קישורים איכותיים עדיפה על בנייה מאסיבית של קישורים חסרי ערך, ושכדאי להשקיע בתוכן ובבניית קשרים עם אתרים שכנים ורבי השפעה כדי להתארח בכתיבת פוסטים ולקבל באופן טבעי קישורים איכותיים.