הבלוג שלנו

חדשות פייסבוק: פחות פוסטים אוטומטיים מאפליקציות צד-שלישי

'Gilad Sasson'
29 במאי 2014
זמן קריאה: דקה אחת

פייסבוק הודיעו על עוד שינוי בדירוג העדכונים בניוזפיד. השינוי מתמקד בעדכונים אוטומטיים מאפליקציות, ובעקבותיו תינתן עדיפות לפוסטים ששותפו במכוון על פני פוסטים שנוצרו אוטומטית בעקבות שימוש באפליקציית צד-שלישי.

נראה כי פייסבוק הבינו שהמשתמשים לא רוצים להיחשף לכל פעילות שעשו חבריהם באפליקציות השונות, לכן מעכשיו נדע פחות על המוזיקה שהם שמעו, על התמונות שנעצו על לוחות פינטרסט ועל הקלוריות ששרפו ומדדו באפליקציה כזו או אחרת. לפי פייסבוק אלו סיפורים שמעודכנים בעקיפין, והם מציינים ששיעור המעורבות בפוסטים אלה הוא נמוך בהשוואה לסיפורים ששותפו במכוון. בנוסף, נמצא שמשתמשים נותנים להגיב לפוסטים אוטומטיים בהפתעה ובמבוכה.

תמונה: Facebook Developers

פייסבוק נקטו מהלך דומה ב-2012 כשנסוגו משיתוף הפעולה עם אתרי מדיה גדולים כמו הגרדיאן והוושינגטון פוסט. אחרי שפייסבוק עודדו את האתרים להוסיף פיצ'ר השולח התראות אוטומטיות לחברים של המשתמשים בכל פעם שהמשתמש קרא מאמר באפליקציה, פייסבוק חזרו בהם, ונפסק הגידול בתנועה שהושג בעקבות פי'צר השיתוף האוטומטי.

שנתיים לאחר מכן, פייסבוק ממשיכים לשפר את איכות התוכן שמוצג בניוזפיד של המשתמשים, וכן מכירים בכך שמשתמשים מעדיפים לשלוט בעיתוי ובמידת השיתוף ברשת החברתית. לאחרונה, פייסבוק גם הודיעו שיספקו למפתחי אפליקציות צד-שלישי כלים להרשמה אנונימית דרך פייסבוק. עם זאת, פייסבוק ממשיכים לאסוף מידע על משתמשים, לשמור עליו, לעבד אותו, ובסופו של דבר להשתמש בו למיקוד הפרסום בפייסבוק.