הבלוג שלנו

מדוע עדיף אחסון אתרים ישראלי?

'Gilad Sasson'
18 בינואר 2016
זמן קריאה: 2 דקות

שרת כחול לבן או שרת בינלאומי – מה עדיף?

פוסט אורח

לכאורה, במודרניזציה ובכפר הגלובלי בו אנחנו חיים כיום, למיקומם הפיזי של שרתי אחסון אתרים או שרתים וירטואליים לא אמורה להיות השפעה משמעותית בתהליך בחירה בשרת לאחסון האתר או המידע שלכם, אולם, בפועל, נראה כי המיקום הפיזי אכן משפיע וביותר מדרך אחת.

computer-156951_640

אבטחה פיזית הדוקה יותר – אין זה סוד כי בישראל מתייחסים לאבטחה בצורה הרבה יסודית ומקצועית מזו הקיימת בשאר ארצות העולם. אם נסעתם לאחרונה לחו"ל, בוודאי חשתם בהבדלים בין רמות האבטחה כבר בנמל התעופה, שלא לדבר על כניסה לקניונים בחו"ל (כמה פעמים תפסתם את עצמכם פותחים את התיק בפני אדם אקראי בכניסה לקניון, סתם מתוך ההרגל? J). מאותה סיבה, חוות השרתים הישראליות מאובטחות בצורה מקיפה מאחיותיהן שבחו"ל.

התאמה לעברית – השפות השמיות הן שפות קשות למדי כאשר מדובר בלוקליזציה של יישומים, מערכות הפעלה וכדומה. סביר להניח כי נתקלתם בתופעה כשהתקנתם מערכת הפעלה באנגלית ולא הבנתם למה שמות יישומים מסוימים מוצגים בג'יבריש. כאשר מדובר בשרת אחסון ישראלי, המופעל על ידי ספקית שירות ישראלית, הסבירות גבוהה כי בעיות אי התאימות תצומצמנה למינימום ואף תעלמנה כליל.

שירות ותמיכה בעברית – ניסיון להסביר לנציג או לאיש תמיכה מטעם ספקית האחסון "מה לא עובד" בפאנל ניהול האתר קשה דיו כשאינך איש מקצוע בתחום בניית אתרים, גם כאשר הדבר נעשה בעברית. עכשיו, הוסיפו לכך את גורם השפה וקיבלתם מתכון בטוח לאובדן שעות עבודה של האתר (ושלכם).

שירות ותמיכה בשעות התואמות – אחת מהבעיות הנפוצות בספקיות שרתים וירטואלים מחו"ל הן שעות הפעילות שלהן. כאשר ספק האחסון הוא מחו"ל (למשל מארה"ב) פנייה טלפונית בשעות הפעילות שלך הופכת לבלתי אפשרית, ואף מענה לפניה במייל יצטרך להמתין מספר שעות, עד לזמן בו נציגי השירות ישובו לעבודתם. כל הבעיות האלה אינן קיימות כאשר מדובר בספקית אחסון אתרים ישראלית.

קידום אורגני במנועי החיפוש – אף כאן, ככל הנראה ישנו יתרון לשרתי אחסון ישראלים, בשל דרך הפעולה בה בודק מנוע החיפוש גוגל את האתרים: הרובוטים המדמים גלישה אנושית בודקים את זמינותו של האתר וזמני התגובה שלו בסבבים תקופתיים. כאשר הרובוט נתקל באתר שאיננו מגיב במהירות, הוא איננו נותן לו הזדמנות נוספת, עד לסבב הדירוג הבא. ההיגיון גורס כי אתר ישראלי אשר מאוחסן על שרת הממוקם בישראל יגיב במהירות רבה יותר מאשר כאשר הוא מאוחסן על שרת מחוץ לישראל.

 

לסיכום:

בנוסף ללוקל פטריוטיזם הישראלי ובתמיכה בשירותים וספקים מקומיים, לספק שירותי אחסון ישראלי אשר שרתי האחסון שלו ממוקמים פיזית בישראל, ישנם יתרונות רבים על פני ספק שירות ושרתים בחו"ל. החל באבטחה הדוקה ומשופרת, דרך זמינות בשעות העבודה שלכם וכלה ביתרון ששרת אחסון ישראלי מקנה לכם בקידום האתר שלכם, כל אחת מהסיבות הללו ועוד רבות אחרות מעניקות לשרת ישראלי נקודות יתרון משמעותיות.