הבלוג שלנו

אופטימיזציה לקרוסלת החיפוש המקומי של גוגל

'Gilad Sasson'
29 ביולי 2013
זמן קריאה: 3 דקות

קרוסלת הידע של גוגל לחיפוש מקומי הושקה ביוני האחרון, בינתיים רק לגולשים באנגלית מארצות הברית ובעיקר לעסקים מקומיים מתחום הפנאי והתיירות כמו מסעדות, בתי מלון, בארים וכדומה. סביר להניח שקרוסלת הידע המקומית תורחב בעתיד לשפות ולאזורים נוספים וגם לעוד עסקים מקומיים.

קרוסלת החיפוש המקומי של גוגל מציעה פורמט שונה של חיפוש מקומי: תוצאות חיפוש אופקיות במקום אנכיות (כלומר מטשטשות את ההבדל בין המיקום הראשון למקום החמישי). תוצאות החיפוש הלוקאליות החדשות מבליטות את התמונה ואת הביקורות שנכתבו על בית העסק המקומי ומסתירות את כתובת האתר ואת פרטי הקשר שלו.

גורמי הדירוג בקרוסלת הידע הלוקאלית

מסקירה ראשונית של תוצאות החיפוש המקומיות בקרוסלה לא מתבררת תמונה אחידה של גורמי הדירוג ושהם יכולים להשתנות לפי המיקום והקטגוריה. באתר Covario הגיעו למסקנה כי הגורם המשפיע ביותר על דירוג העסקים המקומיים הוא נפח החיפוש של שם העסק, ואחריו מידת העדכניות של ביקורות הגולשים, כמות התמונות שהועלו, ובעיקר תמונות של פנים העסק. עוד נמצא שעסקים בבעלות מקומית מדורגים גבוה יותר מרשתות גדולות.

המשמעות של תוצאות חיפוש מקומיות אופקיות

העיצוב האופקי החדש בתוצאות החיפוש המקומיות של גוגל מציג יותר תוצאות מקומיות בשטח מצומצם יותר, כך שנשאר יותר מקום פנוי לתוצאות אורגניות. הגולשים יכולים להציץ ב-14 תוצאות חיפוש לוקאליות מבלי לגלול את הדף. עד לא מזמן תוצאות החיפוש המקומיות נקבעו לפי מיקום העסקים במפות של גוגל.

הקרוסלה הלוקאלית של גוגל גם מחלישה את הקשר בין הדירוג בתוצאות החיפוש ל-CTR. כידוע, לדירוג במקום הראשון בתוצאות חיפוש אנכיות סטנדרטיות יש השפעה עצומה על שיעור הקליקים, ומחקרים מהזמן האחרון מראים שאתר שמדורג ראשון בגוגל מקבל כשליש מהתנועה, כמעט פי שניים מהאתר שבמקום השני. אבל העיצוב החדש של תוצאות החיפוש המקומיות של גוגל רומז שההשפעה הזאת הולכת לפחות.

שני ניסויים שנעשו לאחרונה בחיפוש לוקאלי בקרוסלת הידע הראו שהמקום הראשון בתוצאות החיפוש לאו דווקא מקבל את מספר הקליקים הגבוה ביותר, ושהתמונה ומספר הביקורות גרמו ליותר קליקים.

אופטימיזציית תמונות לקרוסלה

במקביל לירידה בחשיבות של דירוגים בתוצאות החיפוש, החשיבות של התמונות שמייצגות את העסק דווקא עולה. זה הזמן להקדיש מחשבה וזמן לאופטימיזציית התמונות גם מבחינת איכות התמונה, מושא הצילום והאווירה שהוא משרה, וכמובן גם אופטימיזציה לשם התמונה בהתאם למיקום העסק.

דפי נחיתה ממוקדים לוקאלית

כשמתפנה יותר מקום בראש עמוד התוצאות בגוגל גדלה חשיבותם של דפי נחיתה ממותגים וממוקדים לחיפוש מקומי, ודפי נחיתה ייעודיים לכל אחת מהכתובות של בית העסק יכולה לשפר את שיעור הקליקים ולהגביר במידה משמעותית את החשיפה של האתר ושל בית העסק. עוד נמצא שחיפושים מקומיים של שם העסק מגבירים את חשיפת המותג באינדקסים לוקאליים תחרותיים כמו Yelp או Zagat (למסעדות) וכדומה.

מוניטין שלילי בקרוסלת החיפוש

>למרות כל האמור לעיל, יש סיכון מסוים בדירוג בקרוסלה המקומית של גוגל. כשגולשים מעלים שאילתת חיפוש מקומית כלשהי ואחר כך לוחצים על אחת התמונות בקרוסלה, תוצאות החיפוש האורגניות משתנות ומציגות את תוצאות החיפוש של העסק הנבחר כולל גרף הידע ודפי העסק באינדקסים ובאתרי ביקורות.

הבעיה היא שהמידע שמופיע באתרי ביקורות ובאינדקסים אינו בשליטת המותג, ומשתמשים שייכנסו לאתרים האלה יכולים להיחשף למידע לא מדויק וגם לביקורות שליליות. בניית דפי נחיתה ייעודיים לכל אחד ממיקומי המותג ונוכחות באתרים חברתיים יגבירו את השליטה בתוצאות החיפוש המקומיות.

קידום לוקאלי

החלק החשוב ביותר בקמפיין הקידום הלוקאלי הוא להקפיד על עקביות המידע על העסק שמוצג ומופץ ברשת: במנועי חיפוש, אינדקסים מקומיים ומקצועיים, אגרני מידע ורשתות חברתיות. לשם כך יש לתבוע בעלות על כל רישומי העסק באתרים מקומיים.