הבלוג שלנו

שיעור יציאה מותאם בגוגל אנליטיקס

shlomit
shlomit
2 באוגוסט 2012
זמן קריאה: 2 דקות

האם אי פעם תהיתם כמה מבקרים באמת שמים לב לתוכן האתר שלכם לפני שהם עוזבים אותו וממשיכים הלאה? כמה מהם יזכרו שביקרו באתר שלכם? כמה אחוזים מאותה תנועה נכנסת אכן הועילו לכם באיזושהי דרך?

בדיוק לטובת מנהלי אתרים המוטרדים משאלות אלו, גוגל אנליטיקס חשפו פיצ'ר המכונה "שיעור יציאה מותאם" (adjusted bounce rate) ומאפשר לעקוב אחרי הביקורים החפוזים באתר.

שיעור יציאה מדף כניסה (bounce rate) הוא אחד המדדים בגוגל אנליטיקס שמסייעים  להעריך את איכות התנועה הנכנסת לאתר. גולש ילקח בחשבון בשיעור היציאה מדף כניסה אם יצא מאותו עמוד אליו נכנס לאתר מבלי לראות דפים אחרים. מדובר באינדיקציה מצוינת לאיכות ולרלוונטיות התוכן שבדף הנחיתה. כך למשל דף אתר עם שיעורי יציאה גבוהים מאוד מעיד על על חוסר רלוונטיות ועל חוסר אפקטיביות.

כששיעור היציאה אינו מדד אפקטיבי

עבור מרבית האתרים המדד מדויק ושימושי, אבל ישנם מצבים שהמדד פשוט לא מספיק. למשל בבלוג של חברה המקדמת את אחד ממוצריה. החברה תפרסם פוסט שיספר על החברה  והמוצרים שהיא רוצה לקדם, הגולשים יקראו את הפוסט, יפנימו ויתכן ואף יחפשו אחר המוצר אחרי זה במנועי החיפוש או ילכו לקנותו. אבל מכיוון שהגולשים קראו רק את הדף הנ"ל, הם יחשבו כחלק משיעור היציאה מדף הכניסה ומנהלי האתר עלולים לטעות ולחשוב שהדף אינו אפקטיבי.

לשכם כך גוגל אנליטיקס מציעים פיתרון: "שיעור יציאה מדף כניסה מתואם": שינוי קטן בקוד האנליטיקס של האתר יאפשר לכם לתזמן סף מינימום של זמן שהגולש השקיע בדף. אם הגולש עבר את סף המינימום שהוגדר, הוא לא יכלל בשיעור היציאה מדף הכניסה. פרק הזמן יכול לנוע בין שניות לדקות על פי בחירתם של מנהלי האתר.

להלן הקוד בו צריך להשתמש על מנת להגדיר את סף המינימום של הזמן:

<script type="text/javascript">

 

var _gaq = _gaq || [];

_gaq.push(['_setAccount', 'UA-XXXXXXX-1']);

_gaq.push(['_trackPageview']);

setTimeout("_gaq.push(['_trackEvent', '15_seconds', 'read'])",15000);

 

(function() {

var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true;

ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'https://www') + '.google-analytics.com/ga.js';

var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);

})();

 

</script>

פונקציית כיוון הזמן (SetTimeout) היא האלמנט המהותי המאפשר הגדרת סף המינימום של שיעור היציאה. חשוב מאוד שפרק הזמן המינימלי המוגדר ישקף את הזמן הנדרש לגולש לקלוט את מרב המידע המוצע בדף. תוכלו גם להגדיר את סף מינימום הזמן כיעד בגוגל אנליטיקס ואף לייבא אותו כמדד להמרה בגוגל אדוורדס (אם הוא עומד בתנאים הנדרשים).

לסיכום, אם האתר שלכם כולל דפי נחיתה, בייחוד כאלה המקדמים מוצר מסויים וכוללים את כל הפרטים הרלוונטים באותו הדף, התאמת שיעור היציאה מדף הכניסה ווקביעת רף מינימום יכולה לתת תמונה קונקרטית ומדויקת יותר ליעילות הדפים השונים ולרלוונטיות של התוכן בדפי הנחיתה.

2019© נקודה שיווק באינטרנט