"הצלחה היא מדע; אם התנאים בידיך – תקבל תוצאות". [אוסקר וויילד]

קידום אורגני הוא ערוץ שיווק באינטרנט המתמקד בהגדלת התנועה לאתר מתוצאות החיפוש האורגניות (הרגילות) של גוגל. תוצאות החיפוש האורגניות כוללות דפי אינטרנט וגם תמונות, סרטוני וידאו ועסקים מקומיים, והן מדורגות באופן אורגני, טבעי לכאורה, לפי הרלוונטיות שלהן לשאילתת החיפוש של המשתמש. שלא כמו קידום ממומן, קידום אורגני בגוגל אינו כרוך בתשלום למנוע החיפוש.

קידום אורגני בנקודה – מיקומי לקוחות

כאן תוכלו להתרשם מהתוצאות של פעולות הקידום האורגני בנקודה: המיקומים של אתרי הלקוחות בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל. רשימת המיקומים מתעדכנת בכל יום, והיא מורכבת ממדגם של מילות המפתח והביטויים התחרותיים שאנחנו מקדמים עבור לקוחותינו.

 

קידום אורגני בגוגל מורכב ממספר היבטים עיקריים:

  • התאמת מבנה האתר למנועי החיפוש
  • התאמת התוכן למילות החיפוש של המשתמשים
  • בניית קישורים מאתרים חיצוניים
  • שיפור השימושיות של האתר
  • ועוד…

בחברת נקודה אנחנו מקפידים שהאתר המקודם יהיה ידידותי למנועי חיפוש ולמשתמש האנושי, ומוודאים שפעילות הקידום האורגני לא תפגע בחוויית המשתמש.

קידום אורגני בגוגל - תוצאות חיפוש

 

למה צריך קידום אורגני בגוגל?

בחלק גדול מאתרי האינטרנט, רוב התנועה הנכנסת מגיעה ממנועי חיפוש, ומחקרים מראים שככל שהמיקומים בתוצאות החיפוש  גבוהים יותר, היקפי התנועה גדולים ומשמעותיים יותר. אמנם אתרים מקבלים תנועה גם ממקורות נוספים כמו קמפיינים ממומנים, רשתות חברתיות וכדומה, אבל חיפוש בעמודי התוצאות של גוגל הוא עדיין מקור המידע העיקרי עבור רוב הגולשים באינטרנט.

 

חשיבות הקידום האורגני בגוגל

קידום אורגני בגוגל: להיות במקום הראשון

 

תמונות: chitika.com

 

זאת ועוד, התנועה הנכנסת ממנועי חיפוש היא תנועה ממוקדת, המבקרים מגיעים לאתרים שעונים על שאילתת החיפוש ומספקים את המידע, השירותים או המוצרים שחיפשו. מכאן שקידום אורגני מביא תועלת לאתר בכמה היבטים: קידום אורגני מגדיל את התנועה לאתר וגם את החשיפה ואת ההכנסות. בזירות מסחר תחרותיות, מי שלא השקיע בקידום אורגני לא יימצא במנועי החיפוש ויפסיד את ההזדמנויות העסקיות שנמצאות בחיפוש באינטרנט.

 

עקרונות הקידום האורגני בגוגל

כאמור, קידום אורגני בגוגל משלב כמה היבטים. אין היבט יחיד שיכול להבטיח את קידום האתר בגוגל וככל שהאתר משלב יותר היבטים כך גדלים סיכוייו להתקדם בתוצאות החיפוש האורגניות. נהוג לחלק את הקידום האורגני לפעולות הנעשות בתוך האתר (on-site SEO) ומחוץ לאתר (off-site SEO):

קידום אורגני פנימי (On Site SEO)

קידום אורגני on-site כולל את כל מה שקשור בהיבטים הטכניים וברכיבי התוכן של האתר:

מחקר מילים ושימוש במילות מפתח – מילות מפתח הן אבני היסוד של החיפוש בגוגל. השלב הראשון בקידום אורגני בגוגל הוא מחקר מילות מפתח מקיף הבודק באילו מילים וביטויים נוהגים הגולשים להשתמש כשהם מחפשים בגוגל את המידע או את המוצרים שאתם מציעים. מחקר מילים גם מעריך את מידת הפופולריות והתחרותיות של מילות המפתח.

בקידום אורגני חשוב לייצר מחקר מילים שידע להעריך את רמת התחרות מצד אחד ואת האפקטיביות של כל ביטוי מצד שני.

 

קידום אורגני בגוגל - מילות מפתח

 

תוכן – תוכן איכותי, ייחודי ומועיל הוא אחד מהעקרונות החשובים של קידום אורגני. חשוב לא פחות להתאים בין מילות החיפוש לתוכן: לוודא שמילות המפתח מופיעות בגוף התוכן וגם בתגיות השונות (מטא תגיות, כותרות, תגיות אלט לתמונות וכו') ושהתוכן מספק מענה על שאילתת החיפוש של הגולש.

קוד האתר ומבנה הדף – מבנה נכון של דף אתר מקל על מנוע החיפוש לסרוק אותו ומאפשר לו להבין את הנושא העיקרי שלו. כדי להצליח בקידום האורגני של האתר צריך להשתמש בתגיות HTML ספציפיות בהן כותרות חיצוניות ופנימיות, תיאור, תגיות אלט, סימון נתונים מובנים ועוד.

ארכיטקטורת אתר – מבנה האתר והדרך שבה הוא מאורגן ומסווג יכול לשפר פלאים את הקידום האורגני של האתר או לפגוע בכל מאמצי הקידום שלו. ארכיטקטורת אתר ידידותית למנועי חיפוש כוללת כתובות URL קריאות ומסווגות לפי היררכיה; תפריטי ניווט וקישורים פנימיים; שימוש בתגי קנוניקל כדי להימנע מדפים כפולים ועוד.

קידום אורגני חיצוני (Off-Site SEO)

קידום אורגני off-site קשור לחשיפה של האתר והפצה של תוכן האתר דרך אתרים חיצוניים, בהם בלוגים, פורומים, אתרי חדשות ורשתות חברתיות. קידום אורגני חיצוני מצליח יביא גם לשיפור מיקומי האתר בתוצאות החיפוש וגם יגדיל את החשיפה של האתר לקהל יעד ממוקד, וכך גם את התנועה ואת ההמרות. כדי להצליח בקידום אורגני off-site יש לשלב אסטרטגיות קידום on-site, בפרט יצירת תוכן איכותי שמשתמשים ירצו לקרוא ולשתף.

 

 

בניית קישורים – דירוג אתר בתוצאות החיפוש האורגניות נשען במידה רבה על כמות ואיכות הקישורים הנכנסים לאתר, וככל שאתר מקבל יותר קישורים מאתרי סמכות כך הוא ידורג גבוה יותר. לכן בניית קישורים הוא אחד הרכיבים החשובים ביותר בקידום האורגני בגוגל.

מדיה חברתית – בדומה לקישורים, הנוכחות של האתר ברשתות חברתיות ומעורבות המשתמשים בתוכן האתר נתפסים כמדדי איכות בעיני מנועי החיפוש. תוכן שמקבל הרבה שיתופים וביטויי אהדה ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר, גוגל פלוס ואחרות, מעיד על סמכותיות האתר, והוא תורם גם לחשיפת האתר וגם לקידום האורגני בגוגל.

אנו מקפידים לשלב בין קידום אורגני פנימי וחיצוני לאתר כדי להביא את האתר לתוצאות הטובות ביותר. מעוניינים בקידום אורגני בגוגל? צרו אתנו קשר ונשמח לעזור לכם.