"יצירתיות בלי אסטרטגיה נקראת 'אמנות'. יצירתיות עם אסטרטגיה נקראת 'פרסום'". (ג'ף ריצ'רדס)

למה לשווק בפייסבוק?

שיווק בפייסבוק הוא אחד מערוצי השיווק החשובים באינטרנט. לשיווק ברשת החברתית הגדולה באינטרנט יש כמה יתרונות: השיווק בפייסבוק יכול לעזור להגביר את החשיפה לאתר ולהגדיל את התנועה הנכנסת אליו; לשמר קהל לקוחות ונאמן ולייצר לקוחות ומתעניינים חדשים, וכן לשפר את המיקומים בתוצאות החיפוש.

 

שיווק בפייסבוק - נתוניםתמונה: theguardian.com

 

נכון ל- 2016, בפייסבוק יש למעלה מ- 1.5 מיליארד משתמשים פעילים בחודש, ו-65% מהם מבקרים ברשת החברתית בכל יום. מכאן אפשר להניח שהלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים שלכם נמצאים בפייסבוק – וגם המתחרים שלכם. ב-2017 השיווק בפייסבוק בפרט, והשיווק ברשתות חברתיות בכלל, נחשב לחלק הכרחי בתמהיל השיווק של כל עסק.

 

למה לבחור בנקודה לשיווק בפייסבוק?

עקרונית כל אחד יכול לפתוח דף עסקי בפייסבוק ולקדם באמצעותו אתר, עסק או רעיון כלשהו. אבל כדי להצליח בשיווק בפייסבוק ולממש את מלוא הפוטנציאל של הרשת החברתית יש להתנהל כמו בכל ערוץ שיווק אחר: מחקרי שוק ומתחרים, תכנון אסטרטגיה, מעקב אחרי התוצאות ואופטימיזציה של הפעילות.

 

המרות מקמפיינים שיווק בפייסבוק

 לחברת נקודה ניסיון רב בשיווק בפייסבוק והיכרות מעמיקה עם כלי הפרסום, המיקוד והמעקב המתקדמים. בנקודה נתאים את אסטרטגיית השיווק בפייסבוק לאופי המותג ולקהל היעד של לקוחותיו, וניישם עבורכם את כל שלבי פעילות השיווק בפייסבוק: החל מיצירת תוכן ויראלי ומזמין למעורבות המשתמשים ועד ניהול קמפיינים לקידום בפייסבוק, ניטור מוניטין והפקת דו"חות.

דוגמאות לשיווק בפייסבוק בידי חברת נקודה

דוגמה לקמפיין שיווק בפייסבוק

קמפיין ממומן לשיווק בפייסבוק - נקודה

שיווק בפייסבוק - דוגמה1

דוגמה לקמפיין שיווק בפייסבוק

שיווק בפייסבוק בנקודה - דוגמה

 

אילו אפשרויות יש לשיווק בפייסבוק?

פייסבוק מציעה דרכים רבות לשיווק מותג ברשתות החברתיות (למשל: דרך דף עסקי, קבוצה, אפליקציה) וכמה סוגי מודעות פרסום. המודעות בפייסבוק נבדלות זו מזו במיקומן ברצף העדכונים של המשתמש (בניוזפיד או בטור הימני), ביעדים שלהן (חשיפה לדף הפייסבוק, חשיפה לאתר, הורדת יישום, השתתפות באירוע), ובתוכן המודעה (קישור, טקסט, תמונה, וידאו). פייסבוק מציעה למפרסמים גם מגוון של אפשרויות מיקוד (ממיקוד גאוגרפי, גיל ומין, מצב משפחתי, השכלה ותעסוקה ועד חברים, תחומי עניין ודפי פייסבוק אהובים) ושל מודלים לתשלום (CPM, CPC, CPA).

 

אפשרויות השיווק בפייסבוקצילום מסך: facebook.com/about/ads

 

מגוון אפשרויות השיווק בפייסבוק עשוי לבלבל מפרסמים לא מנוסים, ובנוסף פייסבוק נוהגים לעדכן את מוצרי הפרסום לעתים קרובות. לכן מומלץ להיעזר בחברת שיווק באינטרנט המתמחה בפרסום בפייסבוק ומעודכנת בחידושים ובטרנדים האחרונים.

 

האם כדאי לעסק שלי להשקיע בשיווק בפייסבוק?

עד לא מזמן מותגים ועסקים ראו בפייסבוק פלטפורמת שיווק חינמית ונסיונית, ודף הפייסבוק שימש שילוב של בלוג עסקי, נציג שירות לקוחות אינטרנטי ולוח מודעות למבצעים ולקופונים. בשנה–שנתיים האחרונות הפרסום בפייסבוק התחיל לתפוס חלק משמעותי יותר בפעילות השיווק בפייסבוק (ובשיווק באינטרנט בכלל), וגם עסקים שמעולם לא פרסמו בעבר התחילו להשקיע בשיווק העסק בפייסבוק.

 

קמפיין שיווק בפייסבוק לעסקיםתמונה: Facebook for Business

 

לעלייה בשיווק והפרסום בפייסבוק יש כמה סיבות, והסיבה העיקרית היא הירידה המתמשכת בחשיפה האורגנית של עדכונים בפייסבוק. כיום, רק אחוז קטן מאוהדי הדף נחשפים לעדכונים בפייסבוק, ואפשר להגביר את החשיפה ולהגיע לקהל יעד ממוקד וספציפי בהשקעה מינימלית של 5$. התשלום המינימלי לקידום ממומן של פוסט בפייסבוק משתנה לפי מדינה, וככל שהתשלום גבוה יותר הפרסום יגיע למספר רב יותר של משתמשים. אבל בגלל אפשרויות המיקוד הרבות בפרסום בפייסבוק, אפשר להגיע לתוצאות גם בתקציב מוגבל.

 

Re-Marketing ככלי שיווק בפייסבוק

בין אפשרויות הפרסום המתקדמות בפייסבוק, קיימת גם אפשרות לשיווק מחדש (re-marketing) ללקוחות קיימים. Remarketing מאפשר להפנות תוכן שיווקי והצעות מיוחדות ללקוחות שכבר קנו בעסק או התעניינו בשירותיו. פייסבוק מאפשרים למפרסמים להעלות בדיסקרטיות רשימה של אנשי קשר (קהלים מותאמים אישית, Custom Audiences) ולהפנות אליהם פרסומות ייחודיות דרך פייסבוק המבוססות על היסטוריית הקנייה או הגלישה שלהם ומותאמות למוצרים שכבר רכשו או שחיפשו באתר. אופציית ה-Remarketing בפייסבוק מאפשרת גם למפרסמים בתקציב קטן להגיע לקהל יעד איכותי וממוקד. הפרסום הממוקד יכול להגדיל את התנועה לאתר ואת המכירות.

 

כלי שיווק בפייסבוק - Power Editor

 

איך לנהל את הפרסום בפייסבוק דרך Power Editor?

Power Editor  הוא כלי מתקדם לניהול מסעות פרסום בפייסבוק, והוא מיועד בעיקר לחברות שיווק באינטרנט המנהלות מספר חשבונות וכמה קמפיינים במקביל. באמצעות הכלי אפשר לנהל במהירות וביעילות את ענייני התקציב, המיקוד והאופטימיזציה של כל הקמפיינים, כולל אפשרויות Remarketing, מעקב אחר המרות ואופטימיזציה לפעילויות מסוימות, ואף למדוד החזר השקעה (ROI). הכלי גם מציע פיצ'רים מתקדמים המאפשרים לבחור את מיקום הפרסומת בניוזפיד של המשתמש, למקד את קהל היעד  לפי סוג המכשיר (דסקטופ, מובייל וסוג המכשיר), ולפי נתונים שנמסרו לגופים חיצוניים כולל מידע על הרגלי הקנייה ואורח החיים של המשתמשים. ה-Power Editor גם מאפשר לבחון כמה סוגי מודעות, ולמדוד את האפקטיביות של מודעות בנוסח שונה ובעיצוב שונה.

אם אתם צריכים עזרה בשיווק המותג בפייסבוק, פנו אלינו דרך האתר, דרך המייל info@nekuda.co.il או בטלפון: 04-8717977 ונשמח לעזור לכם, החל משלב פתיחת הדף בפייסבוק, ועד ניהול הנוכחות, ניהול מסעות פרסום, מעקב ואופטימיזציה שלהם.