"הרבה דברים קטנים נעשו גדולים באמצעות סוג הפרסום הנכון". (מארק טוויין)

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר באינטרנט. נכון ל-2014 יש בה כ-1.3 מיליארד משתמשים פעילים בחודש ורבים מהם משתמשים בפייסבוק בסלולרי. כמעט לכל מי שיש גישה לאינטרנט יש גם חשבון בפייסבוק, ולכן, פוטנציאלית, הפרסום בפייסבוק יכול לעזור למותגים ולעסקים להגיע למיליוני משתמשים ביום.

פרסום בפייסבוק מאפשר להגיע אל קהל לקוחות פוטנציאלי ממוקד מאוד ולבסס מערכת יחסים אתם ועם הלקוחות הנוכחיים. מכיוון שהשיווק בפייסבוק מתמקד בעיקר בניהול קשרי לקוחות, אפשר להשתמש בכלי הפרסום כדי לחזק את הקשר עם האוהדים, ואולי אף להפוך אותם לאוהדים מעורבים וללקוחות פעילים.

 פרסום בפייסבוק – דוגמאות

פרסום בפייסבוק - דוגמה מחברת Prestigeפרסום בפייסבוק - דוגמה2

אפשרויות הפרסום בפייסבוק

פייסבוק מציעה כמה מוצרי פרסום המותאמים ליעדי הפרסום: מקידום דף הפייסבוק ועד קידום האתר או האפליקציה, וכל מטרות הביניים שמערכת הפרסום בפייסבוק מציעה למפרסמים (מעורבות או השגת לייקים לדף הפייסבוק, תנועה לאתר או המרות ספציפיות, התקנת אפליקציות, צפייה בווידאו ועוד).

 

 

פרסום בפייסבוק: Page Post Engagement

מודעת פרסום שמיועדת להגדיל את החשיפה של פוסטים אורגניים שהועלו בדף הפייסבוק (תמונות, וידאו, קישורים, סטטוסים) ולהגביר את המעורבות (לייקים, שיתופים, תגובות). אפשר ליצור את המודעה דרך מנהל המודעות (Ads Manager) או דרך הכפתור Boost Post שמופיע בתחתית כל פוסט בדף הפייסבוק.

 

 

פרסום בפייסבוק: Page Likes

מודעות פרסום שמיועדות להשיג אוהדים חדשים לדף הפייסבוק. כמות הלייקים של דף נחשב למדד להצלחה בפייסבוק, וככל שמספר האוהדים גדול יותר, כך גדל הסיכוי שחבריהם ייחשפו לדף ויצטרפו גם הם למאגר האוהדים.

 

 

פרסום בפייסבוק: Clicks to Website

מודעות המזמינות את משתמשי פייסבוק לצאת מפייסבוק ולבקר באתר, בדף הבית או בדף נחיתה ספציפי.

פרסום בפייסבוק: Website Conversions

מודעות פרסום שמטרתן לגרום למבקר באתר להשלים איזושהי המרה: לקנות מוצר, להירשם לניוזלטר, להוריד אפליקציה וכו'. כדי לעקוב אחרי ההמרות יש להטמיע בדף האתר קוד מעקב (פיקסל).

 

 

פרסום בפייסבוק: Offer Claims

הצעות הוא כלי פרסום ייחודי בפייסבוק המיועד לקדם הנחות או מבצעים מיוחדים. הפרסומת מוצגת בניוזפיד של המשתמשים עם הכפתור "Get Offer" והם יכולים "לקבל את ההצעה" ולשתף את ההצעה עם חבריהם. ניתן לעקוב אחרי הקמפיין באמצעות כלי המעקב Insights או להוסיף ברקוד להצעה ולעקוב אחריה גם אופליין. את המודעה אפשר ליצור מכלי ניהול המודעות או מדף הפייסבוק.

 

 

פרסום בפייסבוק: תגובות אירוע (Event Responses)

מודעות פרסום שמטרתן להגדיל את החשיפה של אירוע ולהביא למספר רב של היענויות ואישורי השתתפות באירוע.

פרסום בפייסבוק: צפייה בסרטון וידאו (Video Views)

מודעות שמטרתן לקדם סרטוני וידאו. למודעות אלו אפשרויות מיקוד ומעקב ייחודיות. למשל, אפשר למקד את המודעות לקהל שכבר צפה ב-3 שניות מהסרטון, או לקהל שצפה ב-95% מהסרט, וכן למדוד את מספר המשתמשים שצפו בשניות הראשונות של הווידאו, את אלו שהקליקו על הסרטון כדי לצפות בו בליווי סאונד, ואת אלו שהגיעו לאתר בעקבות צפייה בסרטון.

 

פרסום בפייסבוק – אפשרויות מיקוד

אחד היתרונות הייחודיים של הפרסום בפייסבוק הוא אפשרויות המיקוד הרבות. משתמשי פייסבוק מוסרים מרצונם מידע רב על עצמם, על העדפותיהם ועל תחומי העניין שלהם, והמידע הזה מאפשר למפרסמים למקד את הקמפיינים לקהל ספציפי.

אפשרויות המיקוד בפייסבוק

אפשר למקד את מסעות הפרסום בפייסבוק לפי מיקום, גיל ומין וגם לפי קטגוריות נוספות:

פרסום לפי תחומי עניין: מתחומים כלליים כמו ספורט וטכנולוגיה ועד תחביבים ופעילויות ספציפיות, מותגים אהובים ועוד.

פרסום בפייסבוק לפי מיקוד דמוגרפי מתקדם: מצב משפחתי, השכלה, תעסוקה (מתפקיד ועד תחום התעסוקה), דעות פוליטיות, מוצא עדתי, אירועי חיים (למשל נשואים טריים, לקראת יום הולדת).

קרבה לדף הפייסבוק: משתמשים הקשורים לדף הפייסבוק, לאירוע מסוים או לאפליקציה, החברים שלהם, או דווקא משתמשים שאינם קשורים.

פרסום לפי התנהגות בפייסבוק: פעילות המשתמשים ברשת (למשל ניהול דפי פייסבוק, העלאת תמונות לרשת), שימוש במכשירים סלולריים (סוג המכשיר לפי חברה או מערכת הפעלה, ותק השימוש במכשיר) והרגלי הנסיעה (תדירות, מטרות הנסיעה, שימוש באפליקציות תיירות ועוד).

קהלים מותאמים אישית: רשימת לקוחות או אנשי קשר

קהלים כפילים (Lookalike Audiences): מיקוד למשתמשים הדומים ללקוחות הקיימים (לפי רשימת הקהלים המותאמים אישית).

 

 

מיקוד בפייסבוק ב-Power Editor

דרך כלי הפרסום המתקדם של פייסבוק, Power Editor, אפשר להגיע לעוד אפשרויות מיקוד:

קטגוריות שותפים (Partner Categories) – מיקוד למשתמשים שעשויים להתעניין במותג לפי תחומי העניין שלהם ופעילותם בפייסבוק. אפשרות המיקוד הזאת פתוחה רק למפרסמים מארצות הברית.

 

הפרסום בפייסבוק הוא כלי יעיל ואפקטיבי לקידום עסקים ומותגים, אבל ריבוי אפשרויות הפרסום והמיקוד יכולות לבלבל מפרסמים חסרי ניסיון ובכך הפרסום בפייסבוק לא יגיע למיצוי הפוטנציאל האפשרי. צרו אתנו קשר וננהל עבורכם את קמפיין הפרסום בפייסבוק.