מדריך לפרסום בטוויטר

טוויטר היא אחת מהרשתות החברתיות הגדולות באינטרנט; נכון ל-2012 רשומים בה 500 מיליון משתמשים, ובכל יום נרשמים בה כ-340 מיליון ציוצים וכ-1.6 מיליארד שאילתות חיפוש. הפרסום בטוויטר יכול לשרת כמה מטרות שיווקיות: פרסום של מוצרים או ארועים קצרי מועד, מיתוג וחשיפת המותג ומוצריו לקהל חדש, הגדלת מאגר העוקבים לטובת מבצעים עתידיים.

בדומה לפרסום בפייסבוק, פרסום בטוויטר מאפשר למותגים ליצור קשר בלתי אמצעי עם לקוחות ולהעביר להם מסרים שיווקיים ישירים. הפרסום בטוויטר שונה מאפשרויות פרסום אחרות ברשת במגבלת התווים של המודעות: 140 תווים ומטה, כולל רווחים.

עוד מאפיין ייחודי של הפרסום בטוויטר הוא אפשרויות המעורבות וההפצה המגוונות בתוך הרשת; משתמש יכול להיכנס לקישור שמופיע במודעה, להגיב למודעה (@replay), ריטוויט (retweet) ולשתף את המודעה עם כל עוקביו, או להגדיר את המודעה כטוויט מועדף (favorite) ברשימת המועדפים הפומבית שלו.

בטוויטר שלושה סוגי פרסום – ציוצים ממומנים (promoted accounts), טרנדים ממומנים (promoted trends) וחשבונות ממומנים (promoted accounts). מודעות הפרסום בטוויטר תמיד משולבות בתוכן והן מוצגות רק למשתמשים בעלי תחומי עניין קרובים. לטוויטר יש גם מערכת ניהול קמפיינים ידידותית במיוחד (Start Advertising), דרכה אפשר לקבל מידע מפורט על כל מוצר כולל מהם יתרונותיו ומיהו קהל היעד שלו, וגם להגדיר את התקציב החודשי ואת היעד הגאוגרפי.

סוגי קמפיינים פרסומיים בטוויטר

ציוצים ממומנים Promoted Tweets

ציוצים ממומנים יכולים להופיע בתוצאות החיפוש או בציר הזמן של המשתמש. ציוצים ממומנים שמכוונים לתוצאות החיפוש יופיעו בראש דף התוצאות ואלו שמכוונים לציר הזמן של המשתמשים יופיעו בראש או הדף או בסמוך אליו בכל פעם שהמשתמש ייכנס לחשבונו או ירענן את הדף. לאחרונה הוסיפו טוויטר שלוש אפשרויות התאמה למילות המפתח – exact match, phrase, keyword match, בדומה לגוגל אדוורדס – וגם מילות מפתח שליליות.

בקמפיין פרסומי של ציוצים המכוונים לציר הזמן של המשתמשים יש מגוון רחב של אפשרויות מיקוד: המפרסמים יכולים לבחור אם הקמפיין יופנה אל קהל העוקבים או אל משתמשים שדומים לעוקבים, לכוון את הקמפיין למשתמשי מובייל או מערכת הפעלה ספציפית או למשתמשים המגיעים ממדינות מסוימות או מאזורים מסוימים בתוך ארצות הברית.

הציוצים הממומנים מתומחרים לפי מעורבות המשתמשים (CSE=Cost Per Engagement), והמפרסם משלם רק על טוויטים שגררו תגובה כלשהי: ריטוויט, תגובה, הקלקה, או סימון במועדפים. טוויטר ממליצים על הצעת מחיר שנעה בין 0.5$ ל-1.5$.

אי אפשר לבחור את הציוץ הספציפי שיופיע בתוצאות החיפוש או בציר הזמן של המשתמשים, אבל אפשר להסיר את הציוצים הלא רצויים. תגובות וריטוויטים לא יחשבו כמועמדים להופיע כציוצים ממומנים.

קמפיינים מסוג זה מיועדים לאתרים ולמותגים שרוצים לעורר עניין באמצעות שיתוף תוכן, להגדיל את המודעות בקרב קהל יעד ממוקד, לחשוף מבצעים מיוחדים וגם לקמפיינים פוליטיים לקראת בחירות.

טרנדים ממומנים Promoted Trends

הנושאים הטרנדיים (trending topics) הם נושאי השיחה החמים ביותר בטוויטר והם מופיעים לצד ציר הזמן של המשתמשים. טרנדים ממומנים יסומנו ככאלה ויופיעו בראש רשימת הטרנדים. טרנדים ממומנים יופיעו בדף הבית של כל המשתמשים שנכנסים לאתר הבית של טוויטר או לאפליקציות טוויטר לאייפון ולאנדרואיד. נכון לעכשיו סוג פרסום זה נמצא בגרסת הבטא ורק מפרסמים נבחרים יכולים לבחור בו.

צילום מסך מטוויטר

חשבונות ממומנים Promoted Accounts

החשבון הממומן יופיע בתוצאות החיפוש של טוויטר וגם בחלק של Who to Follow. החשבונות הממומנים יוצעו למשתמשים על סמך דמיון לרשימת הנעקבים הפומבית שלהם או עוקבים משותפים. אפשר גם להגדיר את היעד הגאוגרפי של המודעות.

חשבונות ממומנים מתומחרים לפי cost per follower והמפרסמים משלמים רק על עוקבים חדשים שנוספו לחשבון. הצעת המחיר ההתחלתית המומלצת היא בין 0.5$ ל-2.5$.

המוצר מתאים לעסקים גדולים שרוצים להרחיב את מאגר העוקבים שלהם, למותגים חדשים שרוצים להגביר את החשיפה בזמן קצר או לקראת אירוע ספציפי או עונתי.

טוויטר אנליטיקס

תוכנת המעקב הסטטיסטית של טוויטר מאפשרת למפרסמים לעקוב אחר הפעילות הממומנת והאורגנית שלהם בטוויטר. האנליטיקס של טוויטר כולל לוח בקרה אחד לקמפיין פרסומי מכל סוג והוא מציג בזמן אמת את המדדים הבסיסיים של מסע הפרסום (הופעות, ריטוויטים, הקלקות, תגובות ועוקבים).

עוד לוחות בקרה מציגים מבט מעמיק יותר על הפעילות המשולבת של החשבון בטוויטר:

Timeline Activity – לוח בקרה שמציג את ההשפעה המיידית לפעילות בלוח הזמן: מספר האזכורים, החשיפות והעוקבים שנוספו לכל ציוץ אורגני או ממומן.

Followers – לוח בקרה שחושף נתונים סטטיסטיים על העוקבים: מועד ההצטרפות, תחומי עניין עיקריים ומשניים, מיקום גאוגרפי, מין, רמת המעורבות בחשבון ופרופיל הנעקבים שלהם.

Websites – לוח בקרה שמודד את ההשפעה שיש לפעילות בטוויטר על הדומיין שבבעלות המפרסם: כמות התנועה הנכנסת, אחוז ההמרה ואת תוכן שהביא הכי הרבה תנועה לאתר.

תקציב והצעות מחיר

בדומה לפלטפורמות פרסום אחרות ברשת, תקציב הפרסום היומי בטוויטר נקבע בנפרד לכל סוג מוצר פרסומי, וכשהתקציב מתרוקן המודעה מפסיקה להופיע. טוויטר מודיעים מראש שהצעת מחיר גבוהה תגדיל את הסיכוי שהמודעה תופיע. הצעת המחיר המומלצת מבוססת על ניסיונם של כלל המפרסמים בטוויטר ובהמשך היא מותאמת לביצועי הקמפיין הספציפי.