ניהול מוניטין ברשת

תוצאות חיפוש שמכם או חיפוש שם המותג שלכם בגוגל ישקפו בעיני רבים את מהות ותמצית האמת עליכם, ותוצאות שליליות בעמוד הראשון עלולות להכתים את שמכם ולמעשה לסיים יחסים פוטנציאליים עוד בטרם החלו. האם אתם רוצים להעלים מהרשת ביקורות שליליות שלקוחות נקמניים פרסמו על העסק שלכם או להסתיר את התמונות המביכות שהעליתם לפייסבוק? ניהול מוניטין ברשת יכול לעזור לכם.

מהו ניהול מוניטין ברשת?

חיפוש באינטרנט יכול להוביל למידע מיושן ומטעה, ומידע זה עלול לפגוע במוניטין הרשת של עסקים ואנשים ואף להשפיע לרעה על הדרך שבה ייראו בעיני לקוחות פוטנציאליים או מעסיקים עתידיים. ניהול מוניטין ברשת (ORM, Online Reputation Management) משתמש במגוון ערוצי שיווק באינטרנט, בעיקר קידום אורגני בגוגל (SEO) ושיווק ברשתות החברתיות (SMM) כדי לבנות דימוי מאוזן של מותג, עסק, המוצרים או השירותים שהוא מציע, או של אדם פרטי.

ניהול מוניטין 2018

ניהול מוניטין מתמקד בדחיקה של אזכורים שליליים ובקידום מידע חיובי או נייטרלי, הן בתוצאות החיפוש בגוגל והן ברשתות החברתיות השונות. כיום, כשכל פגישה והיכרות ראשונית עוברים דרך חיפוש בגוגל או בפייסבוק ניהול מוניטין ברשת ומיתוג חיובי משמש לא רק בעתות משבר והוא עוזר לעסקים ולאנשים לשפר את הרושם הראשוני. מכיוון שגם עסקאות רבות, באינטרנט ומחוץ לו, עוברות דרך חיפוש המלצות וחוות דעת של לקוחות קודמים, ניהול מוניטין באינטרנט משמש גם אמצעי לשיפור שיעורי ההמרה של עסקים ושל מותגים בכל גודל ובכל תחום.

מחקרים רבים מראים שרוב הגולשים שואבים מידע מהרשת לפני שהם קונים מוצר או שוכרים שירותים של בעל מקצוע, ורבים מהם ישנו את דעתם לגבי הקנייה בעקבות ביקורות שליליות. לכן, מוניטין שלילי באינטרנט יכול להוביל לירידה במכירות, ולהפך – מוניטין חיובי יכול לפתוח הזדמנויות רבות ולהעניק לעסקים יתרון משמעותי על פני המתחרים.

 

איך ניהול מוניטין ברשת יכול לשפר את שיעור ההמרה

הבסיס של ניהול מוניטין באינטרנט אינו חדש והוא מבוסס על ההנחה שלשיווק מפה לאוזן יש השפעה רבה יותר מלכל קמפיין פרסום עתיר תקציב. אלא שלפני האינטרנט, אם לאדם כלשהו הייתה חוויה רעה עם מותג, הוא היה מספר עליה בממוצע לעוד 13 אנשים בלבד, ואילו כיום המונח שיווק מפה לאוזן התרחב לאתרי ביקורות, בלוגים, פורומים ורשתות חברתיות, שבאמצעותם מיליוני אנשים מרחבי העולם יכולים לקרוא על המותגים ולשמוע מה אחרים חושבים עליהם. ומספר מחקרים מראים שרוב האנשים נעזרים בהמלצות של חברים ובני משפחה, בביקורות ובדירוגים ובהמלצות של לקוחות ותיקים לפני שמחליטים לרכוש מוצר או להשתמש בשירותים של בית עסק כלשהו.

ניהול מוניטין ברשת - דוגמה

תמונה: badyelp.tumblr.com

כמו בעבר, כדי לזכות במוניטין חיובי יש להשקיע במוצרים איכותיים ובשירות לקוחות מצוין, אבל היום קל יותר לשנות את הדיבור על המותג ולהטות את נושא השיחה לכיוון שיעניין לקוחות פוטנציאליים. למסעות פרסום ולטכניקות שיווק אחרות יש השפעה מסוימת, אבל מכיוון שביקורות ברשת נתפסות אובייקטיביות ולא משוחדות, יש להן השפעה גדולה עוד יותר.
כמה נתונים מעניינים על השפעתן של ביקורות ברשת על שיעור ההמרה:

  • 37% מהנשאלים משתמשים באינטרנט לצורכי מחקר על עסקים מקומיים לפחות פעם בחודש
    85% מהנשאלים הודו שהם קוראים ביקורות של לקוחות על עסקים מקומיים
    71% ענו שביקורות חיוביות משפרות את האמון שלהם בעסק
    79% רואים בביקורות באינטרנט שוות ערך להמלצות אישיות
    65% יעדיפו לקנות בעסק שיש לו ביקורות חיוביות רבות באינטרנט

 

ניהול מוניטין ברשת - חשיבות הביקורות

תמונה: brightlocal.com

  • אחת הבעיות השכיחות בניהול מוניטין באינטרנט היא שלקוחות מרוצים לא ימהרו לפרסם ביקורת מיוזמתם, לעומת זאת לקוחות מאוכזבים ימהרו להשמיע את אכזבתם באתרי ביקורות, אתרים חברתיים ובכל פלטפורמת רשת אחרת. אסטרטגיית ניהול מוניטין יעילה תגדיל את מספר הביקורות החיוביות, תצמצם את השליליות ובמקרים מסוימים אף תהפוך את הביקורות השליליות לחיוביות. אף על פי כן, לא מומלץ להתעלם מהביקורות השליליות ותגובות ענייניות ומנומסות לביקורות יכולות אף לתרום למהימנות העסק ולהראות שהוא קשוב ללקוחות ולטענותיהם.

 

מיתוג אישי באינטרנט – איך ניהול מוניטין בגוגל יכול לעזור גם לאנשים פרטיים?

ניהול מוניטין באינטרנט אינו משמש רק עסקים ומותגים, וגם אנשים פרטיים יכולים להיפגע מנוכחות שלילית בתוצאות החיפוש. מספיק שאקס זועם יחליט להתנקם ולהשמיץ את העסק באינטרנט או שעובד לשעבר יחליט למרר את חייו של המעסיק שפיטר אותו כדי להרוס את הנוכחות של אדם באינטרנט.

ולהפך, גם אנשים פרטיים יכולים להרוויח ממיתוג חיובי באינטרנט. כיום כמעט כל עסקה עוברת דרך חיפוש באינטרנט, וגם במקצועות מבוקשים סביר שהמעסיק הפוטנציאלי מחפש עליכם מידע באינטרנט. כך למשל, אם אתם עצמאיים בקידום אתרים ומזוהים עם הנושא גם בפרופילים חברתיים, הרושם שייווצר הוא אמין ומשכנע. אבל אם מישהו מחפש אתכם באינטרנט ומוצא רק מידע על התחביבים שלכם – זה לא יעזור לכם במיוחד.
לסיכום, ניהול מוניטין ברשת עוזר גם למותגים ועסקים וגם לאנשים פרטיים לשלוט בנוכחות שלהם באינטרנט, להסתיר ביקורות וחוות דעת שליליות ולהבליט אזכורים חיוביים כדי ליצור נוכחות מאוזנת ולשפר את יחס ההמרה של עסקים ושל חנויות באינטרנט. ניהול מוניטין באינטרנט משמש לא רק לפתרון משברים אלא גם כדי להדגיש את הצדדים החיוביים והייחודיים של המותג, העסק או האדם הפרטי.

 

נקודה מציעה שירותי ניהול מוניטין ברשת, ייעוץ ופיתוח תכנית עסקית למיתוג באינטרנט ובניית מוניטין חיובי ברשת. מייסד החברה, גילעד ששון, בעל ניסיון רב בניהול פרויקטים בתחומים תחרותיים באינטרנט בחברות מובילות, לדוגמה:
• Zap Group – d.co.il, rest.co.il
• MAKO
• SAP
• קבוצת ektab
• בנק הפועלים
• שירותי בריאות מכבי
• כמוני
• דקסל
• GuideStar
• Evolero
• Babylon
בנוסף, ניהלנו מספר פרויקטים של ניהול מוניטין באינטרנט, אך מסיבות ברורות אין באפשרותנו לציין את שמות הלקוחות.

 

ניהול המוניטין ברשת משלב את כל ערוצי השיווק באינטרנט (בעיקר קידום אתרים ועמודים בגוגל ושיווק ברשתות חברתיות) ומותאם אישית לאופי המותג או האדם, קהל המטרה, תחום הפעילות והמטרות. ברשותנו ניסיון רב בקידום אתרים בביטויי מפתח תחרותיים ובשיווק במגוון רשתות חברתיות, ואנחנו יכולים לעזור לכם במיתוג חיובי, בדחיקת תוצאות שליליות ובשיפור תוצאות החיפוש בשם המותג.

ניהול מוניטין ומיתוג באינטרנט כולל:

– ניטור מוניטין יומיומי, מעקב אחר אזכורי המותג ברשת והתראות על ביקורות שליליות
– אסטרטגיית שיווק אופטימלית לניהול מוניטין ברשת
– מיתוג חיובי, שיפור תוצאות החיפוש ודחיקת אזכורים שליליים

 

רוצים לשמוע עוד?