הבלוג שלנו

איך להתמודד עם Not Provided – כנס SMX ישראל 2014

'Gilad Sasson'
27 בינואר 2014
זמן קריאה: 2 דקות

מה?

2013 הייתה השנה שבה גוגל הצפינו את כל תוצאות החיפוש, וכל המידע על מילות החיפוש האורגניות הוחלף ב-Not Provided. איך יכולים אנשי שיווק באינטרנט ללמוד על כוונות המשתמשים בלי הנתונים האלו, ואילו חלופות אפשר למצוא למידע על מילות החיפוש האורגניות בגוגל?

מי?

מנחה: מאייר רייך מ-RankAbove.

משתתפים: איתן הלמן מ-Wix, אלן קנכט מ-Digital Always Media, מרק גינזברג מ-DriveHill Meida וקלמן לבוביץ מ-RankAbove.

מה כדאי לקחת אתכם?

הוסכם על כל הדוברים שהצפנת מילות החיפוש האורגני בדו"חות של גוגל אנליטיקס היא הזדמנות לשנות את המיקוד של SEO מתוכן הנשען על מילות מפתח לתוכן איכותי ורלוונטי יותר. אפשר לייצר כלים שיחשפו את המידע שמסתתר מאחורי Not Provided, אבל לא בטוח שההשקעה תשתלם, מכיוון שהנתונים משתנים לעתים קרובות.

איתן הלמן הציע ליצור קבוצות של מילות מפתח לפי נושאים, לזהות את הקבוצות בעלות פוטנציאל ההמרה הגבוה ביותר ולהתמקד בהן, במקום לשאוף להתמקם על כל מילת מפתח. את המילים וקבוצות המילים הזניחות יותר אפשר לנסות לקדם באמצעות הבלוג ורשתות חברתיות.

קלמן לבוביץ המליץ להיעזר בדו"חות דפי הנחיתה של גוגל אנליטיקס ובכלי מחקר מילים נוספים (Keyword Planner, גוגל טרנדס) כדי ליצור רשימה של מילות מפתח בעלות זנב קצר, בינוני וארוך, ולהתמקד במילים המובילות בתוכן האתר.

אלן קנכט הציע לאסוף מידע מדגמי דרך דו"חות דפי הנחיתה של האנליטיקס ודו"ח שאילתות החיפוש של גוגל וובמסטר טולס ולהתמקד במדידת הביצועים (KPI), בערך הכספי של כל דף נחיתה שהגיעו אליו מחיפוש אורגני בגוגל.

אתרים וכלים חשובים שהוזכרו:       

גוגל אנליטיקס – דרך דו"חות דפי הנחיתה והפילטר חיפוש אורגני בגוגל אפשר ללמוד אילו מילות מפתח מביאות תנועה אורגנית לאתר.

גוגל וובמסטר טולס – דו"חות שאילתות החיפוש – מהם אפשר ללמוד אילו מילים מביאות תנועה, מהם דפי הנחיתה והאם נוצר מצב ששני דפים מתחרים על אותו ביטוי.

גוגל אדוורדס – אפשר ליצור קמפיין בתקציב מוגבל ובהתאמה רחבה של מילות מפתח כדי ללמוד על המילים שמביאות תנועה לאתר.

בינג וובמסטר טולס – אוצר חבוי של נתונים לפי לבוביץ, אם כי לא בהכרח ניתן להסיק ממנו על גוגל.

יאנדקס וובמסטר טולס – למקדמים ברוסית.