הבלוג שלנו

טעויות נפוצות באינסטגרם לעסקים

מערכת נקודה
8 ביולי 2019
זמן קריאה: 6 דקות

אם חשבון האינסטגרם העסקי לא ממריא כנראה שיש כמה 'אל תעשה' שאתם בוודאי עושים. במאמר זה ריכזנו את שמונה הטעויות הנפוצות ביותר בקידום באינסטגרם, וגם את הדרכים לתקן אותן כדי לשפר את הפופולריות של חשבון האינסטגרם העסקי ולהגדיל את ההתעניינות ואת המעורבות בו.

כמה עובדות על אינסטגרם

  • אינסטגרם עלתה לאוויר לראשונה באוקטובר 2010, ונרכשה על ידי פייסבוק כשנתיים לאחר מכן.
  • נכון ליוני 2019, ישנם 25 מיליון פרופילים עסקיים באינסטגרם.
  • מיליארד אנשים משתמשים באינסטגרם מדי חודש, 88% מהמשתמשים נמצאים מחוץ לארצות הברית.
  • 71% מהמשתמשים של אינסטגרם הם מתחת לגיל 35.
  • פוסטים שכוללים לפחות האשטאג אחד מקבלים בממוצע 12.6% יותר מעורבות מפוסטים בלי האשטאג.
  • 60% מהמשתמשים באינסטגרם מבקרים בפלטפורמה מדי יום, מה שהופך את אינסטגרם לרשת השנייה בגודלה בהיקף הפעילות אחרי פייסבוק.
  • מעל שליש ממשתמשי אינסטגרם ביצעו רכישה בעקבות השימוש באפליקציה.

 

אילו טעויות אתם עושים בניהול אינסטגרם עסקי?

  1. מוסיפים לינקים לפוסטים

שלא כמו רשתות חברתיות אחרות כדוגמת לינקדאין, פייסבוק, טוויטר ועוד, באינסטגרם אי אפשר להדביק clickable link לתיאור של פוסטים אינדיבידואליים.

טעויות באינסטגרם עסקי - לינקים בפוסט
טעויות באינסטגרם עסקי – לינקים בפוסט

ניתן להוסיף לינק לחיץ ל-bio על ידי לחיצה על edit profile בעמוד הפרופיל והזנת הלינק בwebsite.

קידום עסקים באינסטגרם - הוספת לינק לחיץ בbio
קידום עסקים באינסטגרם – הוספת לינק לחיץ בbio

אם לחשבון האינסטגרם יש כמה אלפי עוקבים אפשר להוסיף קישור לסטורי באמצעות לחיצה על סימון הקישורית בחלק העליון של המסך לאחר צילום או העלאת התוכן לפיצ'ר.

קידום באמצעות אינסטגרם - לינק בסטורי
קידום באינסטגרם – לינק בסטורי
  1. מפרסמים יותר מדי או פחות מדי

פרסום פוסטים בתדירות גבוהה מאוד או פרסום פוסטים אקראיים ולא ממוקדים עלול לפגוע במעורבות העוקבים. מומלץ להעלות פוסטים בתדירות קבועה של בין 3–4 פוסטים בשבוע, בתדירות של אחת ליומיים בממוצע. כך לא תיעלמו לזמן רב מעיניהם של העוקבים, אבל גם לא תציפו את הפיד של העוקבים בפוסטים שלכם.

  1. משתמשים בפרופיל פרטי (private)

כדי שלקוחות פוטנציאליים ייחשפו לתוכן שלכם הפרופיל העסקי חייב להיות פתוח לכולם. פרופיל שמוגדר פרטי יחשוף את התוכן שלו רק לעוקבים מאושרים, ושאר המשתמשים של אינסטגרם לא יוכלו להיחשף לפוסטים, לסטוריז או לתיוגי המיקום. כדי לשנות פרופיל מפרטי לפומבי יש להיכנס לsetting > privacy > account privacy > ולשנות מprivate לpublic.

שיווק באינסטגרם - פרופיל ציבורי
שיווק באינסטגרם – פרופיל ציבורי
  1. משתמשים בהאשטאגים לא קשורים או ביותר מדי האשטאגים

האשטאגים (הטקסטים המופיעים אחרי הסימן #) הם מעין תגיות הניתנות להקלקה, ותפקידן בין היתר הוא לקטלג כל פוסט ולשייך אותו למאגר של פוסטים הקשורים לאותו הנושא. שימוש נכון בהאשטאגים יסייע לפוסטים להגיע לקהל יעד רלוונטי בצורה אורגנית.

טעויות באינסטגרם עסקי - שימוש נכון בהאשטגים
טעויות באינסטגרם עסקי – שימוש נכון בהאשטגים

 

קידום עסקים באינסטגרם - שימוש נכון בהאשטגים
קידום עסקים באינסטגרם – שימוש נכון בהאשטגים

בעזרת כלים כמו hashtagify.me או ritetag.com ניתן לבדוק את רמת הפופולריות של האשטאגים, למצוא האשטגים נוספים הקשורים לאותו הנושא ולמצוא מאגרי האשטאגים לשימוש חופשי.

בנוסף, האשטאג מסייע במיתוג העסק. לדוגמה, אפשר ליצור פינה קבועה בעמוד ולתייג אותה באמצעות האשטאג ייחודי. בדרך הזאת ייווצר עמוד שבו ירוכזו כל הפוסטים הקשורים לתגית הזאת.   בדוגמא הבאה ניתן לראות את פינת הדיגיטיפ שלנו מתויגת על ידי #digitip .

קידום באמצעות אינסטגרם - פינה קבועה ויצירת האשטג תואם
קידום באמצעות אינסטגרם – פינה קבועה ויצירת האשטג תואם

עם זאת, שימוש שגוי בהאשטאגים עלול להשיג את התוצאה ההפוכה. הוספת האשטאגים שאינם קשורים לתוכן הפוסט או שימוש ביותר מ-15 האשטאגים לפוסט עלולים להיראות כמו פעולה שיווקית אגרסיבית.

פרסום באינסטגרם - שימוש לא נכון בהאשטגית
פרסום באינסטגרם – שימוש לא נכון בהאשטגית
  1. מעלים תמונות לא איכותיות

אומרים שאין שני לרושם ראשוני, כך גם באינסטגרם. פרופיל ש"מזלזל" ולא משקיע בנראות התוכן שלו יאבד מהר מאוד עוקבים. כמובן שבשביל תמונה פשוטה לאינסטגרם לא צריך להיות צלם סטילס מקצועי, אך חשוב לייצב את התמונה, לערוך אותה במידה הנכונה ולהעלות אותה כשהיא נראית בצורתה המיטבית. תמונות מטושטשות או ערוכות בהגזמה עשויות להרתיע את העוקבים.

  1. מבלבלים בין תוכן המתאים לסטורי לבין פיד

אחד מהפיצ'רים שמציעה אינסטגרם הוא הסטורי ולעיתים הוא מעניין ומלא חיים יותר מהפיד עצמו, לכן חשוב להשתמש בו בתבונה. אורכו של הסטורי הוא 15 שניות והוא נעלם אחרי 24 שעות. לכן, אם בפיד התמונות צריכות להיראות רשמיות יותר ומקצועיות מכיוון שהן מהוות את כרטיס הביקור שלכם בעולם האינסטגרם בפני קהל לקוחות מתעניינים, קולגות ואפילו מתחרים.

קידום באינסטגרם לעסקים - העלאת תמונות בעלות נראות מקצועית
קידום באינסטגרם לעסקים – העלאת תמונות בעלות נראות מקצועית

בסטורי אפשר להשתעשע מעט ולהציג תדמית יותר קלילה ומשוחררת. אפשר, בין היתר, להשתמש בGIF על גבי התמונה או סתם לקשקש בעזרת המכחול ציור צבעוני ומצחיק.

שיווק באינסטגרם - סטורי
שיווק באינסטגרם – סטורי

הסטורי, כשמו כן הוא, פלטפורמה לספר את הסיפור של האדם, המותג או העסק. הסטורי מתאים להציג תמונות מאחורי הקלעים במשרד, כנסים שהשתתפתם בהם, ימי כיף של צוות העובדים וכמובן את המוצרים או השירותים של העסק. חשוב לזכור לצלם את הסטורי כשמסך הטלפון נמצא במצב מאונך כיוון שכך הגולשים ייהנו מחוויית צפייה אולטימטיבית ולא יצטרכו לצפות בתמונה רוחבית ומוקטנת על גבי המסך הארוך או להטות את מכשיר הטלפון לצד. בסטורי אפשר להשתמש בתיוג אנשי הצוות, תיוג המיקום ושימוש בהאשטאגים כדי שהסטורי שלך יהיה חשוף לכל אותם משתמשים שצופים בסטורי של ההאשטאג הרלוונטי.

טעויות באינסטגרם עסקי - שימושים בסטורי
טעויות באינסטגרם עסקי – שימושים בסטורי

הסטורי הסטנדרטי אומנם נעלם אחרי 24 שעות בדיוק אך כדי לנעוץ ולשמר סטוריז בעלי חשיבות כדאי להגדיר אותם כhighlight. (באותה הזדמנות מומלץ לעצב את תמונת הcover של הhighlight בסגנון ובצבעוניות המזוהים עם המותג).

קידום ממומן באינסטגרם - highlight
קידום ממומן באינסטגרם – highlight
  1. לא מתקשרים עם חשבונות אחרים

הרשת החברתית, כשמה כן היא, מבוססת על תקשורת בין משתמשים. התעלמות ממעורבות גולשים בפוסטים לא תתרום לפרופיל, ויתרה מכך היא גם תראה לעוקבים שאתם מתעלמים מהם. איך ליצור אינטראקציה עם חשבונות אחרים? למשל, תייגו בפוסטים קולגות או אנשי צוות שעובדים אתכם בפוסטים, הגיבו לתגובות של משתמשים אחרים שצורכים את התכנים שלכם, היו פעילים בחשבונות אחרים רלוונטיים למותג שלכם והראו נוכחות. בנוסף, ניתן גם ליצור מעורבות גולשים בפרופיל העסקי באמצעות הנעה לפעולה וכך להגיע בקלות יותר לexplorer.

  1. לא משתמשים בinsights

הinsights הוא הגוגל אנליטיקס של אינסטגרם, בעזרת הכלי אנחנו יודעים אילו פעולות נעשו בעמוד העסקי, כמה אנשים נחשפו אל הפוסטים שלנו, כמה ביקרו בפרופיל בעקבות פוסט ממומן ועוד מידע.
בנוסף, אפשר לקבל מידע דמוגרפי על קהל העוקבים: מיקומם הגאוגרפי, טווח הגילאים, מין, וזמני הפעילות הפופולריים.

פרסום באינסטגרם - שימוש בinsights
פרסום באינסטגרם – שימוש בinsights

אם תימנעו משמונה הטעויות הנפוצות שהזכרנו כאן, אנחנו בטוחים שתדעו לנהל את העמוד העסקי באינסטגרם באופן אופטימלי, לאסוף עוד ועוד עוקבים ולהגביר את הנוכחות הדיגיטלית ברשת האינסטגרם.

עדיין קצת נתקעים? נשמח לעמוד לשירותכם