קידום אתרים הוא אחד החלקים החשובים באסטרטגיית השיווק באינטרנט. לכן, חשוב לבחור בקפידה את חברת קידום האתרים שתנהל את קמפיין קידום האתר במנועי חיפוש. בשוק קיימות אינספור חברות לקידום אתרים, חלקן מתמקדות בקידום אורגני בגוגל ואחרות מציעות סל שירותים רחב שיכול לכלול גם קידום ממומן, ניהול מוניטין באינטרנט, שיווק ברשתות חברתיות ועוד.

 

 

בלי הבנה בסיסית בתחום קשה לבחור חברה לקידום אתרים ולהבחין בין מקצוענים לבין חובבנים. במאמר זה ננסה לנפץ כמה מהמיתוסים על חברות לקידום אתרים ולהציע דרכים לבחור חברת קידום אתרים.

מחפשים חברת קידום אתרים מקצועית? צרו אתנו קשר ונתאם פגישת ייעוץ. 

ראו המלצות לקוחות ופרויקטים נבחרים בקידום אתרים

ראו מיקומים נבחרים של לקוחותינו בכמה ממילות החיפוש התחרותיות ביותר:

האם צריך חברה לקידום אתרים?

קידום אתרים הוא תחום מורכב העובר שינויים רבים לעתים קרובות. יש כאלה שמצליחים ללמוד את הנושא דרך קריאת מדריכי קידום באינטרנט, אבל לא לכולם יש נכונות ויכולת ללמידה עצמאית שתאפשר להם לקדם את האתר מבלי להיעזר בחברה או ביועץ חיצוני. הצורך בחברה לקידום אתרים תלוי גם ברמת המורכבות של האתר ובמידת התחרותיות של השוק והנישה הרלוונטיים.

 

תמונה: umjanedoan/Flickr

 

יש לקוחות שמשתמשים בשירותי קידום אתרים בקביעות, ויש שנעזרים בחברות קידום אתרים עבור מטרה ספציפית וחד-פעמית כמו ייעוץ לקידום אתר חדש, יציאה מעונש של גוגל וכדומה. אין חברת קידום אתרים אחת שמתאימה לכולם, וחברת הקידום צריכה להתאים לצורכי האתר, לאופי התחום,קהל היעד והתקציב.

 

דברים שלא ידעתם על חברות קידום אתרים

1. האם חברות קידום אתרים שמופיעות במקום הראשון בגוגל הן הטובות ביותר?

לאו דווקא. יש חברות קידום אתרים מקצועיות שמשקיעות יותר מאמצים בקידום הלקוחות בגוגל מאשר בקידום עצמי. זה לא אומר שאי אפשר למצוא חברות קידום אתרים טובות בראש תוצאות החיפוש, אבל אלו לא יהיו בהכרח החברות שמתאימות לכם, שיתאימו את אסטרטרגיית הקידום לצורכי האתר או יהיו מעודכנות במיוחד במגמות האחרונות בתחום.

 

 

2. האם די בחברת קידום אתרים לשפר את המיקומים?

זירת השיווק באינטרנט נעשית יותר ויותר תחרותית וקידום אתרים בתוצאות החיפוש נעשה קשה יותר. גם חברת קידום האתרים הטובה ביותר לא תצליח לקדם אתר גרוע מבלי שיתקיים בו שילוב בין מודל או מוצר טוב ותוכן איכותי.יחסי ציבור ופרסום יכולים לתמוך בעבודתה של חברת הקידום (וכמובן שגם שרות טוב לא יזיק). מיותר לציין שבלי ליישם את ההמלצות של חברת קידום האתרים האתר לא יתקדם במיקומים.

 

3. האם כדאי לחפש חברת קידום אתרים באזור המגורים שלכם?

כיום, כשמרבית העבודה נעשית און ליין באמצעות מיילים, מיקום חברת קידום האתרים אינו חשוב כל-כך, ואפשר להצליח בקידום אתר גם ממרחק. עם זאת, כשעבודת הקידום מצריכה עבודת צוות ופגישות פנים-אל-פנים רבות עם צוות ההנהלה או הפיתוח, יש יתרון לחברת קידום אתרים קרובה, אבל גם אז אפשר לרכז את הפגישות ליום אחד ולחסוך בזמן נסיעה או להיפגש וירטואלית. כמו שאלות רבות במאמר זה, גם כאן התשובה היא "תלוי" – תלוי באופי הלקוח, בכימיה וברמת הקשר שהוא דורש מחברת קידום האתרים, בטכניקות העבודה הנדרשות לסביבת התחרות וכדומה.

 

איך למצוא חברת קידום אתרים מומלצת?

1. להגדיר יעדים – מה אתם רוצים מחברת קידום האתרים?

בשלב הראשון יש להבין מהם הצרכים מחברת קידום האתרים: האם אתם צריכים חברת קידום אתרים לפרויקט חד-פעמי (הסרת קישורים, סקירה טכנית), לפרויקט מתמשך של שיווק באינטרנט או לכל אחד מעשרות השירותים שחברות קידום אתרים מציעות? אם אין לכם מושג בקידום אתרים, תתחילו מלהגדיר את היעדים. למשל להגדיל את ההכנסות ב-20% בתוך שנה או להגדיל את מספר הלידים ממנועי חיפוש ב-50% בתוך חצי שנה. יעדים מוגדרים גם מאפשרים למדוד את ההצלחה של החברה לקידום אתרים.

 

2. לאסוף המלצות – על איזו חברת קידום אתרים ממליצים חברים/קולגות/מומחים?

בדומה לתחומים אחרים, כדאי להתייעץ עם אנשים שאתם סומכים על דעתם ולבקש המלצות על חברות קידום אתרים. כמובן שיהיה קל יותר לעזור לכם ככל שתהיו ממוקדים ומפורטים בדרישות מחברת הקידום, למשל, האם אתם מחפשים חברת קידום אתרים בעלת ניסיון בתחום מסוים או בפתרון בעיה ספציפית, האם אתם מעדיפים חברה מאזור מסוים וכו'.

 

 

3. ליצור קשר עם חברת קידום אתרים

אחרי שהוגדרו היעדים ונאספו כמה המלצות, הגיע הזמן ליצור קשר עם חברת קידום אתרים, דרך המייל או הטלפון, ולברר עם נציגיה על אפשרויות קידום האתר. רוב חברות קידום האתרים ישמחו להציע פגישת ייעוץ חינם. המפגש הראשוני מאפשר לכם לברר אם אתם מעוניינים בשירותי החברה, ומספק לחברת קידום האתרים הזדמנות לשווק את עצמה. כדאי לבקש מהחברה המלצות ודוגמאות לסיפורי הצלחה.

 

4. איך לדעת אם חברת קידום האתרים מקצועית?

כדי להעריך את מידת הרצינות והמקצועיות של חברת קידום האתרים בעקבות שיחה או אפילו אחרי שהתקבל דו"ח המלצות ראשוני, נסו לענות על השאלות הבאות:

  • האם ההמלצות שלהם תואמות את המידע שמתואר באתרי קידום אתרים מרכזיים, לרבות בהנחיות גוגל לקידום אתרים?
  • האם נראה שהם מעודכנים במגמות העכשוויות בתחום קידום האתרים ושהמידע שהם מוסרים הוא רלוונטי, עדכני והגיוני?
  • האם הם בקיאים בטכנולוגיות חיפוש, סקירת קישורים, מחקר ומתחרים ומעקב אחרי נתונים סטטיסטיים ומהירים בזיהוי המכשולים שמונעים מהאתר להתקדם בתוצאות החיפוש בגוגל?
  • גם לגוגל יש רשימה של שאלות שיש לשאול את חברת קידום האתרים הפוטנציאלית, וכן רשימת תכונות שצריכות להדליק נורה אדומה.

לסיכום, כדי לבחור את חברת קידום האתרים המתאימה לכם צריך להגדיר מטרות ברורות, לבקש המלצות ולשוחח עם חברת קידום אתרים אחת או יותר כדי לקבל הצעת מחיר ולשמוע על סיפורי הצלחה.

מעוניינים בחברת קידום אתרים מקצועית ואמינה העומדת בהמלצות של גוגל? צרו אתנו קשר לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות.