הבלוג שלנו

גוגל פלוס לעסקים מחליף את גוגל מקומות

'Gilad Sasson'
29 באוגוסט 2012
זמן קריאה: 3 דקות

זה כמה חודשים שגוגל מקומות לעסקים (Google Places), מנוע החיפוש הלוקאלי של גוגל, מוטמע ברשת החברתית גוגל פלוס ונקרא Google Plus Local. גוגל פלוס לוקאל יכול לסייע לבעלי עסקים מקומיים מכל התחומים בקידום האתר ברשתות חברתיות ובמנועי חיפוש (ספציפית לעסקים המעוניינים בקידום מקומי).

איך לפתוח דף עסק בגוגל פלוס לוקאל

כדי להוסיף עסק לגוגל לוקאל צריך ליצור דף בגוגל פלוס, לבחור באופציה הראשונה שהיא מקום או עסק מקומי (Local Business or Place) ולמלא את הפרטים המבוקשים כולל תיאור אופטימלי עם מילות מפתח, קישור לאתר הבית, תמונות ופעילות שוטפת.

אם העסק שלכם כבר מופיע בגוגל לוקאל, תצטרכו לתבוע בעלות עליו, כלומר להוכיח שאתם נציגים רשמיים של העסק ולקבל הרשאה לניהול הדף.

הנחיות גוגל לדפי עסק מקומיים

לפי הנחיות גוגל לדפי עסק מקומיים שם הדף צריך להיות זהה לשם העסק והוא לא יכול לכלול מילות מפתח, מספרי טלפון, כתובות דוא"ל או מסרים שיווקיים כלשהם. כמו כן, רק עסקים שיש להם קשר ישיר עם לקוחות יכולים להיכלל ברשומות של גוגל מקומות. אם מדובר בעסק וירטואלי או כזה שאין לו נקודת ציון על המפה או מפגש פיזי עם לקוחות יבחר באופציה "Yes, this business serves customers at their locations" באזורי שירות והגדרות מקום.

רישות חברתי באמצעות גוגל פלוס לוקאל

מכיוון שגוגל פלוס לוקאל מוטמע לגמרי בפלטפורמה החברתית של גוגל פלוס, עסקים יכולים מעכשיו לתקשר עם לקוחותיהם בהיקף נרחב יותר דרך דף העסק המקומי. אפשר לפרסם עדכונים, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, לטפח עוקבים ולסדר אותם לפי קטגוריות (או מעגלים בשפת גוגל פלוס כמו לקוחות, לקוחות VIP, חברי צוות וכו'), ואף לפרסם ביקורות על עסקים אחרים דרך פרופיל העסק המקומי של גוגל פלוס. תכונות אלו מייצרות מגוון הזדמנויות לתקשר עם לקוחות.

ביקורות בגוגל פלוס

גוגל פלוס מציעים ללקוחות דרך חדשה לגמרי לפרסם ביקורות על עסקים. קודם כל, לקוחות שרוצים להעביר ביקורת צריכים להירשם דרך חשבונם בגוגל פלוס, מה שאומר שהם לא יכולים להשאיר ביקורות אנונימיות. כך, ספאמרים יירתעו מלהשאיר ביקורות מרושעות, וגם תוכלו לדעת בדיוק מי כתב כל ביקורת ולענות להם ישירות דרך גוגל פלוס.

עוד חידוש של גוגל פלוס לוקאל הוא שיטת הניקוד; במקום סקאלת הניקוד של אפס עד 5 כוכבים, כעת סקאלת הניקוד מורכבת מ-30 נקודות ומחייבת את המבקרים לחלק את ביקורותיהם להיבטים שונים של העסק: שירות לקוחות, עיצוב וכו'. הנתונים המתקבלים יכולים לסייע בשיפור העסק.

תוצאות חיפוש בגוגל

בגירסתם הקודמת, עסקים הרשומים בגוגל מקומות הופיעו רק בדפי תוצאות החיפוש של גוגל. עכשיו, דפי העסק המקומיים יכולים להופיע גם בתוצאות החיפוש של גוגל פלוס ושל גוגל מפות (הגירסה הקדמונית של גוגל לוקאל), וגם דרך אפליקציות מובייל.

לסיכום, גוגל פלוס לוקאל היא דרך קלה ויעילה יחסית לבנות קישורים ונוכחות ברשת לעסק פיזי. דף העסק בגוגל פלוס מתאנדקס על ידי מנוע החיפוש והוא יופיע בתוצאות החיפוש של גוגל, גוגל פלוס וגוגל מפות. מכיוון שגוגל פלוס היא גם רשת חברתית, באמצעות הדף אפשר גם ליצור קשר ישיר עם לקוחות ולהגדיל את מאגר הלקוחות הפוטנציאליים.