הבלוג שלנו

פרסום בסנאפצ'ט: המדריך המלא לשיווק מותגים בסנאפצ'ט

'Gilad Sasson'
10 במרץ 2016
זמן קריאה: 6 דקות

שיווק ופרסום בסנאפצ'ט

 

האפליקציה סנאפצ'ט (Snapchat) חוותה גידול מהיר במספר המשתמשים בשנתיים האחרונות וגם הפכה לשחקן משמעותי בתחום השיווק באינטרנט. סנאפצ'ט אמנם מזוהה עם בני נוער ועם צעירים בני דור המילניום, אבל שיעור המבוגרים המשתמשים באפליקציה גדל בהתמדה, ובמקביל גם מספר המותגים המשתמשים בה לצורכי שיווק, בעיקר אלו הפונים לקהל היעד של בני 13 עד 34.

מותגים ואנשי שיווק משתמשים בסנאפצ'ט כדי ליצור סיפורים (Stories) – שרשרת של Snaps, צילומים או קטעי וידאו קצרים היוצרים מעין סיפור מצולם ומאפשרים להציג את הצד האנושי של המותג, לספר סיפור, לגייס עובדים או אף להעלות מודעות לנושאים חברתיים.

לכל העדכונים העולים בסנאפצ'ט יש תוחלת חיים קצרה של 24 שעות בלבד, אבל לתכונה הזו יש דווקא יתרון בתחום השיווק: האפליקציה מאפשרת להציג את הצד הקליל והפחות רשמי של המותג והיא יכולה לשמש פלטפורמה לניסויי תוכן. בנוסף, שיעור המעורבות בתוכן הוא גדול יותר.

נתונים סטטיסטיים על השימוש בסנאפצ'ט

לפי סנאפצ'ט, לאפליקציה יש יותר מ-100 מיליון משתמשים יומיים, ויותר מ-7 מיליארד סרטונים מועלים אליה מדי יום.

לסנאפצ'ט יצא דימוי של אפליקציה המשמשת בעיקר ילדים. אף על פי שרוב המשתמשים באפליקציה הם אכן צעירים (45% ממשתמשי האפליקציה הם בני 18–24), אבל שיעור המשתמשים המבוגרים בסנאפצ'ט נמצא בעלייה.

פוטנציאל הפרסום בסנאפצ'ט ברשתות חברתיות

תמונה: businessinsider.com

בארצות הברית בשנה שעברה נוספו לאפליקציה יותר משתמשים בני 25–34 (גידול של 103%) ושל בני 35 ומעלה (גידול של 84%) מאשר של קהל היעד המזוהה אתה – בני 18–24 (גידול של 56% בלבד).

נתוני שימוש בסנאפצ'ט

תמונה: snapchat.com

לפי הנתונים של סנאפצ'ט, 12% מכלל המשתמשים היומיים בארצות הברית הם בני 35 עד 54. סנאפצ'ט פתחה לאחרונה במסע פרסום הפונה אל קהל היעד המבוגר יותר, ואתרי חדשות מובילים כמו CNN, The Wall Street Journal, נשיונל ג'אוגרפיק ואחרים נמצאים ב-Discover, ערוץ גילוי התוכן של סנאפצ'ט המציע מבחר ידיעות חדשותיות, מאמרים וסרטוני וידאו מאתרי מדיה מובילים.

דוגמאות לקמפיינים בסנאפצ'ט

מקדונלד'ס הייתה למותג הראשון שהשתמש בכלי הפרסום Sponsored Geofilters, ויצרה קמפיין של Geofilters ממותגים (מעין מדבקות דיגיטליות המזוהות עם מיקומים מסוימים ונוספות לתמונות או לסרטונים של המשתמשים כשהם נמצאים בקרבת המקום).

פרסום בסנאפצ'ט - Sponsored Geofilters

תמונה: latimes.com

דאנקן דונאטס לקחו את כלי ה-Sponsored Geofilters צעד אחד קדימה והציעו קפה בחינם ביום הקפה הלאומי (29 בספטמבר) למשתמשי סנאפצ'ט שנמצאים באחד מסניפי הרשת בארצות הברית והקליקו על הפילטר הממותג. בנוסף, הרשת יצרה סדרה של פילטרים עונתיים הזמינים רק למשתמשים הנמצאים בקרבת סניפי הרשת.

פרסום בסנאפצ'ט - הקמפיין של דאנקן דונטס

תמונה: instagram.com/dunkindonuts

חברת הפצת הסרטים Sony Entertainment השתמשה בערוצי ה-Discover בסנאפצ'ט כדי לקדם את ספקטר, הסרט ה-24 בסדרת סרטי ג'יימס בונד. סוני יצרה ערוץ ייחודי המוקדש לסרט ספקטר ובו הועלו תמונות וסרטונים בלעדיים של מאחורי הקלעים של הסרט והופצו ל-17 מדינות באמצעות הערוצים של אתרי תוכן מובילים כמו CNN ו-Mashable.

פפסי הייתה אחת החברות הראשונות להשתמש במוצר הפרסום Sponsored Lenses במסגרת הקמפיין Chelfie שפעל במשך 24 שעות בחג ולנטיין האחרון. במסגרת הקמפיין המשתמשים יכלו להוסיף לתמונותיהם פילטרים ואפקטים מיוחדים המדמים התפוצצות של פחית פפסי מקס בטעם דובדבנים ובעצם להפוך את תמונותיהם למעין פרסומת למשקה.

פרסום בסנאפצ'ט - הקמפיין של פפסי

תמונה: thedrum.com

 

למה כדאי למותגים להשתמש בסנאפצ'ט לשיווק?

שיעור המעורבות בסנאפצ'ט גבוה למדי, ולפי הערכות כ-90% מהתכנים שמועלים לאפליקציה נקראים או נצפים על ידי העוקבים. הנתון הזה הוא לא פחות ממדהים, במיוחד אם לוקחים בחשבון ששיעור פתיחת המיילים עומד על כ-25% בממוצע.

המעורבות בסנפאצ'ט היא גבוהה מכמה סיבות: שליחת התוכן היא מהירה (האורך המקסימלי של סרטונים הוא 15 שניות) והיא נעשית בזמן אמת. התוכן נשמר רק ל-24 שעות, וכך נוצרת מעין תחושת דחיפות לפתוח את האפלקציה ולצרוך את התוכן לפני שהוא ייעלם.

5 דרכים להשתמש בסנאפצ'ט לשיווק מותגים

1. שידור חי מאירועים

סנאפצ'ט היא הפלטפורמה החברתית האולטימטיבית לדיווח מאירועים בזמן אמת כמו השקה של מוצרים, תערוכות, כנסים ואירועים מיוחדים, מכיוון שהיא מאפשרת להציג נקודת מבט מקורית ואותנטית על מה שבאמת קורה באירוע.

2. להפיץ תוכן פרטי

אפשר להשתמש בסנאפצ'ט כדי להפיץ תוכן מיוחד שלא יופיע בפלטפורמות דיגיטליות אחרות. לדוגמה, כמה מותגי אופנה בין-לאומיים השתמשו בסנאפצ'ט כדי לחשוף קולקציות חדשות בפני עוקביהם, עוד בטרם אלו הגיעו למסלולי התצוגות.

3. להציע מבצעים, מתנות ותחרויות

כולם אוהבים לקבל מתנות והנחות באמצעות המדיה החברתית, לכן כדאי להשתמש באפשרות הזאת כדי לשמר את הלקוחות הקיימים ולהגיע ללקוחות חדשים. למשל, אפשר להציע הנחה מיוחדת או קוד קופון לעוקבים שצפו בסיפור המלא או לאלו שיצטלמו עם המוצרים של המותג ויעלו Snap משלהם.

4. להציג את "מאחורי הקלעים" של המותג

באמצעות סנאפצ'ט אפשר להציג תוכן בסגנון של "מאחורי הקלעים" וכך ליצור תוכן המזמין למעורבות ומחזק את הקשר בין המותג וקהל העוקבים. לדוגמה, אפשר להעלות סיפורים ותמונות ממפגשי חברה, הרמות כוסית למיניהן, ישיבות צוות או כל אירוע אחר המאפשר להציג את הייחודיות של המותג.

  1. 5. לשתף פעולה עם דמויות משפיעות

בדומה לשיווק באינסטגרם וברשתות חברתיות אחרות, שיתוף פעולה עם משפיעים יכול לעזור בלהפיץ את המודעות למותג, במיוחד בקרב קהלים שלא ייחשפו אליהם דרך מדיה מסורתית. בנוסף, משפיעים אלו יכולים ליצור תוכן וידאו מרהיב שיתמוך בקול ובאישיות של המותג.

פרסום בסנאפצ'ט

 

כלי הפרסום בסנאפצ'ט

למודעות הפרסום בסנאפצ'ט יש שם: 3V advertising, והוא מתייחס לשלושת ה-V: Vertical Video Views. כלומר, סנאפצ'ט מגדירים את הצפייה האנכית בווידאו כמאפיין הייחודי המבחין בינה ובין פרסום ברשתות חברתיות אחרות. תוכן המשתמשים שנוצר בסנאפצ'ט נוצר ומוצג בצורה אנכית, כך שהמשתמשים אינם נדרשים להפוך את המסך כדי לצפות בסרטוני וידאו.

כדי להוכיח שצפייה אנכית בווידאו משפרת את ביצועי הקמפיין ערכו סנאפצ'ט ניסוי ובו נוצרו שתי מודעות וידאו למותג המזון Ritz: אחת נצפית לאורך ואחת לרוחב. הניסוי הראה שהסרטונים האנכיים נצפו פי 9 פעמים יותר מהסרטונים האופקיים.

פרסום וידאו בסנאפצ'ט

תמונה: snapchat.com/ads

 

פרסום בסנאפצ'ט באמצעות Geofilters

כאמור, Geofliters הם אוסף של עזרים ויזואליים המקושרים למיקום מסוים, והמשתמשים יכולים להוסיף אותם לתמונותיהם ולשלוח אותם לחבריהם ברגע שחיישן המיקום של הטלפון מזהה אותם בקרבת מקום.

Sponsored Geofilters הוא כלי פרסום המאפשר למותגים ליצור פילטרים ממותגים ולשייך אליהם אזור. לדוגמה, מקדונלד הגדירו את סניפי הרשת בארצות הברית כמיקום שממנו אפשר לשלוח פילטרים ממותגים.

 

אפשרויות המיקוד בפרסום סנאפצ'ט

סנאפצ'ט מאפשרים למקד את קמפיינים הפרסום לפי מיקום ומין המשתמש וגם לפי השתתפותם ב- Live Stories (אוסף של Snaps מאירועים או מיקומים מסוימים) וערוצי התוכן (Discover) שהם צורכים באפליקציה. אי אפשר להגדיר קבוצות גיל במיקוד בסנאפצ'ט, אבל אפשר להגביל את הגיל כדי לפרסם מותגי אלכוהול.

 

יש להניח שסנאפצ'ט ימשיכו לפתח את אפשרויות המיקוד כדי להצדיק את תעריפי הפרסום, ונראה שבשנה הקרובה יגדל מספר המותגים שמשתמשים באפליקציה לצורכי שיווק. מותגים שיתאימו את קמפיין הפרסום לאופי הייחודי של סנאפצ'ט ולקהל המשתמשים שלה ירוויחו קהל לקוחות נאמן – וגם סנאפצ'ט ירוויחו.

 

מתעניינים בפרסום בסנאפצ'ט ובאתרים חברתיים נוספים? צרו אתנו קשר.