הבלוג שלנו

נתונים ומגמות בשיווק במובייל 2016 – Gomobile

'Gilad Sasson'
19 בינואר 2016
זמן קריאה: 3 דקות

נתונים על שימוש במובייל

–  לפי הערכות, ב-2016 יהיו 2 מיליארד משתמשי סמארטפון בכל העולם

נתוני שימוש בסמארטפונים

 

 מקור: emarketer.com

– לפי Cisco תנועת המשתמשים במובייל צפויה לעבור מרשתות סלולריות ל-wi-fi, והמשמעות היא פחות מגבלות רוחב פס לצפייה בווידאו, העלאת תכנים וכדומה.

– בארצות הברית ממוצע הגלישה באינטרנט הוא 5.6 שעות ביום, ומתוכו 51% נעשה דרך מכשירים ניידים (סמארטפונים וטאבלטים), 42% דרך מחשבים ניידים או נייחים ו-7% דרך מכשירים חכמים אחרים (כגון שעונים חכמים ופריטי טכנולוגיה לבישה). המשמעות היא שאנשים מרגישים בנוח למלא משימות יום-יומיות במכשירים ניידים.

          נתוני גלישה באינטרנט מהמוביילמקור: smartinsights.com

נתונים על קניות במובייל

– ב-Black Friday ו-Cyber Monday ב-2015 התנועה והקניות מהמובייל הגיעו לשיא: לפי הדו"ח השנתי של IBM, התנועה ממכשירים ניידים הייתה 57.2% מסך התנועה (עלייה של 15.2% מ-2014), והקניות מהמובייל היו 36.2% מסך הקניות ברשת (עלייה של כמעט 30% מהשנה הקודמת).

נתוני קניות מהמובייל

– שווי הקנייה הממוצעת לקונה: בטאבלט: 136$, במחשב: 134$ ובסמארטפון: 121$.

– 44.7% מהתנועה הגיעה מסמארטפונים, פי 3.5 בהשוואה לטאבלטים.

– 77.6% מכל הקניות מהמובייל נעשו דרך מכשירים של אפל.

 

מגמות לשיווק במובייל ל-2016

 

תשלום דרך המובייל: דרך ארנק סלולרי כמו PayPal, Apple Pay, Android Pay ו-Samsung Pay. בארצות הברית ב-2015 12.7% ממשתמשי הסמארטפון דיווחו על שימוש בארנק סלולרי, ולפי ההערכות של emarketer ב-2016 שיעורם יגדל ל-20%.

חיפוש מבוסס-מיקום:

אסטרטגיות שיווק מבוססות מיקום צפויות להתחזק ב-2016. טכנולוגיות כמו iBeacon של אפל (משדר קטן המשתמש בטכנולוגיית Bluetooth Low Energy המאפשר לזהות בקלות ובמהירות מכשירי אייפון ואייפד בקרבת מקום) יתפתחו וישתלבו באסטרטגיית השיווק של עסקים מקומיים.

דוגמה נוספת: גוגל בוחנים אפשרות חיפוש אוטומטית של "What's Hot" ו-"Nearby" בטלפונים של אנדרואיד. אפשרויות החיפוש יופיע בתפריט הנפתח של סרגל החיפוש. לפי גוגל, בשנה האחרונה גדל נפח החיפושים לשאילתות מסוג זה.

חיפוש מבוסס מיקום באנדרואיד

 

מקור: https://plus.google.com/u/0/+ArtemRussakovskii/posts/Kh2wb8wERn8

 

פרסום במובייל:

מודעות וידאו ופרסום native צפויים להחליף את הבאנרים (פורמט הפרסום הנפוץ ביותר במובייל כיום)

אפשרויות פרסום במובייל

מקור: tmbi.com/research

 מחקר אחר מעריך שההשקעה במודעות Display תעבור את זו שבמודעות חיפוש.

go mobile - display ads

מקור: emarketer.com

לפי אותו מחקר, גם ההשקעה במודעות מדיה עשירה ווידאו תגדל ב-36.4% ו-28.5% בהתאמה

פרסום אפליקציות: גוגל מענישים אתרים המשתמשים בפרסומות מסוג interstitials (מודעות פופ-אפ בגודל מסך, לרוב מקדמות הורדת אפליקציות).

 

חלופות אפשריות:

– מודעות בגודל עמוד שנראות כמו interstitials אבל הן בעצם דף אתר, הכולל תפריט, אפשרות חזרה ושאר המאפיינים של דף רגיל.

פרסום אפליקציות במובייל

– לחסום את ה- interstitials מהאינדקס של גוגל – מה שלא רואים אי אפשר להעניש.

– לפתח באנרים מתקדמים ולוודא שהם עוברים את מבחן ההתאמה למובייל של גוגל.

גוגל ממליצים על Smart App Banners לספארי ו-Native App Install Banners לכרום – אבל אפשרויות העיצוב שלהם מוגבלות.

 למידע נוסף על פרסום במובייל>>

קידום אפליקציות באפסטור

 

לפי מחקר מסוף 2014, כמחצית מהמשתמשים מגלים אפליקציות באמצעות חיפוש באפסטור (47% בקרב משתמשי אפל ו-53% בקרב משתמשי אנדרואיד).

go mobile ios appsחיפוש אפליקציות אנדרואידמקור: techcrunch.com

כ-80% מהחיפושים באפסטור הם למילות מפתח כלליות כמו "משחקים" וכדומה, פחות מ-5% לאפליקציות ספציפיות, 5%–10% מהחיפושים לביטויים סובייקטיביים כמו "best" או "new", וכ-5% לפעולות מסוימות כמו "הקטנת תמונות" וכדומה.

 קראו על קידום אפליקציות (ASO)>>

 

קידום אפליקציות באפסטור של אפל

 

בנובמבר 2015 שינו אפל את אלגוריתם הדירוג של באפסטור, וההתאמות למילות החיפוש נעשו מדויקות יותר ומבוססות פחות על היסטוריית החיפושים של המשתמש ועל מילות המפתח שמופיעות ב-Metadata (למשל בכותרות, בשדה מילות המפתח וכדומה).

 

לדוגמה, בחיפוש Twitter, בעבר הופיעו אפליקציות לא רלוונטיות כמו אינסטגרם למשל, ולאחר העדכון תוצאות החיפוש כללו אפליקציות הקשורות לטוויטר, כולל כאלו שהביטוי אינו מופיע בכותרת.

קידום אפליקציות באפסטור של אפל

 

מקור: macrumors.com

 

 

קידום בגוגל פליי

 

גורמים חשובים בקידום אפליקציות בגוגל פליי:

 

–          נפח וערך הדירוגים

–          נפח ההורדות

–          הגידול בהורדות ב-30 הימים האחרונים

–          מספר המחיקות של האפליקציה

–          תדירות השימוש באפליקציה

–          קישורים לדף האפליקציה

קידום אפליקציות באפסטור של גוגל

מקור: fiksu.com

 

הבדלים בין קידום באפסטור של אפל לגוגל

קידום אפליקציות בגוגל ובאפל

מקור: applift.com