הבלוג שלנו

טאבלטים וסמארטפונים: זמן גלישה, שיעור הקלקה ומעורבות

'Gilad Sasson'
8 ביולי 2014
זמן קריאה: 2 דקות

היעדים העיקריים של אנשי שיווק באינטרנט הם להגדיל את התפוצה של הקמפיינים ואת המעורבות של המשתמשים. להגדלת התפוצה יש כמה שיטות בדוקות וידועות, אבל הגדלת המעורבות הוא נושא סבוך יותר. ככל שיותר משתמשים גולשים באינטרנט בכל-מיני מכשירים צריך להביא בחשבון עוד גורמים: לא רק את התוכן ואת דרכי ההפצה אלא גם את ההקשר ואיך הוא משפיע על המעורבות.

מאמר ב-Marketing Land השתמש בנתונים סטטיסטיים על משתמשים במכשירים הניידים הנפוצים ביותר, סמארטפונים וטאבלטים, כדי לבחון את ההשפעה של סוג המכשיר וזמן הגלישה על מידת המעורבות.

משתמשי טאבלטים

לטאבלטים תפקיד ייחודי בסביבת המחשוב של ימינו. נתוני השימוש לפי שעה מראים ששעות הפנאי הן זמני הפעילות העיקריים של המכשיר, אבל הוא מתחיל לפלוש בהדרגה גם לשעות העבודה. הנתונים על שיעורי ההקלקה מצביעים על מגמות ייחודיות במידת המעורבות של המשתמשים לאורך שעות היום.

תמונה: Marketing Land

נפח השימוש העיקרי בטאבלטים הוא בשעות הערב (בין 19 ל-22), אבל שיעור ההקלקה הגבוה ביותר בקרב משתמשי טאבלטים הוא דווקא בשעות המוקדמות יותר, והוא אף גבוה יותר מממוצע ה-CTR היומי. ההסבר לכך אינו ברור, אבל יכולים להיות לו כמה גורמים משפיעים.

מחקרים קודמים מראים שמשתמשים צעירים יותר נוהגים להשתמש בטאבלט לצורכי עבודה. נראה גם שהמגמה הזאת מתחזקת ככל שקבוצת הגיל הזו משתלבת בשוק העבודה. בנוסף נמצא שהשימוש במכשירים ניידים גדל בסופי שבוע, בעיקר בשעות אחר-הצהריים והערב, ולרוב לפעילויות פנאי למיניהן. לפי הנתונים, אפשר להניח שדווקא המשתמשים הצעירים נוטים להקליק על מודעות באותן שעות.

מנקודת המבט של שיווק במובייל, השורה התחתונה היא שעיקר השימוש בטאבלטים נעשה בשעות הערב ולפעילויות פנאי, אבל נראה שדווקא משתמשי היום, אלו שמשתמשים בטאבלט לצורכי עבודה, יגיבו יותר לפרסומות ולפעילות שיווק אחרות.

משתמשי סמארטפונים

יש הבדל ניכר בין מטרות השימוש בסמארטפונים ובטאבלטים (אם כי מחקרים מהזמן האחרון מראים שההבדלים מצטמצמים). הפעילות העיקרית בסמארטפונים היא מדיה חברתית, ובהשוואה לטאבלטים ולמחשבים, הסמארטפון נתפס המכשיר האישי ביותר.

בכמה מחקרים נמצא שרוב בעלי הסמארטפונים לא נפרדים מהמכשיר במשך רוב שעות היממה, ועבור רוב המשתמשים, בעיקר הצעירים בהם, הסמארטפון הוא חלק בלתי נפרד מחיי היום-יום.

תמונה: Marketing Land

הגרף הזה מראה שיש הבדל קטן בין היקף השימוש בשעות השיא ובשעות השפל והוא בסך הכול יציב יותר בהשוואה לטאבלטים. גם שיעור ההקלקה הוא כמעט מאוזן לאורך כל היום. בנוסף, יש לזכור שסך השימוש בסמארטפונים גבוה בהרבה בהשוואה לטאבלטים, והנתון הזה אינו צפוי להשתנות בקרוב.

לסיכום:

– השימוש בטאבלט עולה בשעות הערב ובסופי השבוע, שיעור ההקלקה הגבוה הוא דווקא בשעות אחר-הצהריים ומוקדם יותר.

– השימוש בסמארטפונים ושיעור ההקלקה הם אחידים במשך רוב שעות היממה.

רוצים לדעת איך להתאים את הקמפיין בצורה מדוייקת לקהל היעד שלכם? צרו אתנו קשר ונשמח לעזור לכם.