הבלוג שלנו

פייסבוק מצמצמים את סוגי מודעות הפרסום

'Gilad Sasson'
9 ביוני 2013
זמן קריאה: דקה אחת

פייסבוק הודיעו בסוף השבוע שעבר על תכניתם לפשט משמעותית את מוצרי הפרסום ברשת החברתית. לפי התכנית, בחצי השנה הקרובה יופחתו בחצי מספר סוגי המודעות המוצע כיום למפרסמים בפייסבוק והגולשים באתר ייחשפו לסוג אחיד יותר של מודעות.

פייסבוק מסרו שמטרתם היא לשפר ולקצר את תהליך יצירת מודעות הפרסום בפייסבוק ולשנות את הדרך שבה מגיעים מפרסמים למשתמשים. הפרסום בפייסבוק יתמקד ביעד של המפרסמים (להגביר את התנועה לאתר, לקדם מכירות בחנות או לגרום למשתמשים להוריד אפליקציה), יותר מאשר מגוון סוגי וקטגוריות של מודעות. המפרסמים בפייסבוק יוכלו לציין את יעדיהם ולקבל המלצות על המודעות המוצלחות ביותר בעבורם.

פייסבוק גם חשפו את כוונתם להסיר בעתיד את שאלות ואת הצעות פייסבוק מדפים עסקיים. במקום שאלות, פייסבוק מציעים למותגים חלופה פשוטה בצורה של שאילת שאלות כחלק מהפוסט וקבלת תשובות המשתמשים בתגובות. לגבי הצעות, פייסבוק מצאו ש-Page post ads יעילים יותר בהנעת מכירות באתר החברה, והם יחליפו בין שני סוגי המודעות כבר ביולי. בהמשך סיפורים ממומנים יתוספו אוטומטית לכל סוגי המודעות ומפרסמים לא יצטרכו לקנות מודעות מסוג זה בנפרד.

שינוי מודעות הפרסום בפייסבוק אמור לעזור למפרסמים, בהם עסקים קטנים, ליצור מודעות ולמדוד את התוצאות, וכך לאפשר לכל מנהלי הדפים, לאו דווקא מומחים לפרסום באינטרנט, לקנות מודעות. השינוי גם אמור להקל על המשתמשים שיוכלו לזהות את סוגי המודעות בקלות וליצור קשר עם המותגים שמפרסמים אותן.