הבלוג שלנו

כלים חדשים לפרסום בטוויטר

'Gilad Sasson'
5 בינואר 2014
זמן קריאה: 3 דקות

מאז הפכה טוויטר לחברה ציבורית באוקטובר, עודכנה מערכת הפרסום של הרשת החברתית ונוספו לה כמה כלים שמטרתם לשפר את אפשרויות המיקוד והמעקב הסטטיסטי של מפרסמים, וגם להגדיל את רווחי החברה.

להיכרות עם מוצרי הפרסום הבסיסיים של רשת המיקרו-בלוגינג ראו המדריך לפרסום בטוויטר.

קהלים מותאמים אישית בטוויטר

טוויטר צועדים בעקבות פייסבוק, גוגל וחברות אחרות שגורפות רווחים מפרסום ממוקד וסופגות ביקורת על פגיעה בפרטיות המשתמשים. הכלי קהלים מותאמים אישית (tailored audiences) הושק בתחילת דצמבר והוא מאפשר למפרסמים בטוויטר להשתמש בקוקיות (cookies) ולהציג מודעות ממוקדות למשתמשים שהתעניינו במוצרים מסוימים באתרים חיצוניים.

תמונה:Twitter

Retargeting, מיקוד חוזר, נחשב לאחד מכלי הפרסום המדויקים ביותר, מכיוון שיש סיכוי גדול יותר שלקוחות יקנו מוצר שכבר התעניינו בו. עם זאת, מעקב אחר משתמשים באינטרנט הוא נושא שנוי במחלוקת והידיעה שגם טוויטר אוגרים מידע פרטי על משתמשים ומעבירים אותו לצד שלישי עשויה להדאיג משתמשים. טוויטר הודיעו מלכתחילה למשתמשים שהם יכולים להדיר את עצמם ממודעות הפרסום הממוקדות ולא לסמן את התיבה Promoted Content שנמצאת בהגדרות הפרטיות.

חשבונות ממומנים בטיימליין במובייל

טוויטר הוסיפו פורמט פרסום חדש ובולט יותר שמאפשר לקדם את חשבונות המפרסמים בזרם הציוצים (הטיימליין, המקביל לניוזפיד של פייסבוק) שבמסך הטלפון הנייד. מוצר הפרסום חשבונות ממומנים מופיע בטוויטר מ-2010 בעמודה נפרדת (who to follow) וגם כחלק מההמלצות האורגניות המותאמות לתחומי העניין של המשתמשים. בדסקטופ מודעות הפרסום האלה בולטות למדי, אבל במכשירים ניידים הן נבלעות ומוסתרות באמצעות פונקציות אחרות.

תמונה: Twitter

ברבעון השלישי של 2013 76% מהמשתמשים הממוצעים החודשיים בטוויטר עשו זאת באמצעות מכשיר נייד, ולפיכך הגיוני שטוויטר יחפשו דרכים להגדיל את רווחיהם מפרסום למובייל (שכבר לפני השקת המוצר עמדו על 70% מכלל רווחיהם מפרסום).

חשבונות ממומנים בטיימליין יופיעו רק במכשירי iOS או אנדרואיד ולא במחשבים שולחניים או ניידים. החשבון הממומן יוצג מתחת לציוץ מהמפרסם וישתלבו בזרם העדכונים של המשתמש. לפי טוויטר, המוצר החדש לא ישפיע על תדירות הופעת המודעות, והמפרסמים יחויבו רק כשמשתמש עוקב אחרי החשבון.

מעקב המרות דרך טוויטר

טוויטר גם פתחו את כלי מעקב ההמרות לכלל המפרסמים ברשת החברתית. ה-Conversion Tracking הוא כלי מדידה ודיווח שמאפשר למפרסמים לעקוב טוב יותר אחרי החשיפות של ציוצים ממומנים ואת מעורבות המשתמשים בהם. הכלי היה בגרסת בטא סגורה במשך כמה חודשים, ועכשיו הוא נוסף לחבילת האנליטיקס של טוויטר.

כדי להשתמש בכלי, מפרסים שיוצרים קמפיין ציוצים ממומנים יוסיפו תגית המרה (למשל purchase)  לדף האישור, וכשמשתמשים בטוויטר ייכנסו לקישור ויבצעו רכישה, ההמרה תירשם בתוכנת האנליטיקס של טוויטר.

תמונה: Twitter

לפי טוויטר, היתרונות של מעקב ההמרות הם היכולת לזהות במדויק את הרכיב או הפעולה שהובילו להמרה, ולעקוב אחרי מדדים ייחודיים לפלטפורמה, כמו מספר החשיפות של אותו ציוץ.

ממחקר שנערך במגזין הפרסום AdAge נמצא שרוב המותגים וסוכנויות הפרסום ממשיכים לראות בטוויטר ערוץ שיווק, ופחות ממחצית הנשאלים העידו על שימוש באחד ממוצרי הפרסום של טוויטר. יש לציין שעמדות דומות הופנו כלפי פייסבוק לפני כשנה, אבל עם שיפור כלי הפרסום בפייסבוק, אפשרויות המיקוד והשיתוף במידע ושינויי האלגוריתם של הניוזפיד, פייסבוק נעשה זירה תחרותית יותר בעבור מותגים ומפרסמים, ותקציב הפרסום בפייסבוק גדל ברוב החברות הפעילות בה.

מכאן שאפשר להניח שכל עוד טוויטר תמשיך לבנות ולשמר את מאגר המשתמשים, קהל המשווקים יגדל בהתאם, וטוויטר עשויה להתחרות בפייסבוק ובגוגל על שוק הקידום הממומן.