הבלוג שלנו

פייסבוק עדכנו את מדיניות העברת המידע האישי למפרסמים

'Gilad Sasson'
1 בספטמבר 2013
זמן קריאה: דקה אחת

בשבוע שעבר אישר בית המשפט בסן-פרנסיסקו את הסכם הפשרה בתביעה הייצוגית בגלל ה-Sponsored Stories. הסכם הפשרה חייב את פייסבוק להבהיר את מדיניות מסירת המידע האישי למפרסמים ובעקבותיו עודכנו המסמכים שמסבירים איך החברה אוספת מידע ומשתמשת בו לצרכים מסחריים.

סיפור ממומן לדוגמה. מתוך Facebook.com

העדכון העיקרי נמצא בחלק שכותרתו About Advertisements and Other Commercial Content Served or Enhanced by Facebook והוא מתאר איך מידע אישי של משתמשים (כולל שם, תמונות ועדכונים) יכול לשמש בפרסומות של מותגים שהמשתמשים אהבו (כלומר סימנו "לייק").

הרשות שניתנה לגולשים להשתמש בהגדרות הפרטיות ולהגביל את השימוש שייעשה בפרטיהם האישיים לפרסומות ולתכנים מסחריים נמחקה, ובמסמך המעודכן נכתב ש:

אתם נותנים לנו את הסכמתכם להשתמש בשמכם, תמונת הפרופיל, תוכן ומידע בקשר עם תוכן מסחרי, ממומן או רלוונטי (כמו מותגים שאתם אוהבים). המשמעות היא, לדוגמה, שאתם מאפשרים לעסק או לישות אחרת לשלם לנו (=לפייסבוק) כדי להציג את שמכם ואת תמונת הפרופיל עם התוכן או המידע שפרסמתם בלי לקבל כל תמורה. אם בחרתם קהל ספציפי לתוכן או למידע, אנחנו נכבד את הבחירה.

פייסבוק מזמינים את המשתמשים להגיב על השינויים במשך כשבוע מיום פרסום הפוסט. כצפוי ולפי מיטב המסורת של עדכוני פייסבוק למיניהם, התגובות הן לרוב שליליות.

תקציר המסמכים (באנגלית)

מסמך הצהרת הזכויות ותחומי האחריות המעודכן (עם עקוב אחר שינויים)