הבלוג שלנו

עדכון פינגווין 3.0 של גוגל

'Gilad Sasson'
20 באוקטובר 2014
זמן קריאה: 2 דקות

עדכון פינגווין 3.0 עלה לאוויר ביום שישי האחרון, כך אישרו נציגי גוגל לאתר Search Engine Land. גוגל פינגווין הוא עדכון אלגוריתם המתמקד באתרי ספאם, בעיקר כאלה המפרים את הנחיות גוגל בנוגע לבניית קישורים.

השמועות על עדכון פינגווין 3.0 בסוף השבוע האחרון אושרו היום. זהו עדכון פינגווין הראשון לשנה הזאת ומנהלי אתרים רבים ציפו לו. בשלב זה גוגל עדיין לא עדכנו מה שיעור הפגיעה של עדכון האלגוריתם, ולא ידוע שהעדכון השפיע על חיפושים בעברית.

מה זה עדכון פינגווין?

פינגווין 3.0 הוא עדכון פינגווין השישי בתוך כשנתיים וחצי. עדכון פינגווין הראשון יצא באפריל 2012 והשפיע על כ-3% משאילתות החיפוש באנגלית. לפי גוגל מטרת העדכון הייתה לקדם תוכן איכותי בתוצאות החיפוש ולפגוע במיקומים של אתרי ספאם המקודמים בשיטות פסולות כמו דחיסת מילות מפתח, בניית קישורים מסיבית, שכפול תוכן וכדומה.

מה ההבדל בין עדכון פינגווין ועדכון פנדה של גוגל?

גם עדכון פנדה של גוגל עודכן בשבועות האחרונים. עדכון פנדה ופינגווין הם שניים מעדכוני האלגוריתם הגדולים והחשובים של גוגל והם השפיעו מאוד על שיטות הקידום האורגני בשנים האחרונות. עדכון פנדה הוא הוותיק יותר, הוא יצא לראשונה בפברואר 2011 והתמקד באתרים בעלי תוכן דליל, מועתק או מציע מעט ערך מוסף לקורא.

אתרים שנפגעו מעדכון פנדה נדרשו לשפר את תוכן האתר, ולהשקיע ביצירת תוכן מקורי, עשיר ואמין. אתרים שנפגעו מעדכוני פינגווין התמקדו בהסרת קישורים נכנסים לאתר, בין היתר באמצעות הכלי Disavow Links של גוגל וובמסטר טולס המאפשר למנהלי אתרים "להתכחש" לקישורים מזיקים לאתר.

שלא כמו אלגוריתם פינגווין, המערכת של פנדה מתעדכנת לעתים קרובות למדי. בעבר גוגל נהגו להודיע על עדכוני פנדה, אבל בזמן האחרון הם מודיעים רק על עדכוני פנדה גדולים, ולא על רענונים שגרתיים של המערכת. לכן, אתרים שנפגעו מעדכון פנדה ושיפרו את איכות התוכן יראו את השינויים בתנועה מהר יותר.

מתי יהיה עדכון פינגווין הבא?

הציפייה לעדכון פינגווין זה הייתה גדולה לאחר שגוגל אישרו שהתאוששות מעדכון פינגווין תלויה בעדכון חדש. במילים אחרות, אתרים שנפגעו בעדכון פינגווין האחרון באוקטובר 2013 חיכו קרוב לשנה לעדכון זה כדי לחזור לתוצאות החיפוש בעקבות הסרת הקישורים ותיקונים אחרים שנעשו באתר. בכל מקרה, אתרים שהתאוששו בעקבות עדכון פינגווין זה בוודאי חוו עלייה בתנועה בסוף שבוע האחרון, ואם לא – ייתכן שהירידה במיקומים הייתה תוצאה של ענישה ידנית ולא עדכון אלגוריתם פינגווין.

גוגל רמזו שבגרסה החדשה של עדכון פינגווין תהיה מערכת חדשה שתעדכן את האלגוריתם לעתים קרובות יותר ותחסוך את ההמתנה הארוכה לעדכון המערכת.

נפגעתם מעדכון פינגווין 3.0? צרו אתנו קשר ונעזור לכם להתאושש.