הבלוג שלנו

מיקוד גאוגרפי בכלי מילות המפתח החדש של גוגל

'Gilad Sasson'
8 באוקטובר 2013
זמן קריאה: 2 דקות

כלי מילות המפתח של גוגל הוחלף לאחרונה ב-Keyword Planner, מתכנן מילות המפתח. בזכות כמה מהתכונות שנוספו לכלי נראה היה שהוא יכול לסייע בקידום לוקאלי. האם הוא יכול לסייע בקידום בין-לאומי? בבלוג של חברת webcertain group בדקו את הנושא דרך כמה מצבים אופיינים לקידום בין-לאומי.

הגדרות מיקוד גאוגרפי

קודם כל נבדקו הגדרות המיקוד הגאוגרפי: אזור ושפה. בכלי מילות המפתח הישן היה קשה לקבל מידע רלוונטי לארצות שבהן דוברים שתי שפות. הבדיקה הראתה שחיפוש של הביטוי מסעדה+קוויבק, שיכול להיות שימושי גם באנגלית וגם בצרפתית, שתי השפות המדוברות בפרובינציה הקנדית, מציג נפחי חיפוש זהים כשמכוונים את הגדרות המיקוד לקנדה וכל השפות, קנדה ואנגלית, קנדה וצרפתית. נפח החיפוש משתנה רק כשממקדים את החיפוש לקוויבק וצרפתית, ורק אז מוצג מידע רלוונטי שיכול לסייע במיקוד קמפיין הקידום האורגני או הממומן.

כך למשל אם קהל היעד של אתר הוא דוברי עברית בארצות הברית, נפח החיפוש הרלוונטי ביותר יתקבל משינוי הגדרות המיקוד לאזור ארצות הברית (או אזור ספציפי יותר) ולשפה עברית. אם מכוונים את המיקוד לכל המקומות, יוצג נפח חיפוש הזהה לנפח החיפוש בישראל.


מילות מפתח אזוריות

עוד בעיה אופיינית לקידום אתרים בין-לאומי היא ההבדלים בין מילות המפתח באזורים דוברי אנגלית שונים, למשל Football האנגלי לעומת Soccer האמריקני. אפשר היה לקבל רעיונות למילות מפתח רלוונטיים גם בכלי מילות המפתח הישן, אבל מתכנן מילות המפתח החדש של גוגל מאפשר לחפור עמוק יותר ולאתר גם את מילות המפתח הנפוצות ביותר לפי אזור ועיר.
ב-webcertain מצאו שהמונח snow tires, צמיגי שלג, הוא הנפוץ ביותר בארצות הברית, אבל אם בודקים את נפח מילות החיפוש לפי מדינה מוצאים שבכמה מהמדינות דווקא מחפשים יותר winter tires, המונח הקנדי לצמיגי שלג. מכיוון שלפחות באחת מהמדינות האלה יורד שלג בתדירות גבוהה, המידע הזה הוא בעל ערך מנקודת המבט של מוכר הצמיגים שרוצה להימצא בתוצאות החיפוש המקומיות.

תמונה: blog.webcertain.com

השורה התחתונה היא שמתכנן מילות המפתח החדש אכן מסייע לקידום אתרים לוקאלי ובין-לאומי, ובעזרת כלי המיקוד הגאוגרפי אפשר להבטיח שפונים לקהל היעד הרלוונטי ומשתמשים במילות המפתח הרווחיות ביותר לקהל היעד.