הבלוג שלנו

אנימציית גיף (GIF) לשיווק ברשתות חברתיות

'Gilad Sasson'
7 ביולי 2014
זמן קריאה: 2 דקות

טוויטר הודיעו לא מזמן שיאפשרו למשתמשים להוסיף אנימציית גיף (GIF) גם באתר וגם באפליקציות הסלולריות. היו שקיבלו את ההודעה של טוויטר בשמחה (ובגיפים) והיו כאלה שלא התרגשו מההצתה המאוחרת של טוויטר. אנימציות גיף הן כבר מזמן חלק מתרבות הרשת. אפשר לראות גיפים בבלוגים, באימיילים וברשתות חברתיות בהן פייסבוק, גוגל פלוס, פינטרסט וטמבלר, והן יכולות להשתלב באסטרטגיית השיווק ברשתות חברתיות גם של מותגים שלוקחים את עצמם ברצינות.

אי אפשר להמעיט בחשיבותו של תוכן ויזואלי בעידן שבו יש תחרות עצומה על טווח הקשב הקצר של המשתמש. כמה וכמה מחקרים מראים שדימויים מוצלחים מגבירים את מעורבות המשתמשים. לפי מחקר מתמשך בשיתוף  Software Advice ו-Adobe , השימוש בתמונות הוא הגורם החשוב ביותר בשיווק תוכן ברשתות חברתיות.

תמונה: kapost.com

תמונות ואנימציות ברשתות חברתיות

בשנים האחרונות רשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר עברו שינויים והתאמות כדי להציג יותר תוכן ויזואלי, בין היתר כדי להתחרות עם רשתות חברתיות ויזואליות כמו פינטרסט, טמבלר ואף גוגל פלוס. גם לינקדאין הצטרפה למגמה ורכשה את אתר שיתוף המצגות SlideShare ב-2012.

תוכן ויזואלי צפוי לתפוס עוד מקום ברשתות חברתיות, והוספה של גיפים לתמהיל התוכן (תמונות, וידאו, אינפוגרפיקות, מצגות), היא דרך יעילה למקד את תשומת הלב של המשתמשים.

מה היתרון של אנימציית גיפים על תמונה רגילה? כוחם של הגיפים הוא ביכולת לספר סיפור דינמי יותר בהשוואה לתמונה סטטית. תמונה יכולה לרמז על התרחשות כלשהי, אבל גיף יכול להציג אותה. "אם תמונה שווה אלף מילים, גיף שווה עשרת אלפים מילים", אמר ג'ו פוגליזי מהאתר BuzzFeed. "שלא כמו מילים ותמונות, גיפים יכולים לספר סיפור, ללכוד רגשות ולבטא אותם בתמציתיות".

לדוגמה, התמונה הזאת של כלב יושב מול הטלוויזיה אינה מעניינת במיוחד.

אבל באנימציית גיף היא מצחיקה יותר ומספרת סיפור שלם ומעניין יותר.

אם נקשור את זה לשיווק ברשתות חברתיות, אפשר להגיד שהוספת תנועה לתמונות או לאינפוגרפיקות הן דרך יעילה יותר להציג את המותג, והיא מגדילה את הסיכויים שהתוכן (פוסט, תמונה, אינפוגרפיקה) יופץ וישותף ברשת.

כבר הוכח שציוצים ויזואליים זוכים למעורבות גבוהה יותר מכיוון שהם מתבלטים ברצף העדכונים המבולגן. לפיכך אפשר להניח שציוצים עם גיפים יבלטו עוד יותר.

אמנם השימוש המקובל באנימציית גיף הוא בהקשר הומוריסטי, אבל יש עוד דרכים להשתמש בטכנולוגיה כדי לקדם מבצעים, לחשוף מוצרים חדשים, להציג סרטוני הדרכה ועוד.

לסיכום, לאנימציית גיף יש מקום קבוע ויציב בשיווק באינטרנט בכלל ובשיווק ברשתות חברתיות בפרט. כמעט כל תמונה סטטית אפשר להחליף בגיף כדי לעורר יותר תשומת לב ולהגדיל את מספר השיתופים, וגם כדי ליצור חוויית משתמש חיובית יותר ולהעביר מידע שיווקי או לימודי בדרך נגישה.