הבלוג שלנו

גוגל מאשרים: כדי להתאושש מפינגווין תצטרכו סבלנות

'Gilad Sasson'
9 בספטמבר 2014
זמן קריאה: דקה אחת

אולי לא בדיוק סבלנות, אבל כנראה שתצטרכו לחכות בסבלנות לא מעט זמן…

האם אפשר להתאושש מעדכון פינגווין היה אחד הוויכוחים הלא פתורים בין מקדמי אתרים. עד אתמול, כשג'ון מיולר, אנליסט בכיר בגוגל, אישר שכדי שאתר יתאושש מפגיעה של עדכון פינגווין, גוגל צריכים להריץ את האלגוריתם מחדש. במילים אחרות, כל עוד גוגל לא הפעילו את האלגוריתם מחדש, אתר שנפגע מעדכון פינגווין יישאר בתחתית תוצאות החיפוש עד העדכון הבא.

מה שמטריד בחדשות האלה הוא הזמן שעובר בין עדכוני פינגווין. עדכון פינגווין האחרון נעשה לפני 11 חודשים, ומכיוון שהאלגוריתם לא עודכן ולא רוענן מאז, האתרים שנפגעו בעדכון האחרון לא התאוששו מאז. כלומר, גם אם בינתיים הסרתם את הקישורים המזיקים ובניתם אסטרטגיית קישורים בריאה, טבעית ותואמת את הנחיות גוגל, תצטרכו לחכות בסבלנות לעדכון פינגווין הבא כדי לחזור לתוצאות החיפוש של האתר טרום-פינגווין. עז אז, מומלץ להשקיע בערוצי שיווק אחרים כמו שיווק ברשתות חברתיות, קידום בפייסבוק, פרסום תוכן וכדומה.

עדכון פינגווין יצא לראשונה באפריל 2012. לפי גוגל, מטרת העדכון הייתה להעניש אתרי ספאם המתמרנים את תוצאות החיפוש באמצעות בניית קישורים לא טבעיים. מאז אפריל 2012 נעשו כמה עדכוני פינגווין גדולים, והאחרון בהם, עדכון פינגווין 2.1, היה באוקטובר 2013.