הבלוג שלנו

תשלום על לייק בפרסום בפייסבוק

'Gilad Sasson'
17 באפריל 2013
זמן קריאה: דקה אחת

פייסבוק עובדים במרץ על שיפור התנאים למפרסמים ברשת החברתית. לאחרונה הודיעו על הוספת Partner Categories באפשרויות מיקוד המודעות, המאפשר למפרסמים לפלח את קהל היעד לפי נתונים שמסרו לגורמים שלישיים (לחברות כמו Acxiom, Datalogix,  Epsilon) ואתמול הם הודיעו על מודל תשלום נוסף לתמחור מודעות – CPA, תשלום לפי פעולה (Cost Per Action). פייסבוק מוסרים ששיטת התמחור החדשה תאפשר למפרסמים לתכנן בדרך מדויקת יותר את תקציב הפרסום.

בשלב זה אופציית ה-CPA זמינה רק לחלק מקטגוריות המודעות ורק דרך ה-ads API בעתיד הזמינות תהיה אפשרית גם דרך מנהל המודעות וה-Power Editor, אז גם הצעות המחיר לפי CPA יהיו נגישות לכל סוגי המודעות בפייסבוק.

cpa-פרסום בפייסבוק
תמונה: kudomomo Flickr

 

מפרסמים בפייסבוק יכולים לבחור בתמחור לפי CPA בשלושה סוגי מודעות ופעולות: לייקים לדף העסקי, היענות להצעות פייסבוק, וכניסה לקישורים או הקלקה עליהם. התמחור יפעל לפי הצעת המחיר הגבוהה ביותר, אבל כמו בפרסום בגוגל, בפועל אפשר לשלם פחות מגובה הצעת המחיר המקסימלית.

CPA או CPC?

בשיחה עם Marketing Land אמר נציג פייסבוק שבהרבה מקרים מודל התשלום החדש ישתלם יותר למפרסמים מאשר CPC (תשלום עבור קליק). הגורם העיקרי הוא האלגוריתם שפייסבוק משתמשים בו בקמפיינים CPA כדי לחשוף את המודעות בפני קהל מתאים וכך להגדיל את סיכויי ההצלחה, וכמובן את רווחיה של פייסבוק.