הבלוג שלנו

שיווק בפייסבוק הום

'Gilad Sasson'
12 במאי 2013
זמן קריאה: דקה אחת

פייסבוק מסרו לאחרונה שמידת המעורבות של המשתמשים ב-Facebook Home גבוהה בכ-25% משל משתמשים באפליקציית פייסבוק רגילה. המשמעות היא שהמשתמשים מגיבים, עושים לייק ומשתפים בתדירות גבוהה יותר ושהם גם שוהים יותר זמן באפליקציה.

איך לפרסם בפייסבוק כדי לפרסם בפייסבוק הום

אלו חדשות טובות למותגים שעוסקים בשיווק ברשתות חברתיות: כל גידול במעורבות מזמן עוד אפשרויות לתקשר עם לקוחות ועם לקוחות פוטנציאליים. בשלב זה עדיין לא מופיעות פרסומות בפייסבוק הום, אבל יש דרכים חלופיות לפרסם את המותג באפליקציה. ה-cover feed, זרם העדכונים שיופיע כדף הבית, יציג עדכונים אחרונים מהחברים, וגם מדפי מותגים שנעשה להם לייק.

תמונה: developers.facebook.com

שיווק בפייסבוק הום יתמקד קודם כל ביצירת תוכן שמזמין מעורבות ואחר כך בהרחבת מספר האוהדים של הדף. אפשר להיעזר בפרסום בפייסבוק מכל סוג ולייעד אותן גם לדסקטופ וגם למובייל כדי להגיע למספר רב יותר של משתמשים, אבל רצוי לשמור את האפשרות הזאת לתוכן שמזמין משתמשים להגיב, לשתף וכו'. ככל שמספר האוהדים של דף המותג בפייסבוק גדול יותר, כך יגדלו הסיכויים שהעדכונים בדף יופיעו ב-cover feed.

יתרונות וחסרונות לשיווק ב-Facebook Home

מכיוון שהעדכונים בפייסבוק הום מגיעים ישירות ל-cover feed של המכשיר הנייד מבלי שהמשתמש יצטרך לנווט את דרכו לאפליקציה של פייסבוק, המשתמשים יכולים להגיב או לעשות לייק לסטטוס פשוט על ידי נגיעה במסך. עוד נתון שתורם לגידול במעורבות המשתמשים ב-Facebook Home הוא שהמשתמש הממוצע נחשף למסך הבית של הטלפון הנייד כמה עשרות אם לא מאות פעמים ביום, וכך הוא נחשף ליותר עדכונים מחברים ומדפי פייסבוק מאשר דרך דפדוף באפליקציה או באתר.

כל עוד אי אפשר לפרסם ב-Facebook Home גם אפשרויות המיקוד אינן קיימות. לא לכל הדפים יש גישה לאפשרויות המיקוד של פוסטים שבאמצעותן אפשר לוודא שפוסטים מסוימים יגיעו רק לאוהדים של הדף העונים לחתך דמוגרפי מסוים. לכן חשוב לערוך את התוכן שמתפרסם בדף ולוודא שהוא לא יתפרש כפוגעני על ידי חלק מהמשתמשים.