הבלוג שלנו

לקידום אורגני החזר ההשקעה הגבוה ביותר

'Gilad Sasson'
12 ביוני 2014
זמן קריאה: 2 דקות

מהו ערוץ השיווק באינטרנט האפקטיבי ביותר לאתרים קטנים ומקומיים? חברת הקידום הלוקאלי BrightLocal.com בדקה את מקורות התנועה ואת הלקוחות הפוטנציאליים המגיעים לאתרים של כ-7,000 עסקים מקומיים בארצות הברית. העסקים ומקדמי האתרים שלהם נשאלו חמש שאלות על השקעה ועל החזר ההשקעה מכל ערוצי השיווק באינטרנט. המחקר אמנם אינו מושלם ואינו כולל מעקב אחרי ערוצי שיווק חוץ-אינטרנטיים, אבל התוצאות עדיין מספקות מידע חשוב על קידום אתרים מקומיים.

רוב המאמצים מושקעים בקידום אורגני

המשתתפים במחקר נשאלו על מספר השעות שהם משקיעים בשבוע ממוצע בכל אחד מערוצי השיווק באינטרנט: קידום אורגני מקומי, קידום אורגני רגיל, גוגל מקומות, קידום ברשתות חברתיות, קידום ממומן (PPC), שיווק לסלולרי, שיווק באימייל ופרסום (display advertising). מכיוון שרוב הנשאלים היו עסקים קטנים ואנשי קידום לוקאלי, נמצא שמרב המאמצים הושקעו בקידום מקומי ובגוגל פלייסס. הכי פחות מאמצים הושקעו בקידום ממומן, בשיווק באימייל ובפרסום. הנשאלים ציינו שהם משתמשים בערוצים אלו בעיקר עבור קמפיינים ספציפיים ופחות כחלק מפעילות הקידום היום-יומית.

קידום בגוגל מביא את החזר ההשקעה הגבוה ביותר

לפי ממצאי המחקר, חיפוש אורגני מביא את החזר ההשקעה (ROI) הגבוה ביותר לעסקים מקומיים קטנים עד בינוניים.

                                                               תמונה: searchengineland.com

המחקר מצא שקידום אורגני בגוגל מביא את עיקר התנועה לאתר ואת הפניות הטלפוניות לבית העסק. כלומר, קידום אורגני מצדיק את הזמן ואת המאמצים המושקעים בו. במקום השני – גוגל מקומות וגוגל פלוס מקומי המביאים כמעט את אותו החזר השקעה כמו קידום אורגני אבל מובילים פחות תנועה לאתר.

גוגל אדוורדס עוברים את רשת הפרסום של בינג (Bing Ads) בהחזר השקעה. אמנם הזמן והמאמץ המושקע בשתי רשתות הפרסום הוא זהה, אבל כמויות התנועה המגיעות דרך גוגל בהשוואה לבינג הופכות את הפרסום בגוגל למשתלם יותר.

פייסבוק וטוויטר מקבלות ציון נמוך מבחינת החזר השקעה וגם כמות התנועה והפניות הטלפוניות שהן מייצרות נמוכות יחסית. הנחקרים לא התייחסו לרווחים הנלווים לשיווק ברשתות חברתיות (קשר עם לקוחות קיימים, אפשרות לשיפור המיקומים בתוצאות החיפוש וכו'), אבל אם מודדים את יעילות הערוץ לפי כמות הלקוחות הפוטנציאליים, נמצא שההשקעה בשיווק ברשתות חברתיות אינה משתלמת.

תנועה לפי ערוצי שיווק באינטרנט

החיפוש האורגני מוביל גם בכמות התנועה לאתר, אם כי מצוין שהמשתתפים במחקר לא העריכו במדויק את שיעור התנועה הנכנסת מכל ערוצי השיווק. במקום השני גוגל מקומות/גוגל פלוס לוקאלי, שנמצא מביא פי 3 תנועה בהשוואה לערוצים המקומיים של מנועי החיפוש המתחרים (Yahoo Local ו-Bing Local).

תנועה ישירה לאתר נמצאת רק במקום השלישי, אחרי תנועה אורגנית וגוגל מקומות. הנתון הזה מראה שרוב הלקוחות המקומיים אינם זוכרים את כתובת האתר או שאין להם העדפה לעסק מסוים כשהם מחפשים שירותים מקומיים כלשהם.

גם בחלק זה של המחקר נמצא שגוגל אדוורדס מביאים הרבה יותר תנועה ממודעות הפרסום בבינג. רשתות חברתיות מביאות יחסית מעט תנועה לאתר, ומהן פייסבוק מביאה יותר תנועה מטוויטר.

לפירוט הממצאים המלא ב-BrightLocal.