הבלוג שלנו

איך לפרסם מודעות בפייסבוק

'Gilad Sasson'
14 בפברואר 2013
זמן קריאה: 2 דקות

אין זה סוד שפייסבוק הפכה מזמן כבר לכלי בידי מפרסמים ובעלי אינטרסים עסקיים. בפני מפרסמים ובעלי עסקים עומדות מספר אפשרויות לקידום בפייסבוק: הם יכולים לפרסם פוסטים ממומנים שיופיעו בNewsfeed של הגולשים, לפרסם קופונים הייחודיים אך ורק לעוקבים אחרי העמוד העסקי וכדי לקבלם יש לעשות Like, ולהשיק קמפיין פרסום עם מודעות שיופיעו בצדו הימני של המסך (או השמאלי, אם הממשק שלכם בעברית) מתחת לכותרת Sponsored.

                       

להבדיל מהאפשרויות האחרות, קמפיין המודעות של פייסבוק מתנהג בדומה לקמפיין של גוגל אדוורדס; המפרסם משלם על כל קליק (CPC) או תשלום מופחת עבור כל צפייה (CPM). ניתן להגדיר לקמפיין קהל יעד על פי נתונים דמוגרפיים כפי שיפורסמו בהמשך. יתרונו של קמפיין מודעות זה הוא שהמודעות יתפרסמו לצד המסך גם אם הגולש נמצא באותו רגע בניוזפיד, בתיבת הדואר הנכנס, באלבומי התמונות או בפרופילים של חברים אחרים.

הרכב מודעות הפרסום בפייסבוק

המודעות הממומנות מורכבות משלושה חלקים:

כותרת המודעה, שיכולה לכלול עד 25 תווים (כולל רווחים);

תיאור המודעה, המכיל עד 90 תווים ויכול לפרט על אופי ההצעה ולכלול קריאה לפעולה;

ותמונה בגודל של 100X72 פיקסלים.

איך לפרסם מודעה בפייסבוק?

 כדי ליצור קמפיין פרסום יש להיכנס תחילה למנהל המודעות (Ads manager)  דרך הכפתור הממוקם בצידו הימני העליון של המסך, ממש מעל מודעות הפרסום, או באמצעות הקישור Create an ad.

לאחר מכן יש לבחור את יעד הקמפיין, את האתר או את דף הפייסבוק שאליו יגיעו הגולשים שילחצו על המודעה.

אחר כך תצטרכו לבחור את סוג המודעה מתוך כמה אפשרויות.

כדי ליצור קמפיין פרסומי פשוט שמפנה לפוסט או לאירוע בדף הפייסבוק או לדף העסקי עצמו, ושמטרתו להציג מידע על החברה ולמשוך את קהל הגולשים לעשות Like לדף העסקי שלכם,  כדאי לבחור באפשרות הראשונה. בשביל אותה מטרה אבל עם אפשרויות עיצוב ותקצוב מתקדמות, כולל הגשת הצעות מחיר על קליקים, בחרו באפשרות השלישית. בשתי האפשרויות האלה תוכלו לשלב פרסום של סיפורים ממומנים (sponsored stories).

מיקוד קהל היעד של המודעה

תוכלו למקד את קהל היעד של המודעה לפי מספר קריטריונים:

– מיקום: לפי ארץ, מחוז, עיר או מיקוד.

– גיל

– מין

– תחומי עניין ספציפיים או קטגוריות רחבות.

– קשרים: רק משתמשים שקשורים לדף הפייסבוק, רק משתמשים שאינם קשורים או כולם.

תקציב הקמפיין

בשלב זה יש לתת שם לקמפיין, להגדיר את התקציב היומי שלו ואת תקופת ההרצה שלו, ולהזין פרטי תשלום (כרטיס אשראי או PayPal) אם טרם הוזנו.

לבסוף יש ללחוץ על Review Ad ולאשר את המודעה לפרסום או להמשיך ולערוך אותה.

בכל שלב אפשר לעצור או לשנות את הקמפיין דרך ה-Ads manager. לא תחויבו על סכום שלא נוצל.

מעקב ונתונים סטטיסטיים

במנהל המודעות תוכלו גם לעקוב אחר הנתונים הסטטיסטיים של הקמפיין מעט אחרי השקעתו ולראות כמה מהסכום כבר נוצל וכמה נשאר, כמה אנשים נחשפו לקמפיין ואת תמונותיהם, תדירות הופעת המודעה, והפעולות שנעשו בעקבותיו (לייק, שיתוף, תגובות וכו'), קליקים ו-CTR.

קרדיט: cmswire.com