הבלוג שלנו

חמישה כלי פרסום בפייסבוק

'Gilad Sasson'
16 בדצמבר 2013
זמן קריאה: 3 דקות

אם כלי הפרסום בפייסבוק היחידי שאתם מכירים הוא הכפתור Boost Post, המאמר הזה הוא בשבילכם. פייסבוק מציעה כלים רבים לארגון ולייעול הקמפיינים בפייסבוק, רובם לא נמצאים במנהל המודעות אלא ב-Power Editor. נביא כאן חמישה כלים שמומלץ למפרסמים בפייסבוק להיעזר להם, ונסביר איך למצוא אותם, איך להשתמש בהם ומה היתרונות שלהם.

תיוג הקמפיינים

פייסבוק מאפשרים למפרסמים לארגן טוב יותר את מסעות הפרסום באמצעות תגיות. הפיצ'ר נמצא רק ב-Power Editor והוא שימושי ביותר עבור חשבונות פרסום שבבעלותם כמה קמפיינים לכמה יעדים שיווקיים, וגם לחשבונות שמפרסמים עבור יותר ממחלקה אחת באותה חברה.

אחרי שמתייגים את הקמפיינים, התגיות מופיעות בעמודה השמאלית ב-Power Editor לצד החלוקה הסטנדרטית לקמפיינים אחרונים, פעילים, שהופסקו או כולם.

כלי התיוג נמצא ב-Power Editor. כדי להגיע אליו יש להוריד את חשבון הפרסום הרלוונטי, לבחור בצפייה בלשונית Campaigns  (לא Ads), ולגלול אל תחתית העמוד. אפשר לבחור כמה קמפיינים ולשייך להם את אותה תגית בבת אחת.

כאמור, כלי התגיות לקמפיינים שימושי במיוחד לחברות שיווק באינטרנט המתמודדות עם הרבה חשבונות וקמפיינים, ועם סוגי מיקוד ומטרות שונות. גם מי שמנהל קמפיין פייסבוק בעצמו או בתוך חברה יוכל להיעזר בכלי לצורכי ארגון (למשל: קמפיין חורף לעומת קמפיין קיץ).

החשכת פוסטים

פייסבוק מאפשרת למפרסמים ליצור פוסטים "מוחשכים" (dark או Unpublished posts בשמם הרשמי), שיופיעו בניוזפיד של אוהדי הדף כמודעות פרסום (Page post ad) אבל לא יוצגו כעדכונים אורגניים בדף הפייסבוק.

גם את הפוסטים המוחשכים יוצרים דרך ה-Power Editor:

1. Create Ad

2. סוג המודעה: For a Facebook Page using a Page Post

3. Create New Unpublished Post

הכלי מאפשר למפרסמים בפייסבוק לבחור בקפידה את מי שייחשף למודעה. כך אפשר למשל ליצור מודעות פרסום במיוחד עבור מבצעי מכירות, למקד אותן לפי אזור גאוגרפי, שפה, מין, גיל, תחומי עניין או כל אפשרות מיקוד אחרת כולל קהל מותאם אישית ו-Partner Categories, וזאת מבלי להציף את דף הפייסבוק במבצעים.

אופטימיזציית ה-CPM לפעולות מסוימות

דרך ה-Power Editor אפשר להגדיר ידנית את הצעות המחיר לאלף הופעות (Optimized CPM), בתנאי שהמודעה מפנה לדף פייסבוק (ולא לקישור חיצוני), ולהבטיח שהמודעה תוצג לקהל יעד אופטימלי.

קהלים של מודעות

קהלים של מודעות בפייסבוק הם מעין רשת שמורה של אפשרויות מיקוד, שאפשר להשתמש בהם לטובת כל מודעה או כל קמפיין באמצעות לחיצת עכבר אחת. את הקהלים אפשר ליצור דרך ה-Power Editor, אבל בדרך כלל אפשר להגיע אליהם גם דרך זרימת יצירת המודעה.

יש שתי דרכים להגדיר קהלים ב-Power Editor:

דרך אחת היא באמצעות מיקוד מודעות קיים: בוחרים את המודעה שאת קהל היעד שלה רוצים לשכפל ולוחצים על Create Audience Using Ad בפינה הימנית העליונה.

בדרך השנייה אין צורך ליצור מודעה – דרך Audiences>Create Audience>Saved Target Group אפשר ליצור קבוצות של קהלי יעד ולהשתמש בהם לקמפיינים ולמודעות פרסום עתידיות.

הכלי הוא חיוני למפרסמים בפייסבוק והוא שימושי בעיקר כשרוצים ליצור מודעות חדשות שיופיעו בניוזפיד ויפנו לאתר חיצוני. דרך כלי יצירת המודעות של פייסבוק אי אפשר לשמור את נתוני הפילוח, וברגע שמחליפים את כתובת היעד המיקוד נמחק. בנוסף, ב-Power Editor אי אפשר ליצור מודעות ניוזפיד שמפנות לאתרים חיצוניים, אבל אפשר לערוך אותן.

מיקום המודעות וחיבור לרשת אלחוטית

מפרסמים בפייסבוק יכולים לשלוט במיקומים של מודעות פרסום בתוך פייסבוק (פרסומות לדפי פייסבוק, ללייקים וכו'), וגם להבטיח שהמודעות יוצגו למשתמשים במכשירים ניידים רק כשהם מחוברים ל-Wi-Fi. האפשרות נמצאת בלשונית Creative ב-Power Editor.

כצפוי, פרסומות שמוצגות בניוזפיד עובדות טוב יותר מאלו שמוצגות בעמודה הימנית. הן גם משפרות את שיעור ההקלקה של המשתמשים וגם מקבלות ציון איכות גבוה יותר, מה שמשפיע על התשלום לפרסומות, ולפעמים גם על התפוצה שלהן.


לסיכום, הכלים שהוצגו לעיל יכולים לעזור למפרסמים בפייסבוק לנהל את מסעות הפרסום ביעילות רבה יותר, ואולי אף לשפר את ביצועי המודעות.

יש לכם שאלות על פרסום בפייסבוק או צריכים עזרה בניהול הקמפיינים בפייסבוק? צרו אתנו קשר ונשמח לעזור לכם.