הבלוג שלנו

עדכון מפייסבוק: החל מינואר פרסום וקידום מכירות רק בתשלום

'Gilad Sasson'
17 בנובמבר 2014
זמן קריאה: דקה אחת

אם אתם משתמשים בדף הפייסבוק לקדם מכירות, לא תשמחו לשמוע על עדכון האלגוריתם החדש של פייסבוק. הרשת החברתית הודיעה שהחל מינואר 2015 יצומצמו מספר הפוסטים הפרסומיים שמופיעים בניוזפיד של המשתמשים. הכוונה היא שפוסטים בעלי תוכן פרסומי, המדרבנים משתמשים לקנות מוצרים או להשתתף בתחרויות, יופיעו פחות בניוזפיד של המשתמשים, גם אם הם סימנו לייק ובחרו להיחשף לתוכן הדף. העדכון לא ישפיע על פרסום של מודעות (קידום ממומן בפייסבוק).

דוגמה לתוכן פרסומי:

מהו פוסט פרסומי בפייסבוק?

לפי סקר משתמשים שנערך ברשת החברתית פוסטים פרסומיים בפייסבוק עונים לקריטריונים האלה:

– פוסטים שמטרתם היחידה היא לגרום למשתמשים לקנות מוצר או להוריד אפליקציה.

– פוסטים שגורמים למשתמשים להצטרף להגרלות או למבצעים מיוחדים בלי הקשר ממשי.

– פוסטים שממחזרים את התוכן שהופיע במודעת הפרסום.

הנה עוד דוגמה:

תמונות: newsroom.fb.com

 

איך ישפיע העדכון על הפרסום בפייסבוק?

זאת לא הפעם הראשונה שפייסבוק מצמצמים את החשיפה האורגנית של דפי פייסבוק לעסקים, וכך גורמים לעסקים ולמותגים להגדיל את תקציב הפרסום בפייסבוק. בהודעתם הדגישו פייסבוק שעדכון האלגוריתם לא יגדיל את מספר מודעות הפרסום המופיעות בניוזפיד, ושמטרת העדכון היא להגדיל את הרלוונטיות והאיכות של הפוסטים שמוצגים בניוזפיד, כולל פוסטים של חברות מסחריות. עם זאת, העדכון בוודאי יגרום לעסקים להשקיע יותר בפרסום בפייסבוק, והוא צפוי גם להגדיל את רווחי פייסבוק מפרסום, אלו הגיעו ברבעון השלישי של 2014 ל-2.96 מיליארד דולר, 92.5% מסך הרווחים של החברה.

כמו כן, העדכון יגרום למותגים ולאנשי שיווק בפייסבוק להשקיע יותר ביצירת סרטוני וידאו ובהפצתם בדפי הפייסבוק. פייסבוק מסרו שסרטונים שמועלים ישירות לפייסבוק (בניגוד לקישורים לסרטונים ביוטיוב למשל) משיגים יותר ממיליארד צפיות ביום, וגם אנשי שיווק בפייסבוק מאשרים שהחשיפה האורגנית של וידאו בפייסבוק היא גבוהה יחסית כיום, אבל מי יכול להבטיח שגם היא לא תדעך ושבעוד כמה חודשים לא נידרש לפרסם בפייסבוק בתשלום כדי להגדיל את החשיפה של הסרטונים?

העדכון יצא לפועל בינואר 2015 – המשיכו לעקוב אחרי הבלוג לעדכונים נוספים ולמידע על שיווק בפייסבוק.