הבלוג שלנו

החשיבות של להיות מקום ראשון בגוגל לפי מחקר חדש

'Gilad Sasson'
30 ביוני 2013
זמן קריאה: דקה אחת

מחקר חדש מראה ששווה להשקיע בקידום אורגני בגוגל. המחקר נערך על ידי רשת הפרסום באינטרנט Chitika וסוקר ב-Search Engine Watch  והוא מראה שהאתרים שמדורגים בראש תוצאות החיפוש האורגני של גוגל בארצות הברית מקבלים כ-33% מהתנועה. לעומתם האתרים שמדורגים במקום השני מסתפקים ב-18% מהתנועה, ומהמקום השלישי ומטה כמות התנועה רק הולכת ופוחתת.

המחקר מצביע על ירידה משמעותית בתנועה מהעמוד הראשון לשני – העמוד הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל מקבל כ-91.5% מהתנועה הנכנסת, והתנועה בעמוד השני כבר פוחתת בכ-95% ומגיעה לפחות מ-5% מסך התנועה לגוגל. גם בתוך העמודים הפנימיים האתרים שמדורגים במקום הראשון מקבלים יותר תנועה מהאתרים שבמקום השני ומטה.

המחקר מאשש תוצאות של מחקר דומה שערכה Chitika ב-2010 מחזק את החשיבות של קידום אתרים אורגני לעסקים מקוונים. גם חברת compete.com פרסמה בשנה שעברה מחקר שמציג את הפערים בין התנועה הנכנסת לאתרים במקום הראשון והשני והראתה ש-53% מסך הקליקים שמקורם בחיפוש אורגני מגיעות למקום הראשון. הדמיון בתוצאות המחקרים מראה שלמרות השינויים שעבר תחום ה-SEO  בשנתיים-שלוש האחרונות, המקום הראשון בגוגל לא הולך לאבד את היתרון שלו.

דירוג האתר אינו מדד להצלחה בפני עצמו והוא חשוב במידת התנועה שהוא מוביל לאתר. אף על פי שתוצאות החיפוש לשאילתה מסוימת עשויות להשתנות מאדם לאדם (לפי מיקומו הגאוגרפי, קשריו בגוגל פלוס ומשתנים אחרים), הנתונים מוכיחים שהמקום הראשון רווחי יותר מהמקומות הנמוכים יותר.

למחקר המלא ב-Chiitika