הבלוג שלנו

מה מומחי שיווק באינטרנט צריכים לדעת ב-2013

'Gilad Sasson'
18 באוגוסט 2013
זמן קריאה: 5 דקות

איש לא נעשה מומחה שיווק באינטרנט בין לילה. המומחיות היא תוצאה של ידע נצבר ומעקב יסודי אחרי השינויים התכופים בתעשיית השיווק באינטרנט, והניסיון בכמה תקופות ומגמות בשיווק באינטרנט הם שמקנים לו את האמינות.

בגלל השינויים התכופים באלגוריתם של גוגל ובהנחיותיהם למנהלי אתרים, הגידול בשימוש במכשירים ניידים, אחת התכונות החשובות של יועצי שיווק באינטרנט היא היכולת להסתגל לשינויים ולהתאים את אסטרטגיות השיווק לשינויים טכנולוגיים ואחרים. בתחום שיכול להשנות מהותית בתוך זמן קצר, כל תרדמת יכולה להפוך את העוסקים בתחום ללא רלוונטיים.

תמונה: Affiliate on Flickr

אז איך לבחור יועץ או חברת שיווק באינטרנט שיענו על דרישותיכם? להלן רשימת מלאי שימושית של כמה מתחומי המומחיות הנדרשים מאנשי שיווק באינטרנט ב-2013:

SEO באתר ומחוץ לאתר (On-Page ו-Off-Page)

למרות השינויים התכופים בתעשיית קידום האתרים, אי אפשר להימנע מ-On Page SEO, כלומר סקירה טכנית של האתר כדי לוודא שהוא ידידותי למנועי חיפוש: קידוד, חלוקה היררכית של מבנה האתר וכתובות ה-URL, קישוריות פנימית, כותרות ותגיות על בכל הדפים, מפת אתר וכו'. בחברת שיווק מקצועית לרוב זו תהיה הפעולה הראשונה שתיעשה.

Off Page SEO כולל את כל פעילות השיווק שנעשית מחוץ לאתר כדי לשפר את תוצאות החיפוש במילות המפתח הייעודיות כדי להגביר את התנועה הנכנסת לאתר ולייצר המרות, בהן בניית קישורים. מכיוון שהדירוגים בתוצאות החיפוש תלויים בשינויי האלגוריתם של גוגל, בפרט פינגווין ופנדה. יועץ קידום אתרים מקצועי ידע אילו אסטרטגיות קידום עמידות בפני גן החיות של גוגל, ולא ישתמש בטכניקות קידום כובע שחור או בכאלה שעבר זמנן.

שיווק תוכן

את האמירה ש"התוכן הוא המלך" מכירים גם אלו שהיו בתרדמה בעשור האחרון. ב-2013 התוכן עודנו חשוב כשהיה, אבל אין מדובר בגיבוב של מילות מפתח. שיווק תוכן היום כולל גם סרטי וידאו, תמונות, ממים ואינפוגרפיקות, וגם שיווק ויראלי – תוכן שמזמין משתמשים לשתף ולהפיץ אותו באתרים חברתיים.

סרטי וידאו הם היום מקור עיקרי לתוכן ויוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו באינטרנט. לכן מומחי שיווק באינטרנט צריכים לא רק לדעת איך לקדם סרטים ביוטיוב, אלא גם איך ליצור סרטונים שמתקשרים עם קהל היעד מההיבט הרעיוני, הוויזואלי והקולי.

גם לדימויים חזותיים מכל סוג יש חשיבות רבה היום, ותוכן ויזואלי רב-השפעה מעודד מעורבות משתמשים ברשתות חברתיות מבוססות-דימויים כמו פינטרסט ואינסטגרם וגם בפייסבוק ובגוגל תמונות.

תוכן טוב נמדד ביכולתו להגדיל את התנועה לאתר ולהגביר את מעורבות המשתמשים באתרי המדיה החברתית. במילים אחרות, אסטרטגיית שיווק תוכן באינטרנט מטרתה למשוך קהל יעד חדש ולחזק את הקשר עם הלקוחות או המשתמשים הקיימים. אם אסטרטגיית שיווק התוכן שמוצעת לכם לא כוללת וידאו, תמונות ותוכן ויראלי וכן מדברת על דחיסת מילות מפתח והפצה באתרי מאמרים, כדאי להחליף חברה…

קידום במדיה חברתית

הפעילות באתרים החברתיים (טוויטר, גוגל פלוס, פינטרסט, רדיט ועוד) נפרדת מ-Off Page SEO וגם לה תפקיד חשוב בדירוג במנועי חיפוש. לפופולריות שצובר תוכן אתר כלשהו (מאמר, וידאו, אינפוגרפיקה) במדיה החברתית יש השפעה רבה על מיקומו בתוצאות החיפוש הרלוונטיות.

תמונה: Jason Howie on Flickr

פעילות שיווק ברשתות חברתיות מצריכה אסטרטגיה שונה מזו המופעלת לבניית קישורים, והיא מחייבת את אנשי השיווק להכיר את הדינמיקה האופיינית לכל רשת חברתית ולמצוא את הדרך המתאימה לפנות אל קהל היעד. לכן חשוב לוודא שליועץ שיווק מתכנן לבנות מסע פרסום שונה לכל אתר חברתי רלוונטי.

שיווק ופרסום בפייסבוק

כרשת החברתית הגדולה באינטרנט ואחד משני האתרים הפופולריים ביותר בעולם, לפייסבוק מעמד מיוחד המפריד אותה משאר הרשתות החברתיות ומעמיד אותה בתחרות ישירה עם גוגל. בדומה לגוגל אדוורדס, לפייסבוק מערכת פרסום מתקדמת שעוברת שינויים תכופים ומאפשרת למפרסמים לבחור בין כמה סוגי מודעות ומודלים של תשלום, למקד את קהל היעד לפי קריטריונים שונים ולעקוב אחרי מגוון מדדי פרסום. יש חברות ומותגים שירוויחו יותר ממיקוד מסעות הפרסום דווקא בפייסבוק. חברת שיווק באינטרנט תדע להעריך את מידת היעילות של הקמפיינים בפייסבוק בהשוואה לגוגל ולהמליץ על זירת פעילות בהתאם, וגם תכיר לעומק את כל אפשרויות הפרסום בפייסבוק והמדידה של פרסומים.

Rich Snippets ורשת סמנטית

המעבר ההדרגתי של גוגל לחיפוש סמנטי, כלומר מנוע חיפוש שמשתמש באינטליגנציה מלאכותית להבין יותר לעומק את שאילתות החיפוש ואת הכוונה העומדת מאחוריה,  מחייב את מומחי השיווק באינטרנט להתאים את אסטרטגיית השיווק לתוצאות החיפוש המשתנות.

הטמעה של Rich snippets ונתונים מובנים היא אחת הדרכים לעזור למנועי חיפוש להבין טוב יותר את תוכן האתר, בעיקר של אתרי מסחר. Rich Snippets, אותם קטעי מדיה עשירה שמופיעים בתוצאות החיפוש של מוצרים, חברות, מסעדות, מתכונים ועוד, וכוללים תמונות, דירוגים, שעות פתיחה ועוד נתונים רלוונטיים, גם משפיעים לטובה על המיקומים בתוצאות החיפוש, על אחוז ההקלקה ומביאים לשיפור ביחס ההמרה. אמנם הטמעת Rich snippets באתר אינה התפקיד העיקרי של מומחה קידום אתרים, אבל חשוב לוודא שהוא מתכוון להחיל את השינויים הנדרשים באתר.

קידום לוקאלי ולמובייל

קידום לוקאלי נעשה חשוב יותר עם הפיכת תוצאות החיפוש לאישיות ותלויות מיקום ועם הגידול בחיפוש באמצעות מכשירים ניידים. מכאן שהקידום המקומי והסלולרי שלובים זה בזה, וחברות שיווק באינטרנט צריכות להכיר את כל הכלים הטכניים והשיווקיים שיעזרו לעסקים מקומיים להימצא בתוצאות החיפוש המקומיות הרלוונטיות, כולל אופטימיזציית אתר למובייל ולקרוסלת החיפוש המקומי של גוגל, ואינטגרציה של אסטרטגיית השיווק במנועי חיפוש ובמדיה החברתית עם אסטרטגיית הקידום למובייל ולתוצאות החיפוש המקומיות.