הבלוג שלנו

דו"ח מדיה חברתית ב-2013

'Gilad Sasson'
8 בינואר 2014
זמן קריאה: דקה אחת

מרכז המחקר PEW פרסם את דו"ח המדיה החברתית ל-2013, וממצאיו אפשר ללמוד על איך לייעל את השיווק בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות בשנה הקרובה.

ממצאים עיקריים:

  • 73% מהנחקרים (בני 18 ומעלה) משתמשים ברשת חברתית כלשהי.
  • פייסבוק היא הרשת החברתית השלטת, אבל מספר רב של משתמשים פוזל לרשתות אחרות.
  • 42% מהנשאלים פעילים בכמה רשתות חברתיות במקביל.
  • משתמשי אינסטגרם הם כפייתיים כמעט כמו משתמשי פייסבוק ופוקדים את האתר בכל יום.
  • על אף הגידול באתרים כמו פינטרסט ואינסטגרם, פייסבוק היא עדיין הרשת החברתיות המובילה. בהשוואה ל-2012 אף חל גידול מסוים באחוז המשתמשים המבוגרים ברשת.

תמונה: pewinternet.org

קהל המשתמשים בפייסבוק הוא המגוון יותר בהשוואה לרשתות האחרות. בפינטרסט לדוגמה, מספר הנשים המשתמשות גדול פי ארבעה ממספר הגברים, לינקדאין פופולרית בקרב בעלי השכלה גבוהה והכנסה גבוהה. קהל המשתמשים בטוויטר ובאינסטגרם הוא חופף למדי, והוא מורכב בעיקר ממבוגרים צעירים, תושבי ערים גדולות.

רמות המעורבות הגבוהות ביותר של המשתמשים נמצאות בפייסבוק ובאינסטגרם. 63% ממשתמשי פייסבוק מבקרים באתר לפחות פעם ביום, 40% מהם כמה פעמים במשך היום. תדירות הביקור של משתמשי אינסטגרם גבוהה גם היא: 57% מבקרים באתר בפעם ביום, 35% – כמה פעמים ביום. רק 46% ממשתמשי טוויטר מבקרים באתר מדי יום, ורק  29% מהם יותר מפעם ביום.

42% מהנשאלים פעילים בשתי רשתות חברתיות או יותר. 36% פעילים רק ברשת חברתית אחת – 84% מהם בפייסבוק, 8% בלינקדאין, 4% בפינטרסט, ובשביל 2% אינסטגרם וטוויטר הן הרשתות החברתיות הבלעדיות.

יש לציין שהמשתתפים בסקר נשאלו מראש רק על חמש רשתות חברתיות, ולכן חסרים בו נתונים על השימוש באתרים חברתיים כמו גוגל פלוס, יוטיוב, טמבלר ואחרים.