הבלוג שלנו

חברת קידום אתרים, פרילנסר או In-house – במי לבחור?

'Gilad Sasson'
6 באוגוסט 2013
זמן קריאה: 3 דקות

קידום אורגני בגוגל הוא אחד מהערוצים החשובים ביותר בשיווק באינטרנט, ואתרים קטנים עד גדולים מגלים ששווה להשקיע ב-SEO. השאלה היא באיזו דרך: לפתוח מחלקת SEO פנימית בחברה, להעביר את כל התחום לחברת קידום אתרים חיצונית או לשכור יועץ קידום אתרים פרילנסר?

חברות קידום אתרים

ייצוא כל תחום קידום האתר לחברה חיצונית היא האפשרות הטובה ביותר לעסקים. יתרון עיקרי של עבודה מול חברת קידום היא שהעבודה נעשית מול אנשי מקצוע מומחים בתחומם שמעודכנים בכל המגמות האחרונות בתעשיית קידום האתרים.

חברות קידום אתרים מתחלקות לשני סוגים: חברות בוטיק שמתמקדות בקידום אתרים אורגני (SEO) וחברות אינטרנט גדולות שמציעות קידום אתרים כחלק מחבילת הפרסום או בניית האתרים. גם חברות בוטיק יכולות להציע במקביל עוד שירותים תומכי SEO (בניית אתרים, פיתוח אפליקציות, שיווק ברשתות חברתיות וכדומה), אבל עיקר העבודה הוא קידום אתרים אורגני: תכנון וביצוע כל פעולות השיווק באינטרנט שיביאו לשיפור המיקומים בתוצאות החיפוש האורגניות במנועי החיפוש המובילים ובעקבותיו, הגברת התנועה הנכנסת לאתר ושיפור באחוז ההמרות.

חברות בוטיק לקידום אתרים בדרך כלל כוללות אנשי SEO, אנשי תוכן, בוני קישורים ומנהלי פרויקט והן יכולות לספק שירותי קידום לאתרים גדולים וקטנים בכל מיני תחומים ושפות. העבודה מולן לרוב מבטיחה יחס פמיליארי ומחויבות אישית ללקוח. חברות בוטיק הן לרוב גמישות יותר ומהירות בהטמעת שינויים.

קידום אתרים בחברות אינטרנט גדולות

הסוג השני הוא חברות אינטרנט גדולות שמתמחות בכל ענפי השיווק באינטרנט ומעסיקות מחלקה שלמה של מומחים בכל תחום. היתרונות בעבודה מול חברה כזאת הם ברורים: אנשי המקצוע הם מהמובילים בתחום והם ערוכים לקדם אתרים גדולים. אבל לעתים קרובות ההפרדה בין המחלקות השונות יוצרת סרבול וקושי להוציא לפועל את התכניות. כך למשל מימוש ההמלצות של מחלקת קידום אתרים יכול להתעכב במחלקה הטכנית, מחלקת העיצוב יכולה לתכנן אתרים עם תפריטי פלאש לא קריאים לרובוטי הסריקה של גוגל, ואין מה לדבר על שיתוף פעולה בין SEO למדיה חברתית. בחברות כאלה קידום אתרים אורגני הוא רק אחד מהשירותים שניתנים, ולרוב לא זה שעומד בראש סדרי העדיפויות של החברה.

In-House – קידום אתרים פנימי

In-House SEO  היא דרך אפקטיבית לקדם אתר ולהגיע לתוצאות הרצויות. עקרונית מדובר בצוות מומחי קידום אתרים שנמצאים בחברה וממוקדים בקידום נכסיה הדיגיטליים. בפועל, לרוב האחראיים על הקמת הצוות לרוב אינם בקיאים דיים בתחום כדי להבטיח את מומחיות העובדים, ובכל מקרה היצירתיות של העובדים נשחקת מהאופי האוטומטי של העבודה.

לעובדי הקידום לרוב תהיה גישה מלאה לאתר ויכולת להטמיע שינויים במהירות (אלא אם כן החברה מייחדת מחלקות נפרדות לכל תחום ואז עלולים להיווצר עיכובים מול אנשי הפיתוח). אבל מדובר באופציה יקרה וכדי שהיא תשתלם צריך להקדיש לה תקציב גדול. עסקים שאין להם לא המשאבים להעסיק צוות מומחי קידום אתרים שיעבדו in-house ולא הזמן וההבנה המקצועית לראיין מועמדים פוטנציאליים, מומלץ שישכרו חברה חיצונית לקידום אתרים.

דרך ביניים מקובלת נוספת היא להעסיק צוות SEO הפנימי ובנוסף לשכור שירותי ייעוץ קידום אתרים חיצוניים שמתמקדים בפיתוח האסטרטגיה השיווקית או בתחום ספציפי אחר של עבודת הקידום (תוכן, בניית קישורים וכדומה), ומשמשים כמעין מפקחים על עובדי ה-SEO של החברה ומתורגמנים שלהם בעבור המנהלים הבכירים שאינם דוברים את השפה.

יועצי קידום אתרים עצמאיים (פרילנסרים)

פרילנסרים בתחום קידום אתרים הם לרוב זולים יותר בהשוואה לחברות קידום, אבל בדומה לתחומים אחרים, הצעות מחיר זולות מדי יכולות לעלות ביוקר. העבודה מול פרילנסר תהיה לרוב פחות פורמלית מעבודה מול חברה, אבל היחס האישי ומידת ההשקעה תהיה תלויה בשאר הפרויקטים שהוא מחויב אליהם. כמובן שאם מחליטים לבחור ביועץ קידום אתרים עצמאי יש לוודא שהוא מקצועי ואמין, ולהתכונן לאפשרות שבהעדר צוות עובדים או חברה מייעצת תצטרכו לעשות בקרת איכות על העבודה בעצמכם.

לסיכום, בחירת הגוף המייעץ והמבצע לקידום אתרים אינה פשוטה והיא תלויה במספר גורמים בהם התקציב, הידע המקצועי וסגנון העבודה המועדף. אם החלטתם לבחור בחברת בוטיק לקידום אתרים אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר.