הבלוג שלנו

המלצות גוגל למהירות אתר סלולרי

'Gilad Sasson'
22 במאי 2014
זמן קריאה: דקה אחת

גוגל הודיעו השבוע שעדכנו את הכלי PageSpeed Insights והוסיפו חמש המלצות חדשות המתמקדות במהירות של האתר הסלולרי ובשימושיות שלו.

הכלי של גוגל מודד את ביצועי האתר הסלולרי והרגיל, נותן לו ציון על ביצועיו (PageSpeed Score) ומוסיף המלצות לשיפור מהירות ההעלאה של האתר.

תמונה: Google Webmaster Central

לפי גוגל, מהירות אתר צריכה ללכת יד ביד עם חוויית משתמש. הכלי PageSpeed Insights מאפשר לקצר את זמן הטעינה של אתר סלולרי לפחות משבע שניות, הזמן הממוצע כיום. עם זאת, גוגל מדגישים שלא מספיק לקצר את זמן העלאת אתר, ולקחת בחשבון גם את הזמן שלוקח למשתמש לגלול ולהגדיל את המסך כדי לקרוא טקסט או להפעיל את הדף. ההמלצות החדשות של גוגל באות לפתור את בעיות השימושיות באתרים סלולריים.

ההמלצות החדשות של גוגל:

  • להשתמש בתגית המטא viewport – התגית מאפשרת לדפדפנים סלולריים להבין שהאתר ידידותי למכשירים ניידים, ובלעדיו האתר יוצג ברוחב הממוצע של מסך מחשב. גוגל ממליצים שהצעד הראשון באופטימיזציה של אתר סלולרי יהיה לעצב את התצורה של התג כדי להתאים את רוחב הדף למכשירים ניידים.
  • לוודא שתוכן הדף מותאם לרוחב המוגדר בתגית viewport, ולקחת בחשבון שרוחב המסך עשוי להשתנות בין מכשיר למכשיר.
  • להשתמש בגופנים גדולים – אתר שמחייב את הגולשים להגדיל את המסך כדי לקרוא אינו ידידותי למובייל. הכלי PageSpeed Insights בודק שהגופן גדול דיו לאפשר לרוב המשתמשים לקרוא בקלות.
  • להגדיל את האזורים המיועדים למגע המשתמשים כדי למנוע מהם ללחוץ בטעות על הקישורים או על הכפתורים הלא נכונים רק כי הם הותאמו לסמן של עכבר ולא לאצבע.
  • להימנע מתוספי פלאש ואחרים שאינם נתמכים ברוב הטלפונים החכמים.

לבדוק את ביצועי אתר המובייל – PageSpeed Insights

לדף העזרה המפורט של גוגל – PageSpeed Insight Rules

למידע נוסף על קידום בסלולר