הבלוג שלנו

המלצות גוגל לאתרי מובייל

'Gilad Sasson'
12 ביוני 2012
זמן קריאה: 2 דקות

גוגל הציגו את המלצותיהם לבניית אתרים המותאמים לגלישה באמצעות סמארטפונים. בקצרה, גוגל ממליצים לאתרי מובייל להשתמש בעיצוב מגיב (responsive), כלומר כזה שמשרת את כל סוגי המכשירים באמצעות אותם מערכת URLים ואותו קוד html, ומתאים את מראה הדף למכשיר הספציפי באמצעות CSS שונה. לאתרים דינמיים שקוד ה-html וה-CSS משתנה בהתאם לסוג המכשיר (שולחני או נייד) גוגל ממליצים להוסיף קוד איתות בכותרת (ב-header)  שיאותת גם לעכביש המוביילי של גוגל. גם לאתרים שיצרו גירסאות נפרדות עבור משתמשי מובייל ומשתמשי דסקטופ, גוגל ממליצים להוסיף תגיות שיאפשרו לאלגוריתם של גוגל להכיר באתרים כשתי ישויות נפרדות ושוות ערך.

 גוגל הציגו לראשונה הנחיות רשמיות לאתרים שפותחו לטובת המשתמש הסלולרי בכנס SMX המתקדם שנערך לפני כשבוע בסיאטל. עד עכשיו גוגל לא הציגו עמדה ברורה בנושא, ולא הסבירו למנהלי האתרים איך להתמודד עם תוכן כפול שעשוי להיווצר בשל פיצול אתר לאתר מובייל ולאתר דסקטופ.

 שלוש גישות לאתרי מובייל

 עיצוב רספונסיבי

 כאמור, גוגל ממליצים למנהלי האתרים לבחור באופציה המועדפת של עיצוב רספונסיבי שמשמעותו URL, תוכן ו-html זהים, ורק CSS שונה שמותאם באמצעות שאילתות מדיה CSS3 לדפדפן שבו מוצג הדף או האתר. לשיטה יתרון ברישום האתר לאינדקס של גוגל, שכן כך גוגל לא צריכים לסרוק מספר דפים.

 HTML שמותאם למכשיר הנייד

 עם זאת, גוגל ערים לכך שעיצוב רספונסיבי לא מתאים או לא מתאפשר בכל אתר. במצבים כאלה, גוגל תומכים ב-html מותאם מכשיר (device specific html), וממליצים למנהלי האתרים להוסיף Vary HTTP header, שמטרתו להזמין את הגוגלבוט המוביילי לסרוק את האתר ולגלות את תוכנו.

 אתר למשתמשי מובייל ואתר למשתמשי דסקטופ

 מכיוון שיש כל כך הרבה דרכים לפצל את האתר המקורי לשני קהלים שונים, גוגל מסתפקים בלהמליץ על הוספת תגיות הבהרה שיסבירו לאלגוריתם החיפוש של גוגל כי מדובר בשני אתרים זהים שהאחד משמש אלטרנטיבה לשני, כך שזחלן מנוע החיפוש הרלוונטי ידע לסרוק את תוכנו ולמקמו בתוצאות החיפוש המתאימות.

 באתר הדסקטופ, יש להוסיף תגית "rel="alternate לקישור המפנה לאתר המוביילי.

באתר המובייל, להוסיף תגית " rel="canonical לקישור המפנה לאתר הדסקטופ המלא.

להנחיות המפורטות ולמהמורות הצפויות ראו הנחיות Google developers לקידום אתרים סלולריים.