הבלוג שלנו

דו"ח נילסן על שימוש במדיה דיגיטלית, סמארטפונים, טאבלטים ורשתות חברתיות

'Gilad Sasson'
13 בפברואר 2014
זמן קריאה: דקה אחת

מכון המחקר נילסן פרסם דו"ח הסוקר את התנהגות הצרכן הדיגיטלי בארצות הברית (The US Digital Consumer Report). הדו"ח מתמקד בשינויים הטכנולוגיים האחרונים, בעיקר בריבוי המכשירים הדיגיטליים, ובהשפעתם על הרגלי הקנייה וחיי היום-יום של צרכנים בארצות הברית וסוקר מספר רב של תחומים ונושאים בהם דרכי השימוש במכשירים, הזרמת וידאו ומדיה חברתית. הממצאים מעניינים ורלוונטיים לעוסקים בפרסום ובשיווק באינטרנט ובעיקר בשיווק ופרסום במובייל.

7 נתונים מדו"ח המדיה הדיגיטלית של נילסן:

  1. הנשאלים העידו שהם מבלים בממוצע 34 שעות בחודש בגלישה באינטרנט מהסמארטפון, לעומת 27 שעות חודשיות בגלישה באינטרנט מהמחשב.
  2. בזמן הגלישה באינטרנט מהסמארטפון, 86% מהזמן מוקדש לאפליקציות ורק 14% לאתרי אינטרנט סלולריים.
  3. מסך הטלוויזיה הוא עדיין המרקע המרכזי. זמן הצפייה בטלוויזיה בזמן אמת ירד, אבל סך הצפייה עלה בזכות האפשרות לבחור את זמן הצפייה הרצוי.
  4. המשתתפים במחקר דיווחו על בעלות של ארבעה מכשירים דיגיטליים בממוצע, לרוב מכשירי טלוויזיה באיכות גבוהה, מקליט וידאו דיגיטלי, מחשב, סמארטפון, טאבלט וקונסולות משחקים. ל-65% מהנשאלים מכשיר טלפון חכם, ול-80% מהם מחשב עם חיבור לאינטרנט.
  5. 84% מבעלי הסמארטפונים והטאבלטים משתמשים במכשירים במקביל לצפייה בטלוויזיה; כמיליון אמריקנים מתדיינים בטוויטר על תכניות הטלוויזיה מדי יום.
  6. 64% מהנשאלים גולשים ברשתות חברתיות באמצעות המחשב מדי יום. 47% מבעלי הסמארטפונים גולשים ברשתות חברתיות בכל יום.
  7. השימוש במדיה חברתית בארצות הברית נעשה מגוון: פייסבוק עדיין הרשת הדומיננטית, אבל מצטמצם הפער בין הזמן שמעבירים המשתמשים בפייסבוק בהשוואה לרשתות אחרות, בייחוד באפליקציות סלולריות.

 

תמונה: Nielsen

לבסוף גם מוזכר תפקידם החשוב של מכשירים ניידים במחקרי שוק והתנהגות צרכנים. נתונים דומים על תפקיד הסמארטפונים ובטאבלטים בתהליך הקנייה פורסמו בשנה שעברה, ומסקנות הדו"ח החדש רק מחזקות את הרושם שכיום תהליך הקנייה הוא מורכב יותר והוא עובר דרך כמה מכשירים ופלטפורמות.