הבלוג שלנו

גרף החיפוש של גוגל – SMX ישראל 2014

'Gilad Sasson'
27 בינואר 2014
זמן קריאה: 3 דקות

מה?

תוצאות החיפוש בגוגל השתנו ונעשה נדיר יותר לראות בהן רצף של עשרה קישורים. מנועי החיפוש שואפים לספק תשובות לשאילתות החיפוש של הגולשים בהסתמך על מידע מובנה וישויות (entities), לדוגמה דרך גרף החיפוש של גוגל. איך אנשי שיווק במנועי חיפוש יכולים להצליח בתנאים החדשים האלו?

מי?                                                 

מנחה: בארי שוורץ מ-Rusty Brick.

משתתפים: אלי פלדבלום מ-Rank Above ואורי ברייטמן מ-TBWA Digital.                            

מה כדאי לקחת אתכם?

גרף הידע, או עדכון המינגבירד, משנה את הדרך בה אנו פועלים. גוגל יכול להבין מעתה שאנו מחפשים מהויות של מידע, להבין את המהויות האלה ואת הקשרים ביניהם. התוצאה היא חיפוש יותר שיחתי, בשפה טבעית, והתאמה של תוצאות החיפוש לכוונת המחפש (Predictive Search).

אלי פלדבלום הסביר על השפעתו של השינוי על תוצאות החיפוש ועל תנועה לאתרים. בעקבות השינוי יותר ויותר עמודי תוצאות מספקים מענה ממוקד לגולש גם בלי שיצטרך להקליק על אחת מתוצאות החיפוש. גוגל מעדיף להשאיר את הגולש בתוך דף התוצאות  – ולהגיש לו את התשובה לשאלה ששאל באופן ברור. הדבר השפיע במיוחד על אתרים אינפורמטיביים ממוקדי מטרה, שהפכו ללא נחוצים בעקבות העדכון.

אופני התצוגה גם הם משתנים בהתאם לשאלה, כמו למשל הקרוסלה של גוגל: תצוגה של עד 20 תמונות המופיעות בשורה הראשונה של תוצאות החיפוש.

בעקבות השינויים אחוז ההקלקות בחמישיה הראשונה ירד מ-13 % הקלקה ל- 8 % הקלקה.

גם ויקיפדיה איבדה 20 % מהכניסות שלה בעקבות ההשקה של גרף הידע. הגולשים קוראים את תוצאות החיפוש שמציגות באופן ברור את המידע ששאוב מויקיפדיה, והצורך שלהם להקליק על האתר עצמו פוחת.

נשמע עגום? החדשות הטובות הן שאפשר להשתמש בגרף הידע באופן נכון ולמעשה להגדיל את התנועה לאתרים.

הקרוסלה, לדוגמה, מספקת הזדמנות להגברת התנועה. גולשים שבוחרים להקליק על התוצאות יבלו זמן זמן רב יותר באתר ויצפו ביותר דפים.

אפשר לוודא שהמידע שעליו מבוסס גרף הידע הוא מדוייק, והוא לטובתך. אפשר לארגן את המידע כך שלגוגל יהיה קל להבין אותו, ולהשתמש בו.

ויקיפדיה היא מקור מידע עיקרי לגרף הידע. עריכה, הוספות ותיקונים של מידע אמין ורלוונטי לדפים בויקיפדיה ישפרו את התוצאות גם שם.

אפשר ליצור בעצמכם אתרי ויקיפדיהפריבייס – שיספק מידע לגוגל שישאב ישירות לתוך הגרף.

אורי ברייטמן הסביר על הרקע להתפתחות של החיפוש השיחתי, על האתר wolframalpha.com – מנוע חיפוש המתבסס על תשובות לשאלות שהושק ב-2009. ועל Knol, מתחרה של גוגל בויקיפדיה שהושק ב-2008 ונכשל. למעשה, גוגל מתחרים בויקיפדיה ושואפים להחליף אותה. ובנוסף, המנוע של גוגל נעשה חכם יותר ויותר, הן מבחינת יכולת איסוף המידע, והן מבחינת היכולת להבין אותו ולהציג אותו, כאשר השאיפה של גוגל היא ליצור מנוע שיבוסס על אינטלגינציה מלאכותית (AI).

אתרים וכלים חשובים שהוזכרו:

Freebase – הוספת פרטי מידע, תכנים ומוצרים לאתר freebase.com תעזור לגרף הידע לשאוב את הנתונים בנוגע למוצר שלכם.

Schema – מספק תגיות HTML שמקילות על גוגל להגיע לנתונים הרלוונטיים ולשלב אותם בגרף.

כלי בדיקת נתונים מובנים – כלי של גוגל שעוזר לנו לבדוק את מבנה הידע שלנו לפי URL, ומסייע בבניית הסכמה.