הבלוג שלנו

גוגל אדוורדס בעיצוב החדש

'Gilad Sasson'
27 במרץ 2014
זמן קריאה: 2 דקות

כשגוגל הודיעו על שינוי עיצוב תוצאות החיפוש הם דיברו על שיפור הקריאות ועל יצירת מראה נקי יותר, ונימקו את הדמיון של מראה תוצאות החיפוש הממומנות בדסקטופ לזה של המובייל ברצון ליצור מראה עקבי בכל המכשירים. בבלוג של eyequant מעריכים שלגוגל היו סיבות טובות יותר לשנות את העיצוב של תוצאות החיפוש הממומנות.

הנחת הבסיס היא שגוגל לא היו עורכים שינוי משמעותי במראה תוצאות החיפוש בלי לבחון את השפעתו על שיעור ההקלקה על מודעות, מקור ההכנסה העיקרי של גוגל. לכן אפשר להניח שמבחינת CTR, העיצוב החדש מתפקד טוב לפחות כמו העיצוב הקודם אם לא טוב יותר. עוד עקרון שמנחה את גוגל הוא נאמנות למוטו Don't be Evil, והם משתדלים להימנע מעימותים עם משתמשי החיפוש האורגני וצרכני מודעות הפרסום בגוגל.

לפי eyequant, תוצאות החיפוש הממומנות החדשות של גוגל מתמזגות בתוצאות האורגניות, בלי לעורר יותר מדי את תשומת לב של המשתמשים ואת התנגדותם.

בעיצוב מודעות פרסום באינטרנט בדרך כלל יש שתי אפשרויות:

  1. להתאים את עיצוב המודעות לתוכן כדי להימנע מתופעה המכונה עיוורון באנרים, התעלמות המשתמשים מפרסומות באינטרנט, ולגרום למשתמשים להקליק באופן לא-רצוני על המודעות.
  2. ליצור עיצוב מושך ויזואלית ומובחן מהרקע כדי למשוך תנועות עין לא רצוניות לכיוון המודעה.

מודעות גוגל אדוורדס החדשות מצליחות להגיע לעוד כמה הישגים:

מצד אחד, תוצאות החיפוש הממומנות מסומנות בתגית "מודעה", ואפשר לטעון שההבחנה בין מודעות לתוצאות אורגניות ברורה יותר כעת – not evil. מצד שני, המודעות מתמזגות טוב יותר עם התוצאות האורגניות. מבחינת אתית המהלך הזה הוא בעייתי, במיוחד כי גוגל פסלו בעבר שימוש באסטרטגיית הפרסום הזאת בגוגל אדסנס.

יותר מכך, העיצוב החדש מושך הרבה יותר תשומת לב למודעות בהשוואה לישן. eyequant השתמשו בכלי מפות חום כדי לבדוק באיזה מהגרסאות החלק העליון של הפרסומות מקבל יותר צפיות בשניות הראשונות של הביקור בדף.

תוצאות המבדק מראות שהעיצוב החדש מזמין הרבה יותר צפיות לשלוש תוצאות החיפוש הממומנות הראשונות, ושרוב הצפיות מתמקדות במודעה הראשונה (והיקרה יותר). תשומת הלב שמקבל המקום הראשון בתוצאות החיפוש האורגניות לא השתנתה. מיותר לציין שגוגל מרוויחים מתשומת הלב הממוקדת הזאת.

משינוי העיצוב של גוגל אפשר ללמוד כמה דברים על חלוקת הקשב של גולש האינטרנט וליישם אותם על עיצוב אתרים ודפי נחיתה:

  •  גוגל הגדילו את הפונט, מהלך שלרוב מזמין תשומת לב רבה יותר.
  • הוקצן ניגוד האור בין הטקסט והרקע הלבן (כחול על לבן בעיצוב החדש לעומת כחול על צהבהב בעיצוב הקודם). ניגודי אור הוא כלי עיצוב בסיסי ומשמעותי למיקוד תשומת הלב של המבקרים.
  • התגית "מודעה" מוסיפה ניגוד צבעוני נוסף מבלי לבלוט יותר מדי, והתגית חוזרת בכל אחת מהמודעות.

 לסיכום, אפשר לראות שהעיצוב המחודש של גוגל הוא צעד מתוחכם שבנוסף למטרתו המוצהרת יצליח למשוך הרבה צפיות והקלקות על תוצאות החיפוש הממומנות.