בלוג שיווק באינטרנט

20
נוב'

שיווק בפייסבוק באמצעות וידאו – סיכום וטיפים מהוובינר למשווקים של פייסבוק

פייסבוק עושים צעד משמעותי נוסף על מנת לנגוס ברווחי הפרסום של אימפרית הוידאו יו-טיוב:

פייסבוק מקדמים את הפרסום בווידאו ברשת החברתית, ומעודדים מותגים ומשווקים בפייסבוק להעלות סרטונים ישירות לאתר, במקום להעלות קישורים לסרטונים ביוטיוב או בפלטפורמות חיצוניות אחרות. לשם כך, ערכו פייסבוק וובינר לאנשי שיווק בפייסבוק והדגישו את היתרונות שבשיווק וידאו בפייסבוק. הבאנו לכם את סיכום הדברים ומספר טיפים שהועלו בוובינר:

 

קצת נתונים במספרים על וידאו באינטרנט – מחשבים וניידים:

השימוש באינטרנט ובמובייל עלה בעשורים האחרונים, והגלישה באינטרנט – דרך המחשב או הנייד – כבר את עברה הצפייה בטלוויזיה, זוהי מדיית הבידור הפופולרית ביותר מאז שנות ה-50.

שיווק בפייסבוק באמצעות וידאו - סטטיסטיקות ונתונים

צילום מסך מתוך הוובינר למשווקים של פייסבוק

 

גם הצפייה בסרטוני וידאו ברשת עלתה משמעותית בשנים האחרונות, ובעקבותיה גם גדלה החשיפה לפרסומות וידאו. בדצמבר 2013 נרשם גידול של 210% בצפייה בפרסומות וידאו במחשבים בלבד בהשוואה לשנה הקודמת.

השימוש בוידאו בפייסבוק עלה ב-201% בין 2012 ל-2013

צילום מסך מתוך הוובינר למשווקים של פייסבוק

 

הגידול בצפייה בווידאו דרך מכשירים ניידים (סמארטפונים וטאבלטים) גדל מהר יותר: בין 2012 ל-2014 נרשם גידול של 532% בצפייה בסרטוני וידאו באמצעות הנייד.

בין 2012 ל-2014 נרשם גידול של 532% בצפייה בסרטוני וידאו באמצעות הנייד

צילום מסך מתוך הוובינר למשווקים של פייסבוק

 

היתרונות של שיווק וידאו בפייסבוק:

• יותר מ-800 מיליון משתמשי פייסבוק מתעדכנים בניוזפיד שלהם מספר פעמים ביום (בממוצע 14 פעמים ביום), בעיקר כשהם נכנסים לפייסבוק דרך המובייל. אנשים נכנסים לפייסבוק מהמכשיר הנייד יותר מלכל אפליקציה או יישום אחר.

• אפשרויות המיקוד המתקדמות של פייסבוק מאפשרות למפרסמים להגיע לקהל יעד ספציפי ומדויק, ואף להתאים את הקריאייטיב של המודעה או הווידאו לקבוצות שונות, למשל חיילים משוחררים, חברי הקהילה הלהט"בית וכו'.

• שיווק וידאו מאפשר למפרסמים לספר סיפור בהמשכים וכך להניע את האנשים דרך משפך השיווק: מהיכרות עם המותג להיקשרות אליו.

היתרונות של שיווק בוידאו בפייסבוק

צילום מסך מתוך הוובינר למשווקים של פייסבוק

 

רק לשם השוואה בשביל להבין את רמת השימוש של האנשים ברשתות פייסבוק ואינסטגרם – יותר אנשים משתמשים בפייסבוק ובאינסטגרם מאשר בכל הרשתות החברתיות האחרות גם יחד – נקודה למחשבה..

שימוש בפייסבוק ובאינסטגרם לעומת רשתות חברתיות אחרות

צילום מסך מתוך הוובינר למשווקים של פייסבוק

 

שיווק וידאו ממוקד בפייסבוק

שלושה סוגי מיקוד בפייסבוק:
1. קהלים מותאמים אישית ומידע צד-שלישי: נתונים שנקלחו מניהול קשרי לקוחות, מועדוני לקוחות, כרטיסי אשראי של לקוחות, מבקרים באתר או באפליקציה.
2. מידע מפייסבוק: נתונים דמוגרפיים וגאוגרפיים, תחומי עניין והתנהגות של משתמשים בפייסבוק.
3. מידע מקטגוריות שותפים: היסטוריית ומנהגי הקניות של המשתמשים ורשומות ציבוריות שלהם.
בנוסף, אפשר למקד את המודעות הפרסום בפייסבוק לפי היסטוריית הצפייה בסרטוני הווידאו, ולהגיע ללקוחות שכבר התעניינו במותג ובמוצרים שלנו. אפשר ליצור קמפיינים נפרדים למשתמשים שצפו בסרטונים ולאלה שלא צפו בהם.

שיווק וידאו ממוקד בפייסבוק

צילום מסך מתוך הוובינר למשווקים של פייסבוק

 

כפתורי קריאה לפעולה בסרטוני וידאו בפייסבוק:

פייסבוק ערכו ניסוי כדי ללמוד על השילוב האפקטיבי ביותר בין יעדים של מודעות פרסום בפייסבוק וכפתורי קריאה לפעולה (Call to Action או CTA). אלה הממצאים:
• כשמטרת הקמפיין היא צפיות וידאו – השילוב המוצלח ביותר היה סרטון וידאו + קריאה לפעולה
• תנועה לאתר – מודעת קישור או תמונה סטטית + קריאה לפעולה
• המרות – מודעת קישור או תמונה סטטית + קריאה לפעולה

השימוש בסרטוני וידאו צריך לבוא מתוך הבנה של היעד הסופי שלך. אם המטרה היא תנועה לאתר או המרות באתר, ברוב המקרים עדין עדיף מודעת קישור או תמונה מאשר סרטון.

כפתורי קריאה לפעולה בסרטוני וידאו בפייסבוק

צילום מסך מתוך הוובינר למשווקים של פייסבוק

המטרות של שיווק וידאו בפייסבוק:

פייסבוק מציגים את משפך השיווק בפייסבוק בשלושה שלבים:
1. לעורר מודעות למותג: לוודא שקהל היעד צופה בווידאו, להתאים את הקמפיין למספר צפיות או תפוצה צפויה ולשלוט בתדירות ההצגה של הסרטון.
2. לעורר התעניינות: לחזק את המעורבות של המשתמשים שצפו בסרטון הראשון ולהציג לפניהם עוד סרטונים.
3. ליצור קשר: להוסיף קריאה לפעולה ולהזמין את המשתמשים לתקשר עוד יותר עם המותג או העסק.

משפך השיווק של פייסבוק

צילום מסך מתוך הוובינר למשווקים של פייסבוק

כפתורי קריאה לפעולה בסרטוני וידאו בפייסבוק

צילום מסך מתוך הוובינר למשווקים של פייסבוק

 

אופטימיזציה של וידאו בפייסבוק:

כדי לשפר את הביצועים של סרטוני וידאו, פייסבוק ממליצים להעלות את הסרטונים ישירות לפייסבוק, לבחור ביעד צפיות בווידאו למטרת הקמפיין, ולעקוב אחרי הביצועים של הסרטון, באמצעות מעקב אחר זמן הצפייה הממוצע ומספר האנשים שצפו בסרטון המלא או בחלקים ממנו.
פייסבוק טוענים שסרטונים שמועלים ישירות לפייסבוק מצליחים יותר ומספקים למשתמשים חוויית צפייה טבעית ורציפה:
• שיעור ההקלקה של סרטוני וידאו בפייסבוק גבוה פי 2.5
• שיעור הצפייה בווידאו גבוה ב-30%
• תמונת התצוגה גדולה פי 11
• המחיר לצפייה נמוך פי 5.5.

אופטימיזציה של וידאו בפייסבוק

צילום מסך מתוך הוובינר למשווקים של פייסבוק

אופטימיזציה של וידאו בפייסבוק

צילום מסך מתוך הוובינר למשווקים של פייסבוק

אופטימיזציה של וידאו בפייסבוק

צילום מסך מתוך הוובינר למשווקים של פייסבוק

 

ממעקב אחר נתוני הצפייה של הסרטונים אפשר ללמוד גם על המשתמשים שצפו בסרטון, נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין והיסטוריית קנייה, ולפיכך ליצור תוכן רלוונטי יותר ולאתר קהלים חדשים, כמו כן ניתן לראות וללמוד את הביצועים של מודעות הוידאו שלנו.

למדו איך ניתן לשפר את תוצאות השיווק בוידאו

צילום מסך מתוך הוובינר למשווקים של פייסבוק

איך להגיע לאנשים הנכונים באמצעות שיווק בוידאו בפייסבוק

צילום מסך מתוך הוובינר למשווקים של פייסבוק

 

לסיכום, קמפיין שיווק וידאו מוצלח בפייסבוק מורכב מ-4 שלבים:

1. לספר סיפור – רצוי שיהיה מעניין
2. להגדיר "צפיות וידאו" כיעד הקמפיין

הגדרת צפיות בוידאו כיעד הקמפיין

צילום מסך מתוך הוובינר למשווקים של פייסבוק


 

3. להגדיר את הצופים בווידאו כקהל היעד כדי ליצור עבורם קמפיין רימרקטינג בהמשך

הגדרת הצופים בוידאו לקמפין רימרקטינג

צילום מסך מתוך הוובינר למשווקים של פייסבוק


 

4. להוסיף כפתור קריאה לפעולה אופציונלי בסוף הסרטון

הוספת כפתור קריאה לפעולה בסוף הסרטון

צילום מסך מתוך הוובינר למשווקים של פייסבוק

 

נראה שפייסבוק רוצה להיכנס כשחקנית מרכזית בתחום הוידאו לצד יו-טיוב, זהו רק המשך של המאבק בין ענקיות האינטרנט גוגל ופייסבוק, מעניין לאן הוא ימשיך וידו של מי תהיה על העליונה..

יש לכם עוד שאלות? רוצים קמפיין וידאו בפייסבוק שיביא תוצאות? אנחנו ממש כאן – צרו קשר!

לפוסט המלא


20 בנובמבר 2014 10:57



19
נוב'

גוגל יקדמו אתרים ידידותיים לנייד בתוצאות החיפוש במובייל

גוגל הודיעו שיתחילו לסמן אתרים ידידותיים לגלישה מהנייד ולהצמיד להם את התווית "mobile-friendly" בתוצאות החיפוש בסמארטפונים, ורמזו שאתרים אלו צפויים ליהנות מיחס מועדף באלגוריתם הדירוג של גוגל. גוגל ציינו כי זהו הצעד הראשון בסיוע לגולשים ממכשירים ניידים לקבל חוויית משתמש משופרת, ושנבדקת אפשרות לשלב את הקריטריון הזה באלגוריתם הדירוג. אמנם לא נאמר במפורש שאתרים שיסומנו [...]

לפוסט המלא


19 בנובמבר 2014 15:55



17
נוב'

עדכון מפייסבוק: החל מינואר פרסום וקידום מכירות רק בתשלום

אם אתם משתמשים בדף הפייסבוק לקדם מכירות, לא תשמחו לשמוע על עדכון האלגוריתם החדש של פייסבוק. הרשת החברתית הודיעה שהחל מינואר 2015 יצומצמו מספר הפוסטים הפרסומיים שמופיעים בניוזפיד של המשתמשים. הכוונה היא שפוסטים בעלי תוכן פרסומי, המדרבנים משתמשים לקנות מוצרים או להשתתף בתחרויות, יופיעו פחות בניוזפיד של המשתמשים, גם אם הם סימנו לייק ובחרו להיחשף [...]

לפוסט המלא


17 בנובמבר 2014 15:07



30
אוק'

דו"ח שימושיות לניידים חדש בגוגל וובמסטר טולס

גוגל הוסיפו דו"ח שימושיות לניידים (Mobile usability) לכלי המנהלים. הכלי מאפשר לעקוב אחרי בעיות שימושיות נפוצות באתר המותאם לגלישה מהנייד, וכך לתקן אותן ולשפר את חוויית המשתמש של גולשים מהסלולרי. הדו"ח נמצא בכלי המנהלים של גוגל (וובמסטר טולס) תחת תנועת חיפוש והתאמה לשימוש בנייד. השגיאות הספציפיות שמוצגות בדו"ח הן שימוש בפלאש (שגיאה שגוגל מצביעים עליה [...]

לפוסט המלא


30 באוקטובר 2014 17:14



20
אוק'

עדכון פינגווין 3.0 של גוגל

עדכון פינגווין 3.0 עלה לאוויר ביום שישי האחרון, כך אישרו נציגי גוגל לאתר Search Engine Land. גוגל פינגווין הוא עדכון אלגוריתם המתמקד באתרי ספאם, בעיקר כאלה המפרים את הנחיות גוגל בנוגע לבניית קישורים. השמועות על עדכון פינגווין 3.0 בסוף השבוע האחרון אושרו היום. זהו עדכון פינגווין הראשון לשנה הזאת ומנהלי אתרים רבים ציפו לו. בשלב [...]

לפוסט המלא


20 באוקטובר 2014 12:05



13
אוק'

עדכון פנדה 4.1 של גוגל

גוגל השיקו את עדכון פנדה 4.1 ב-25 בספטמבר 2014 והודיעו שהחשיפה שלו תהיה אטית ותימשך כמה שבועות. לפי גוגל, העדכון הזה אמור להיות מדויק יותר, והוא מבוסס על איתותים חדשים המאפשרים לזהות תוכן באיכות נמוכה. 3%–5% משאילתות החיפוש באנגלית צפויות להיפגע מהעדכון, אבל בגלל תהליך ההשקה הממושך גם אתרים שלא זיהו ירידה משמעותית בתנועה מגוגל [...]

לפוסט המלא


13 באוקטובר 2014 13:57



12
אוק'

האם ציון האתר (PageRank) מת סופית?

האם גוגל קברו סופית את מדד דירוג האתר (PageRank)? נראה שכן, אחרי שג'ון מולר מגוגל הודיע בשבוע שעבר בשיחת וידאו בגוגל פלוס שלא מתוכננים עוד עדכונים לפייג'רנק, לפחות לא במתכונתו הנוכחית בסרגל הכלים של גוגל. הדיון על גוגל פייג'רנק בדקה 20:30 עדכון הפייג'רנק האחרון של גוגל היה בדצמבר 2013, ומכיוון שחודשיים קודם לכן מאט קאטס, [...]

לפוסט המלא


12 באוקטובר 2014 11:35



06
אוק'

למה לפעמים כדאי להיות במקום השני בגוגל

גוגל מדווחים בכל דו"ח רבעוני על עלייה בהכנסות מפרסום במנוע החיפוש, שמשמעותה עלייה בשיעור ההקלקות על תוצאות חיפוש ממומנות. לכן מתבקש לשאול על ההשפעה של העלייה בשיעור ההקלקה (CTR) של התוצאות הממומנות על שיעור ההקלקה על תוצאות החיפוש האורגניות. מכיוון שמיליוני אתרים תלויים בתנועה האורגנית של גוגל כדי להביא לקוחות פוטנציאליים, מגמת עלייה בשיעור ההקלקה [...]

לפוסט המלא


6 באוקטובר 2014 14:33



פתרונות אינטרנט:

  • פתרונות שיווק באינטרנט ובמנועי החיפוש
  • אופטימיזציה של תוצאות החיפוש (אורגני וממומן)
  • ניהול מותג וניטור מוניטין
  • שיווק ברשתות חברתיות, לרבות SMO
  • ניהול והטמעה של תהליכי שיווק
  • אפיון אפליקציות ויישומים נוספים
  • שיווק מכוון מטרה (המרות)
  • מחקר וניתוח תחרותי

צור קשר 04-8717977





מדיה חברתית