בלוג שיווק באינטרנט

02
ספט'

Google Authorship – הסוף

גוגל הודיעו שיפסיקו להציג את שם הכותב ומידע על שם הכותב (Google Authorship) בתוצאות החיפוש, וכן יפסיקו לאסוף מידע מהתגית rel=author.

ההיסטוריה של גוגל Authorship

ההיסטוריה של Google Authorship מתחילה ב-2007, אז רשמו גוגל את הפטנט Agent Rank, שתואר כמערכת המקשרת בין קטעי תוכן רבים באמצעות חתימה דיגיטלית המייצגת סוכן (כותב אחד או יותר). אמצעי הזיהוי הזה אמור היה לשמש לדירוג הכותב בעזרת עוד איתותים המצביעים על האמינות והסמכותיות של התוכן, ודירוג הכותב היה אמור להשפיע על המיקומים בתוצאות החיפוש.

הרעיון נשאר תאורטי עד שגוגל הצטרפה למנועי החיפוש האחרים ואימצה את הפרוטוקול של schema.org לסימון נתונים מובנים. ביוני 2011 הודיעו גוגל שיתחילו לתמוך בסימון שם הכותב ועודדו מנהלי אתרים להוסיף את התגית rel=author כדי לשייך פריטי תוכן לפרופיל כותב. בו בזמן הוצגה גם הרשת החברתית גוגל פלוס, ודפי הפרופיל שימשו פלטפורמה אוניברסלית המקשרת בין כותבים לפריטי התוכן שפרסמו באינטרנט.

למה גוגל ויתרו על שם הכותב?

Google Authorship אינו המוצר הראשון שגוגל פיתחו ואחר-כך חיסלו. לפי גוגל, Google Authorship חדל להתקיים משתי סיבות עיקריות:

  • שיעור הטמעה נמוך בקרב כותבים ומנהלי אתרים – הסיבה הזאת נתמכת במחקרים המצביעים לא רק על מיעוט בלוגרים ובעלי אתרים שהשתמשו בתג, אלא גם על ריבוי שגיאות בהטמעת התג ועל שימוש בו בניגוד להנחיות גוגל ולמטרות ספאם.
  • ערך נמוך למשתמשים במנוע החיפוש – כשהוסרו תמונות הכותב מתוצאות החיפוש נטען בגוגל שלא נמצאו הבדלים משמעותיים בשיעור ההקלקה על תוצאות חיפוש עם ובלי תמונה. הטענה הזאת התקבלה בהפתעה ובחוסר אמון בקרב אנשי שיווק באינטרנט, ורבים מהם האמינו שפרטי הכותב מגדילים את שיעור ההקלקה.

אפשר להניח שגוגל בחנו את התרומה של שם הכותב לרלוונטיות של תוצאות החיפוש והגיעו למסקנה שהערך שלה נמוך. יש להניח שגוגל גם לקחו בחשבון שיקולי תקציב – עיבוד התמונות והנתונים בוודאי דרש השקעה גבוהה – וגם את נתוני הגידול בגלישה ממכשירים ניידים. כשחצי מהתנועה לגוגל מגיעה מסמארטפונים, נראה הגיוני לוותר על התמונה שתופסת שטח מסך.

האם דירוג הכותב ייעלם עם Google Authorship?

כאמור, הרעיון של דירוג הכותב נולד לפני Google Authorship וכנראה שימשיך להתקיים אחריו. המושג עצמו – Author Rank – נולד בתעשיית קידום האתרים, וגוגל מעולם לא אישרו שפקטור הדירוג נמצא בשימוש. עם זאת, גוגל הזכירו את הרעיון בהזדמנויות אחרות. בספרו של יו"ר גוגל, אריק שמידט, הופיעה הצהרה על תכניתה של גוגל לקשור בין הסמכותיות של הכותב לתוצאות החיפוש, כך שכותבים מאומתים יופיעו בראש תוצאות החיפוש, והמשתמשים יגיעו באופן טבעי לתוצאות הראשונות והאמינות ביותר. במרץ השנה הודה מאט קאטס שדירוג הכותב ממלא תפקיד בכמה דרכים, בהן בדירוג מאמרים מעמיקים בתוצאות החיפוש של גוגל.

צילום מסך: טוויטר

גוגל מסרו ל-Search Engine Land שההסרה של Google Authorship לא תשפיע על דירוג המאמרים המעמיקים וגם לא על תכניתם לתגמל כותבים מאומתים וסמכותיים במיקומים תוצאות החיפוש. לפיכך לגוגל יש דרכים אחרות לסמן את הכותב בתוצאות החיפוש מבלי לערב את הכותב עצמו. סביר להניח שגוגל נעזרת בשמות הכותב המופיעים מתחת לכותרת בידיעות חדשותיות, ונראה שזו הולכת להיות האלטרנטיבה המרכזית ל-Google Authorship מבחינת דירוג הכותב.

לסיכום, אפשר להוסיף את שורת הכותב גם בלי Google Authorship אבל יש לזכור שגם אם חשיבותו של דירוג הכותב תגדל, הוא רק אחד מהמון גורמים המשפיעים על קידום האתר בגוגל, וגורם חשוב לא פחות הוא איכות התוכן שעליו חתום הכותב.

לפוסט המלא


2 בספטמבר 2014 15:38



14
אוג'

כלים סטטיסטיים לשיפור יחסי המרה

שיפור יחסי המרה או אופטימזציה ליחסי המרה (Conversion Rate Optimization, CRO) היא כלי שיווק באינטרנט שמטרתו לוודא שהתנועה הנכנסת לאתר מהמקורות השונים (תנועה אורגנית וממומנת ממנועי חיפוש, מדיה חברתית, שיווק במייל וכו') אינה מתבזבזת. כלומר, שהמבקרים באתר משלימים את ההמרות הרצויות: קניית מוצרים בחנות אלקטרונית, הורדת תוכנה או אפליקציה, הרשמה לאתר וכדומה. שיפור יחסי המרה [...]

לפוסט המלא


14 באוגוסט 2014 14:47



07
אוג'

חדשות גוגל – כלי חדש לאתרי חדשות

גוגל הודיעו על פתיחת מרכז עדכונים חדש לאתרים הרשומים בחדשות גוגל. מרכז העדכונים נקרא Google News Publisher Center והוא מאפשר לאתרי חדשות ליידע את מנוע החיפוש במיידיות על תכנים חדשים באתר ועל שינויים במבנה האתר. בשלב זה הכלי פתוח רק לאתרים מארצות הברית, אבל גוגל מבטיחים לפתוח אותו לעוד ארצות ולהוסיף לו עוד כלים ופיצ'רים. [...]

לפוסט המלא


7 באוגוסט 2014 09:07



06
אוג'

חדש בפייסבוק: תזמון פרסומות לפי שעות

פייסבוק הוסיפו אפשרות לתזמן מודעות לפי שעות דרך כלי הפרסום Power Editor. כלי התזמון, Ad Scheduling, מאפשר למפרסמים להגדיר מראש את השעות שבהן הפרסומות יוצגו (או לא). הכלי ישפר את היעילות והרווחיות של מודעות הפרסום בפייסבוק. כלי תזמון המודעות של פייסבוק מותאם לאזור הזמן של קהל היעד, וגם הדו"חות הסטטיסטיים יותאמו לאזור הזמן המוגדר בחשבון. [...]

לפוסט המלא


6 באוגוסט 2014 16:38



01
אוג'

קידום בפייסבוק

הקידום בפייסבוק עבר (וממשיך לעבור) שינויים רבים בשנים האחרונות. מאז הוצגו כלי הקידום בתשלום, פייסבוק השתנתה מפלטפורמת שיווק לא פורמלית המקשרת בין מותגים ללקוחות לזירת פרסום מורכבת המציעה מגוון אפשרויות מיקוד ומתאימה לטווח רחב של תקציבים. במקביל החשיפה האורגנית של פוסטים בפייסבוק (כלומר פוסטים שלא קודמו בתשלום) נמצאת בירידה מתמדת, וקידום ממומן נעשה חלק כמעט [...]

לפוסט המלא


1 באוגוסט 2014 10:08



21
יולי

קידום אתרים לכל המכשירים בתוצאות החיפוש של גוגל

אתרי פלאש אינם נתמכים על ידי טלפונים חכמים, וגם רובוטי הסריקה של מנועי החיפוש מדלגים עליהם. עכשיו גוגל החליטו להחריף את הצעדים נגד אתרים המבוססים על טכנולוגיית פלאש ואינם ידידותיים לגולשים מסמארטפונים. בשבוע שעבר הודיעו גוגל שיתחילו להוסיף מעין אזהרות לתוצאות החיפוש  וליידע גולשים במנוע החיפוש על אתרים הבנויים בטכנולוגיות שאינן נתמכות במכשיר הסלולרי שממנו [...]

לפוסט המלא


21 ביולי 2014 13:23



15
יולי

כלי חדש בגוגל וובמסטר טולס לקידום אתרים בינלאומיים

גוגל הודיעו על פיצ'ר חדש בגוגל וובמסטר טולס – מיקוד בינלאומי (International Targeting). הכלי מיועד לאתרים בינלאומיים שפועלים בכמה שפות ופונים לכמה ארצות, ומטרתו לפתור בעיות הקשורות בהטמעה של התג hreflang. הקוד מאותת לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים להתאים את התוכן ואת השפה של דפי האתר או להציג את הגרסה האזורית של האתר לפי מיקום המשתמשים. [...]

לפוסט המלא


15 ביולי 2014 13:31



14
יולי

ציון האיכות החדש בגוגל אדוורדס

גוגל הפיצו לאחרונה מסמך וסרטון וידאו ובהם עדכון על ציון האיכות (Quality Score) בגוגל אדוורדס. מכיוון שגוגל לא טרחו בנושא זה חמש שנים העדכון הפתאומי מעלה כמה שאלות. מה חשיבותו של ציון האיכות בגוגל אדוורדס? במבט ראשון נראה שהעדכון אינו מהותי, אבל כשמתעמקים מגלים שינוי משמעותי בהשוואה להנחיות הקודמות: במסמך החדש של גוגל הם ממעיטים [...]

לפוסט המלא


14 ביולי 2014 12:08



פתרונות אינטרנט:

  • פתרונות שיווק באינטרנט ובמנועי החיפוש
  • אופטימיזציה של תוצאות החיפוש (אורגני וממומן)
  • ניהול מותג וניטור מוניטין
  • שיווק ברשתות חברתיות, לרבות SMO
  • ניהול והטמעה של תהליכי שיווק
  • אפיון אפליקציות ויישומים נוספים
  • שיווק מכוון מטרה (המרות)
  • מחקר וניתוח תחרותי

צור קשר 04-8717977





מדיה חברתית