בלוג שיווק באינטרנט

14
אוג'

כלים סטטיסטיים לשיפור יחסי המרה

שיפור יחסי המרה או אופטימזציה ליחסי המרה (Conversion Rate Optimization, CRO) היא כלי שיווק באינטרנט שמטרתו לוודא שהתנועה הנכנסת לאתר מהמקורות השונים (תנועה אורגנית וממומנת ממנועי חיפוש, מדיה חברתית, שיווק במייל וכו') אינה מתבזבזת. כלומר, שהמבקרים באתר משלימים את ההמרות הרצויות: קניית מוצרים בחנות אלקטרונית, הורדת תוכנה או אפליקציה, הרשמה לאתר וכדומה.

שיפור יחסי המרה משלב את כל כלי השיווק באינטרנט והוא לרוב כולל שינויים באתר עצמו: בעיצוב של דף הבית ושל דפי הנחיתה, הוספת קריאות לפעולה, כפתורים וטופסי יצירת קשר, קיצור השלבים מדף הנחיתה עד לחנות וכדומה. כן משתמשים בכלי מעקב סטטיסטיים כדי למדוד את שיעור ההמרה ולבדוק את האפקטיביות של כל שינוי שנעשה.

אחד הכלים השימושיים לשיפור יחסי המרה הוא A/B Testing או Split Test, מעין ניסוי המפצל שתי גרסאות של אותו דף נחיתה (או ניוזלטר או פרסומת) ומפיץ אותו לשתי קבוצות שונות כדי לבדוק את האפקטיביות של השינוי ואת השפעתו על שיעור ההמרה.

קראו עוד על שיפור יחסי המרה>>

מי שעוסק בשיווק באינטרנט בלי הבנה בסיסית בסטטיסטיקה יכול לטעות ולקבל מידע שגוי ותוצאות מאכזבות, אף על פי שהגרסאות החדשות שנבדקו היו אמורות לשפר את יחסי ההמרה. במאמר שפורסם ב-MOZ נסקרו ההיבטים העיקריים של שיפור יחסי ההמרה החל משלב התכנון ועד ניטור וניתוח של התוצאות.

תכנון שיפור יחסי המרה

שלבי התכנון הראשוניים של קמפיין מוצלח לאופטימיזציה ליחסי המרה יכול להתחיל עוד לפני שהיו כניסות לאתר. אבל לפני שמתחילים בבדיקה לצורכי שיפור יחסי המרה כדאי לגבש ציפיות לגבי תוצאות הניסוי, הערכת זמן, וגם להגדיר חשבון גוגל אנליטיקס כדי למדוד את השפעת השינויים.

הערכת הזמן תלויה בכמות התנועה ובשיעור ההמרה הנוכחיים של האתר. באופן כללי ככל שלאתר פחות תנועה ושיעור המרה נמוך יותר, יידרש יותר זמן לראות תוצאות של ממש. אפשר גם להיעזר בכלים שמנבאים את משך הניסוי לפי שיעור ההמרה ההתחלתי, אחוז השינוי המינימלי וממוצע התנועה הרגיל של האתר. (למשל: Evan’s Awesome A/B Tools).

צילום מסך מ: evanmiller.org/ab-testing

לאתרים קטנים מומלץ לחשוב בגדול ולכוון לשיעורי שינוי גבוהים, אחרת הניסוי יכול להימשך שנים. כדי לראות תוצאות משמעותיות בשיעורי ההמרה לא כדאי להסתפק ולבחון שינויים מזעריים כמו החלפת כפתורים אלא להשוות בין דפי נחיתה שונים לגמרי.

מעקב וניתוח סטטיסטי

מעקב אחרי תוצאות הבדיקות הוא חלק חשוב בתהליך האופטימיזציה ליחסי המרה. חוץ מגוגל אנליטיקס אפשר לחבר כלי מעקב חיצוניים. ב-MOZ ממליצים על Optimizely שמסייע בבדיקות A/B ובמעקב אחרי תוצאותיהן. בשילוב עם גוגל אנליטיקס אפשר למדוד לא רק המרות אלא גם עוד יעדים והתנהגויות של מבקרים כמו שווי ההזמנות, Bounce Rate, זמן באתר, המרות משניות ועוד. כמו כן אפשר למדוד אינטרקציות של משתמשים באתר כמו לחיצה על כפתורים וכדומה.

ניתוח התוצאות

אחרי שהניסוי התחיל לפעול כבר ייראו תוצאות באנליטיקס או בכלי מעקב אחרים. כמה דברים שחשוב להבין לפני שמתלהבים מתוצאות הניסוי (או מתאכזבים מהן):

- אם משתמשים בגוגל אנליטיקס למעקב אחרי המרות, תצטרכו כלי נוסף כדי לבדוק אם סטטיסטית יש הבדל בין שיעור ההמרה לפני ואחרי הניסוי. למשל, A/B Significance Test, כלי חינמי של KISSmetrics, שמחשב את ההבדלים באחוזים.

צילום מסך: getdatadriven.com/ab-significance-test

חשוב לא לקרוא רק את שיעור העלייה בשיעור ההמרה אלא גם לקרוא את רמת המובהקות הסטטיסטית (99% בדוגמה זאת), המעריכה את הסיכויים ששיעור ההמרה יהיה דומה גם אם אותה גרסה של דף הנחיתה תוצג לאלף המבקרים הבאים. עוד כלי סטטיסטי שעוזר לצמצם את המקריות ואת אי הוודאות הוא רווח בר-סֶמֶךְ, שתפקידו להעריך את סיכויי ההישנות של אותו שינוי. רווח בר-סמך מציג את טווח ההסתברות שאותן תוצאות יחזרו. לדוגמה: 90% מובהקות שניסוי B יגדיל את שיעור ההמרה בטווח של בין 20% ל-120%. כדי להבטיח שהטווח לא יהיה גדול מדי כמו בדוגמה הזאת, צריך לאסוף כמה שיותר מידע.

בשורה התחתונה, גם אם רמת המובהקות של הניסוי היא גבוהה, חשוב להמשיך ולהריץ את הניסוי עד שהטווח של רווח בר-סמך יצטמצם ויתהדק.

חישוב ערך הזמנה ממוצע

לפעמים הגדלת שיעור ההמרה הוא לא היעד החשוב ביותר. למשל, השפעה חיובית יותר יכולה להיות לשינויים באתר שאמנם יורידו את שיעור ההמרה ב-10% אבל יגרמו למבקרים האחרים לקנות בסכומים גבוהים פי 10. כדי לעקוב אחרי זה צריך להשוות בין ערך הזמנה ממוצע לערכי הניסוי באמצעות גוגל אנליטיקס (משתנים מותאמים אישית ומסחר אלקטרוני) ושילוב עם כלי מעקב אחרי תוצאות הניסוי. כך יהיה אפשר לראות את כמות ההמרות ואת ערך ההזמנה הממוצע לכל ניסוי.

הכלי Two-sample T-test מאפשר לבדוק אם ההבדלים בערך ההזמנה הממוצע הם אקראיים או שיש להם חשיבות. לשם כך יש להזין את כל סכומי הקנייה בשתי הגרסאות.

צילום מסך: evanmiller.org/ab-testing/t-test.html

לסיכום, אפשר לשפר את יחסי ההמרה באמצעות שינוי העיצוב, התוכן או השימושיות של האתר. שימוש במבחני A/B מאפשר למדוד את ההשפעה של אותם שינויים על שיעור ההמרה ועל ההכנסות של האתר. כדי לנתח את תוצאות המבחנים ולהעריך במדויק את מידת השפעתם, מומלץ להשתמש בכלים סטטיסטיים ולבדוק עוד משתנים מלבד הגידול בשיעור ההמרה.

לפוסט המלא


14 באוגוסט 2014 14:47



07
אוג'

חדשות גוגל – כלי חדש לאתרי חדשות

גוגל הודיעו על פתיחת מרכז עדכונים חדש לאתרים הרשומים בחדשות גוגל. מרכז העדכונים נקרא Google News Publisher Center והוא מאפשר לאתרי חדשות ליידע את מנוע החיפוש במיידיות על תכנים חדשים באתר ועל שינויים במבנה האתר. בשלב זה הכלי פתוח רק לאתרים מארצות הברית, אבל גוגל מבטיחים לפתוח אותו לעוד ארצות ולהוסיף לו עוד כלים ופיצ'רים. [...]

לפוסט המלא


7 באוגוסט 2014 09:07



06
אוג'

חדש בפייסבוק: תזמון פרסומות לפי שעות

פייסבוק הוסיפו אפשרות לתזמן מודעות לפי שעות דרך כלי הפרסום Power Editor. כלי התזמון, Ad Scheduling, מאפשר למפרסמים להגדיר מראש את השעות שבהן הפרסומות יוצגו (או לא). הכלי ישפר את היעילות והרווחיות של מודעות הפרסום בפייסבוק. כלי תזמון המודעות של פייסבוק מותאם לאזור הזמן של קהל היעד, וגם הדו"חות הסטטיסטיים יותאמו לאזור הזמן המוגדר בחשבון. [...]

לפוסט המלא


6 באוגוסט 2014 16:38



01
אוג'

קידום בפייסבוק

הקידום בפייסבוק עבר (וממשיך לעבור) שינויים רבים בשנים האחרונות. מאז הוצגו כלי הקידום בתשלום, פייסבוק השתנתה מפלטפורמת שיווק לא פורמלית המקשרת בין מותגים ללקוחות לזירת פרסום מורכבת המציעה מגוון אפשרויות מיקוד ומתאימה לטווח רחב של תקציבים. במקביל החשיפה האורגנית של פוסטים בפייסבוק (כלומר פוסטים שלא קודמו בתשלום) נמצאת בירידה מתמדת, וקידום ממומן נעשה חלק כמעט [...]

לפוסט המלא


1 באוגוסט 2014 10:08



21
יולי

קידום אתרים לכל המכשירים בתוצאות החיפוש של גוגל

אתרי פלאש אינם נתמכים על ידי טלפונים חכמים, וגם רובוטי הסריקה של מנועי החיפוש מדלגים עליהם. עכשיו גוגל החליטו להחריף את הצעדים נגד אתרים המבוססים על טכנולוגיית פלאש ואינם ידידותיים לגולשים מסמארטפונים. בשבוע שעבר הודיעו גוגל שיתחילו להוסיף מעין אזהרות לתוצאות החיפוש  וליידע גולשים במנוע החיפוש על אתרים הבנויים בטכנולוגיות שאינן נתמכות במכשיר הסלולרי שממנו [...]

לפוסט המלא


21 ביולי 2014 13:23



15
יולי

כלי חדש בגוגל וובמסטר טולס לקידום אתרים בינלאומיים

גוגל הודיעו על פיצ'ר חדש בגוגל וובמסטר טולס – מיקוד בינלאומי (International Targeting). הכלי מיועד לאתרים בינלאומיים שפועלים בכמה שפות ופונים לכמה ארצות, ומטרתו לפתור בעיות הקשורות בהטמעה של התג hreflang. הקוד מאותת לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים להתאים את התוכן ואת השפה של דפי האתר או להציג את הגרסה האזורית של האתר לפי מיקום המשתמשים. [...]

לפוסט המלא


15 ביולי 2014 13:31



14
יולי

ציון האיכות החדש בגוגל אדוורדס

גוגל הפיצו לאחרונה מסמך וסרטון וידאו ובהם עדכון על ציון האיכות (Quality Score) בגוגל אדוורדס. מכיוון שגוגל לא טרחו בנושא זה חמש שנים העדכון הפתאומי מעלה כמה שאלות. מה חשיבותו של ציון האיכות בגוגל אדוורדס? במבט ראשון נראה שהעדכון אינו מהותי, אבל כשמתעמקים מגלים שינוי משמעותי בהשוואה להנחיות הקודמות: במסמך החדש של גוגל הם ממעיטים [...]

לפוסט המלא


14 ביולי 2014 12:08



08
יולי

טאבלטים וסמארטפונים: זמן גלישה, שיעור הקלקה ומעורבות

היעדים העיקריים של אנשי שיווק באינטרנט הם להגדיל את התפוצה של הקמפיינים ואת המעורבות של המשתמשים. להגדלת התפוצה יש כמה שיטות בדוקות וידועות, אבל הגדלת המעורבות הוא נושא סבוך יותר. ככל שיותר משתמשים גולשים באינטרנט בכל-מיני מכשירים צריך להביא בחשבון עוד גורמים: לא רק את התוכן ואת דרכי ההפצה אלא גם את ההקשר ואיך הוא [...]

לפוסט המלא


8 ביולי 2014 11:25



פתרונות אינטרנט:

  • פתרונות שיווק באינטרנט ובמנועי החיפוש
  • אופטימיזציה של תוצאות החיפוש (אורגני וממומן)
  • ניהול מותג וניטור מוניטין
  • שיווק ברשתות חברתיות, לרבות SMO
  • ניהול והטמעה של תהליכי שיווק
  • אפיון אפליקציות ויישומים נוספים
  • שיווק מכוון מטרה (המרות)
  • מחקר וניתוח תחרותי

צור קשר 04-8717977





מדיה חברתית